Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Nieuwe voorruit, regensensor achteraf monteren?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Nieuwe voorruit, regensensor achteraf monteren?

    Beste Forumleden,

    Ik ben nieuw hier en moet nog in de showroom een artikeltje schrijven . Dat ga ik dit weekend doen, na wat mooie plaatsjes van de auto te hebben geschoten. Dus het artikeltje krijgen jullie nog van mij tegoed.

    Echter heb ik jullie kennis/expertise nodig. Mijn voorruit is gebarsten en komt een nieuwe ruit in. Deze wordt door de dealer gemonteerd.
    Mijn huidige audi A4 heeft geen regensensor en die wil ik achteraf inbouwen. De binnenspiegel die ik op ebay heb gezien heeft std een regensensor. Maar ik begrijp het niet helemaal. Op mijn oude auto (BMW) is de regensensor een apart kastje dat op de voorruit zit. Is dat op een audi anders? Zit deze geintergreerd in de binnenspiegel??
    En is de voorruit met regensensor anders dan eentje zonder regensensor? Op mijn BMW is rondom de sensor zwart, helaas heb ik geen plaatje kunnen vinden van een audi a4 met regensensor. Op ETKA kan ik ook niet veel van vinden.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want de ruit wordt morgen besteld en die kan ik nog wijzigen. Nu heb ik enkel aangegeven dat ik een binnenspiegel heb die automatisch dimment is.

    Alvast bedankt

    Mvg Mike

  2. #2
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    de regensensor zit bij een Audi inderdaaad in de binnenspiegelsteun
    dus wil je een originele spiegel met regensensor monteren dan krijg je een ruit met een andere steun

    dus geef door dat je een ruit wil met regensensor

    Remy

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard

    Remy bedankt ik zal dit direct aan de dealer doorgeven.

    BTW, hoe wordt de regensensor geactiveerd? Ik bedoel bij de BMW kan je die handmatig aan- en uitzetten. In mijn instructieboekje kan ik deze handeling niet terugvinden.

  4. #4
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Volgens mij is bij Audi een automatisch dimmende binnenspiegel altijd voorzien van een licht- en regensensor! Corect me if I'm wrong...

  5. #5
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike555 Bekijk Berichten
    Remy bedankt ik zal dit direct aan de dealer doorgeven.

    BTW, hoe wordt de regensensor geactiveerd? Ik bedoel bij de BMW kan je die handmatig aan- en uitzetten. In mijn instructieboekje kan ik deze handeling niet terugvinden.
    als de ruitenwisserhandel in de interval stand staat
    en dan kan je hem ook langzaam of snel laten reageren door aan het wieltje van de interval snelheid te draaien
    en hij reageerd op de rij snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    Volgens mij is bij Audi een automatisch dimmende binnenspiegel altijd voorzien van een licht- en regensensor! Corect me if I'm wrong...
    niet bij alle Audi's vooral de oudere niet
    de nieuwere Audi's volgensmij wel, in ieder geval de B7 wel, bij de B6 weer niet

    Remy


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard

    Zojuist bij de dealer kenbaar gemaakt, echter kost het geintje me +/- 400 euro. Een ruit met regensensor is anders dan een ruit zonder regensensor. De extra kosten is ongeveer 150 euro. De binnenspiegel is 173 euro en dan nog eigenrisico dus al met al een duur geintje.

    Kan ik na het plaatsen van de ruit uberhaupt nog een dimmende spiegel plaatsen, door de steun zelf te veranderen?

  7. #7
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    als je alleen een dimmende spiegel wil monteren dan is de steun gelijk aan je huidige steun

    alleen als je een regensensor er bij hebt dan word de steun anders

    Remy

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard

    Ik heb de binnenspiegel binnengekregen. Deze is alleen dimmend. De huidige gedemonteerd om te kijken of ze hetzelfde plaatje heeft. Helaas deze is kleiner en gaat dus niet passen.


  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard


  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard

    In etka heb ik volgens mij wel het artikelnummer (701845543 A) van het betreffende steun gevonden. Maar hoe monteer ik deze. Volgens de dealer zitten de std steun af-fabriek al op het glas. Moet ik deze verwijderen en de nieuwe erop zitten. Ze leveren hiervoor wel lijm (b D 000703 A1 = 1 set glas-metaal-lijm).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •