Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Rns-e en Nokia N95 of N97?

  1. #1

    Standaard Rns-e en Nokia N95 of N97?

    Hallo,
    Ik heb een A4 met RNS-E (denk ik). Nu wil ik mijn Nokia N95 of N97 via bluetooth aansluiten.
    Helaas wordt mijn adresboek niet gesynchroniseerd met RNS. Ik heb inmiddels ook de Nokia applicatie op mijn telefoon gezet die zou moeten synchen met de RNS. Helaas!
    SW versie RNS is 05(nog iets).
    Iemand een idee?

    Thanks

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk Berichten
    Hallo,
    Ik heb een A4 met RNS-E (denk ik). Nu wil ik mijn Nokia N95 of N97 via bluetooth aansluiten.
    Helaas wordt mijn adresboek niet gesynchroniseerd met RNS. Ik heb inmiddels ook de Nokia applicatie op mijn telefoon gezet die zou moeten synchen met de RNS. Helaas!
    SW versie RNS is 05(nog iets).
    Iemand een idee?

    Thanks
    als je al niet zeker weet of je een a4 hebt is het wel een audi?
    en google eens op rns-e weet je meteen of je die dan ook hebt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3

    Talking Rns

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    als je al niet zeker weet of je een a4 hebt is het wel een audi?
    en google eens op rns-e weet je meteen of je die dan ook hebt
    Het sloeg op het feit RNS, en niet of ik een A4 heb, goede lezerT.
    Maar aan je input heb ik wel veel gehad. Dank daarvoor.
    Google heb ik ook al ontdekt en daar staan alleen maar tegenstrijdige berichten op over RNS en Bluetooth.

  4. #4
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    voorstellen in showroom doet wonderen weet aleen dat je een 80 hebt maar a4?
    maar ok i.i.g

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #5
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je wel een BT module aan je rns-e zitten ?
    die zit er standaard niet in namelijk
    Audi A2 1.4 aua


  6. #6

    Standaard Rns

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    voorstellen in showroom doet wonderen weet aleen dat je een 80 hebt maar a4?
    maar ok i.i.g
    Ik heb idd een A4 nu. Anders had ik wel de 80 genoemd
    Dank voor het welkom

  7. #7

    Standaard Rns

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    Heb je wel een BT module aan je rns-e zitten ?
    die zit er standaard niet in namelijk
    Ik heb BT-module. Telefoon wordt gewoon herkend, bellen en gebeld worden is geen probleem.
    Alleen adresboek is shit,als in dat die niet naar de RNS gaat. Google levert niets bruikbaars op.
    Ik heb wel iest gevonden over een update van BT naar versie Q?

    Thanks.

  8. Ad
  9. #8
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk Berichten
    Ik heb BT-module. Telefoon wordt gewoon herkend, bellen en gebeld worden is geen probleem.
    Alleen adresboek is shit,als in dat die niet naar de RNS gaat. Google levert niets bruikbaars op.
    Ik heb wel iest gevonden over een update van BT naar versie Q?

    Thanks.
    updaten van een originele BT module gaat niet
    dan zul je heel de BT moeten vervangen

    Remy

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remy B. Bekijk Berichten
    updaten van een originele BT module gaat niet
    dan zul je heel de BT moeten vervangen

    Remy
    Dat is niet wat google en de dealer zegt. Maar soit.......
    Waar het om gaat is dat mijn N95 N97 gaat werken
    EN het moet kunnen, alleen wil ik de truck graag leren

  11. #10

    Standaard

    ook al een gedacht aan een firmware update van je telefoon?
    Ik heb zelf geen audi RNS-E, maar wel een Nokia e51 en een andere ingebouwde bluetooth. Deze synchroniseerde eerst ook niet het adresboek en bellen ging af en toe wel en dan weer niet.

    Nu heb ik m'n fimware van de telefoon geupdated en alles werkt nu perfect. Wie weet werkt dit ook met je RNS-E?

  12. #11

    Standaard

    Heb ook een A4 met RNS-e. Syncen werkt alleen als je je telefoon in de houder plaatst (bij knie passagierstoel). Bleutooth werk perfect en opnemen ophangen kan ook, maar syncen en adresboek werkt pas met in houder plaatsen

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franquore Bekijk Berichten
    ook al een gedacht aan een firmware update van je telefoon?
    Ik heb zelf geen audi RNS-E, maar wel een Nokia e51 en een andere ingebouwde bluetooth. Deze synchroniseerde eerst ook niet het adresboek en bellen ging af en toe wel en dan weer niet.

    Nu heb ik m'n fimware van de telefoon geupdated en alles werkt nu perfect. Wie weet werkt dit ook met je RNS-E?
    Firmware is de laatste Versie 30.x.x
    Thanks anyway

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Batsies Bekijk Berichten
    Heb ook een A4 met RNS-e. Syncen werkt alleen als je je telefoon in de houder plaatst (bij knie passagierstoel). Bleutooth werk perfect en opnemen ophangen kan ook, maar syncen en adresboek werkt pas met in houder plaatsen
    Dat gaat niet lukken. Mijn N95 en N97 passen niet in de houder. EN ik heb alleen een houder in de armsteun, niet bij de passagiesstoel.

  15. #14

    Standaard

    Niet dat ik dat in twijfel trek, maar ik dacht eerst dat ik ook de laatste firmware had, aangezien m'n nokia software updater dit mij vertelde. Nu bleek dat ik een simlock van vodafone erop had zitten en dat deze ervoor zorgde dat ik niet hoger kon gaan. Na heel veel gebel, heen en weer gerace tussen de vodafone winkel mét monteur en nog heel wat frustaties verder heb ik eindelijk de laatste firmware. Dit dus via een monteur

    Maargoed, volgens mij is 30.x.x een van de laatste voor de n95.

    It was just a thougth!

    Heb je ook al eens geprobeerd wat de telefoon doet als je een visitiekaartje via bluetooth verzend?
    Verder heb ik ook eens wat geprobeerd toen met een synchronisatieprofiel speciaal voor de bluetooth aan te maken. Dit was overigens allemaal voor de I-drive van BMW. Deze tips werden me toen gegeven.

    Ook nog op een forum het volgende gevonden:

    go at link below
    http://europe.nokia.com/A4160018

    ... and download exact .sis for your phone.

    per example N95 dowload this
    http://europe.nokia.com/A4164022?url...ad_S60_3rd.sis

    Installation Guide for Contact Download Application in English

    Nokia 610 Contact Download Application for Nokia S60 3rd edition devices


    Maargoed, uiteindelijk werkte bij mij gewoon de firmware-update...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk Berichten
    Firmware is de laatste Versie 30.x.x
    Thanks anyway

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franquore Bekijk Berichten
    Niet dat ik dat in twijfel trek, maar ik dacht eerst dat ik ook de laatste firmware had, aangezien m'n nokia software updater dit mij vertelde. Nu bleek dat ik een simlock van vodafone erop had zitten en dat deze ervoor zorgde dat ik niet hoger kon gaan. Na heel veel gebel, heen en weer gerace tussen de vodafone winkel mét monteur en nog heel wat frustaties verder heb ik eindelijk de laatste firmware. Dit dus via een monteur

    Maargoed, volgens mij is 30.x.x een van de laatste voor de n95.

    It was just a thougth!

    Heb je ook al eens geprobeerd wat de telefoon doet als je een visitiekaartje via bluetooth verzend?
    Verder heb ik ook eens wat geprobeerd toen met een synchronisatieprofiel speciaal voor de bluetooth aan te maken. Dit was overigens allemaal voor de I-drive van BMW. Deze tips werden me toen gegeven.

    Ook nog op een forum het volgende gevonden:

    go at link below
    http://europe.nokia.com/A4160018

    ... and download exact .sis for your phone.

    per example N95 dowload this
    http://europe.nokia.com/A4164022?url...ad_S60_3rd.sis

    Installation Guide for Contact Download Application in English

    Nokia 610 Contact Download Application for Nokia S60 3rd edition devices


    Maargoed, uiteindelijk werkte bij mij gewoon de firmware-update...
    Helaas werkt dit ook allemaal niet.
    Contact Download had ik al geprobeerd. Probleem is dat de Contact Download wel aangeeft dat ie aan het verwerken is, maar blijkbaar doet ie dat uiteindelijk niet.
    Thanks anyway

  17. #16

    Standaard

    frusterende hè....

    Nou nog eentje dan......

    I have an E65 and Audi A3, which paired but never downloaded the contacts. I fixed the problem with Nokia 810 Contact Download Application. I delete all pairings, installed it, switched it to auto-start, got into my car and started it up, turned on my phone, the app triggered bluetooth pairing so I accepted, then waited and waited and waited ..... and it worked finally! The hint for me that it was going to work was that the Audi displayed Please Wait in Telephone mode, which I hadn't seen before on all other attempts.

    This was a hard solution to find as you would think the software would be found under the E65 page ... but instead it is found on some weird Nokia 810 page for some car mounted system.


    Mjah, waarschijnlijk heb je het al geprobeerd.....

    Tjah en anders...... nieuwe telefoon ;o)
    Laatst gewijzigd door franquore; 23-10-09 om 11:07.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franquore Bekijk Berichten
    frusterende hè....

    Nou nog eentje dan......

    I have an E65 and Audi A3, which paired but never downloaded the contacts. I fixed the problem with Nokia 810 Contact Download Application. I delete all pairings, installed it, switched it to auto-start, got into my car and started it up, turned on my phone, the app triggered bluetooth pairing so I accepted, then waited and waited and waited ..... and it worked finally! The hint for me that it was going to work was that the Audi displayed Please Wait in Telephone mode, which I hadn't seen before on all other attempts.

    This was a hard solution to find as you would think the software would be found under the E65 page ... but instead it is found on some weird Nokia 810 page for some car mounted system.


    Mjah, waarschijnlijk heb je het al geprobeerd.....

    Tjah en anders...... nieuwe telefoon ;o)
    Dat heb ik nog niet bekeken. Vanavond onderweg naar huis zal ik eens kijken of die melding ergens staat.
    Nieuwe telefoon is niet echt een optie. De N95 is zakelijk en de N97 privé. Prima toestellen

    Thanks.

  19. #18

    Standaard

    Ik weet niet of je dat met die pairing ook al geprobeerd hebt. Eerst alles unpairen, nokia applicatie installeren en dan weer opnieuw pairen?

    pff en bluetooth zou de communicatie tusse apparaten zo gemakkelijk maken.......

  20. #19

    Standaard Re: Rns-e en Nokia N95 of N97?

    dit zit niet in je radio maar in je bt module is waarschijnlijk nog oud type dat gaat dus niet lukken, ik heb zelf een nieuw type bt module en dit werkt wel met n95 en 5800 expres music

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •