Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: auto gaat niet direct in achteruit eerst in parkeerstand zetten dan pas werkt het

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard auto gaat niet direct in achteruit eerst in parkeerstand zetten dan pas werkt het

    Mijn audi a4 bj 2005 2.0 TFSI automaat wil niet/meestal niet direct in de achteruit.
    Als je hem in de achteruit zet en dan gas wilt geven om in te parkeren blijft hij op de plaats staan en zie je de toerenteller wel omhoog gaan.
    Je moet de auto dan weer in de parkeerstand zetten en dan even 2 seconden wachten.
    Dan gaan de lampjes van p/r/n/d/s knipperen en als hij dan in de achteruit gezet wordt dan kun je wel inparkeren alleen werken de achteruitrijsensoren niet.

    Zelf meende ik eerst dat het de vuiligheid op de sensoren was, maar zelfs als de auto net gewassen is doet hij dit ook.
    Ligt dit aan de versnellingsbak of toch aan de sensoren?

    Groeten Martijn

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.877
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: auto gaat niet direct in achteruit eerst in parkeerstand zetten dan pas werkt het

    Welkom. Vraag gaat over een A4 B7, dus verplaatst naar het B7-subforum. SVP hier voortaan de vragen over deze auto plaatsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: auto gaat niet direct in achteruit eerst in parkeerstand zetten dan pas werkt het

    He Martijn zo te horen heb je een multitronicbak, dan moet ik je het slechte nieuws brengen maar dit ligt aan je bak laat hem maar uitlezen bij de dealer.
    En als je een adres zoekt die het goedkoper kan maken als bij de dealer zou ik naar audiparts gaan
    Als je meer wilt weten mag je het altijd vragen ik werk zelf namelijk voor een audidealer

    mvg peter

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •