Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

  1. #1

    Unhappy 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Beste mensen,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goed advies.

    Mijn audi A4 2.0 tfsi motor klinkt de laatste tijd heel raar. Bij stattionair klinkt de motor heel rauw en je hoort een tikkende geluid achterin boven in de motor. Mijn auto komt uit het jaar nov. 2005 en met 110k km op de teller. Distributieriem is pas vervangen met alle nodige vervanging.

    Ik ben gisteren langs de audi dealer geweest om uit te laten zoeken waar het geluid vandaan komt. De monteur heeft mijn auto (uitgelezen voor 80 euro) en de resultaat zijn de volgende 2 storingen:

    P2261 omloopklep van uitlaatgasturbo- n249 mechanisch defect/ statisch

    P0087 Brandstof rail-/ susteemdruk te laag/ sporadisch

    Volgens de monteur kan het zo zijn dat de oliepomp versleten is maar hij niet zeker want dan moet hij alles open maken om na te checken. De monteur heeft de storingen gewist en mij naar huis gestuurd en pas terug moet komen als de storing gaat branden of als het geluid erger wordt.

    Ik heb in de forum gelezen dat meerdere het zelfde probleem hebben en dat de omloopklep de boosdoener was. Indien het zo is waarom weet de monteur het niet en laten me zo maar gaan. Ik ben totaal niet te vreden met hun antwoord. Volgens de forum dan de omloopklep mij motor kapot maken. Dus bij deze vraag ik jullie advies en hulp.

    Ik hoop dat jullie mij kan helpen,

    Mvg,

    Eddie

  2. #2
    Ruiter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    103
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Ik heb ook een A4 2.0tfsi uit 2005, waarvan de motor rauw liep en tikte. Heb de auto laten uitlezen. Diagonse: oploopklep was stuk, turbodruk onvoldoende. Komt voor zover ik heb begrepen vrij frequent voor bij deze motoren. Heb de omloopklep in de garantieperiode laten vervangen.
    Indien je niet tevreden bent, ga dan even een second opinion bij een andere dealer vragen.
    Ik zou als ik jou was zou ik er toch niet al te lang mee door blijven rijden.
    Ik heb geen idee was de reparatie van een omloopklep kost.
    Succes.

    Ruiter

  3. #3
    HJR
    Guest

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eddie8 Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goed advies.

    Mijn audi A4 2.0 tfsi motor klinkt de laatste tijd heel raar. Bij stattionair klinkt de motor heel rauw en je hoort een tikkende geluid achterin boven in de motor. Mijn auto komt uit het jaar nov. 2005 en met 110k km op de teller. Distributieriem is pas vervangen met alle nodige vervanging.

    Ik ben gisteren langs de audi dealer geweest om uit te laten zoeken waar het geluid vandaan komt. De monteur heeft mijn auto (uitgelezen voor 80 euro) en de resultaat zijn de volgende 2 storingen:

    P2261 omloopklep van uitlaatgasturbo- n249 mechanisch defect/ statisch

    P0087 Brandstof rail-/ susteemdruk te laag/ sporadisch

    Volgens de monteur kan het zo zijn dat de oliepomp versleten is maar hij niet zeker want dan moet hij alles open maken om na te checken. De monteur heeft de storingen gewist en mij naar huis gestuurd en pas terug moet komen als de storing gaat branden of als het geluid erger wordt.

    Ik heb in de forum gelezen dat meerdere het zelfde probleem hebben en dat de omloopklep de boosdoener was. Indien het zo is waarom weet de monteur het niet en laten me zo maar gaan. Ik ben totaal niet te vreden met hun antwoord. Volgens de forum dan de omloopklep mij motor kapot maken. Dus bij deze vraag ik jullie advies en hulp.

    Ik hoop dat jullie mij kan helpen,

    Mvg,

    Eddie
    uitlezen voor 80€?
    andere dealer gaan! slaat helemaal nergens op!
    ik heb met m'n 2.0 tfsi ook rauw geluid gehad. bleek de kettingspanners van de nokkenassen te zijn. de riem drijft de eerste nokkenas aan. de ketting aan de achterkant van het blok verbindt de eerste met de tweede nokkenas.
    vooral 2005 tfsis hadden hier vaak last van.
    misschien komt het rauwe geluid daar van. werd bij mij onder à-selectie vervangen.

  4. #4

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    De mijne is van 2-2006 en heeft hetzelfde zorgwekkende geluid. Alleen geen flauw idee of het de omloopklep of de kettingspanners zijn. Iemand een idee van het kostenplaatje?
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  5. #5

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Dag heren,

    Vandaag ben ik langs de garage geweest en het probleem is gevonden. De hydraulische kleppenstoter is de boos doener. Deze heeft mijn motor flink beschadigd, kosten ronde de 2000 euro.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Blacksludge???
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Hallo,was dit toevallig de stoter die je hogedruk pomp aandrijft?

    wat was de schade?

    groet jarno

  8. Ad
  9. #8
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Ik heb helaas het zelfde zorgwekkende geluid. Ik vind mijn motor (2.0 TFSI 200PK) erg rauw en als een diesel klinken. Als de motor stationair loopt en de automaat in D of S heb staan dan trilt de auto ook erg. (echt de trilling van een diesel). In de neutraal is het iets minder.

    Zodra de motor toeren maakt het het geluid weg en klinkt hij lekker als een benzine auto.

    Bij mij zijn de volgende zaken aan de orde:
    * Heb laatst op een warme motor eens goed doorgereden (wintersport) om zo de motor eens goed schoon te branden.
    * Heb al eens een flesje engine cleaner aan de brandstof toegevoegd
    * Bobines zijn vervangen onder garantie van Audi
    * Olie is al volledig ververst (5w-30)
    * Er zit nog geen chip in.

    Wat er nog aan suggesties overblijft:
    * 98 ipv 95 tanken
    * Eventueel Hartog Chip (iemand heeft ervaring dat de rauwigheid er daarna weg was)
    * Audi dealer er naar laten kijken.

    Hebben jullie nog suggesties of dezelfde problemen?
    Laatst gewijzigd door martijn83; 06-04-11 om 09:09.
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  10. #9

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn83 Bekijk Berichten
    Ik heb helaas het zelfde zorgwekkende geluid. Ik vind mijn motor (2.0 TFSI 200PK) erg rauw en als een diesel klinken. Als de motor stationair loopt en de automaat in D of S heb staan dan trilt de auto ook erg. (echt de trilling van een diesel). In de neutraal is het iets minder.

    Zodra de motor toeren maakt het het geluid weg en klinkt hij lekker als een benzine auto.

    Bij mij zijn de volgende zaken aan de orde:
    * Heb laatst op een warme motor eens goed doorgereden (wintersport) om zo de motor eens goed schoon te branden.
    * Heb al eens een flesje engine cleaner aan de brandstof toegevoegd
    * Bobines zijn vervangen onder garantie van Audi
    * Olie is al volledig ververst (5w-30)
    * Er zit nog geen chip in.

    Wat er nog aan suggesties overblijft:
    * 98 ipv 95 tanken
    * Eventueel Hartog Chip (iemand heeft ervaring dat de rauwigheid er daarna weg was)
    * Audi dealer er naar laten kijken.

    Hebben jullie nog suggesties of dezelfde problemen?
    Ik zou de wagen sowieso uit laten lezen voor ik verdere stappen ondernam.
    Maar ik vermoed dat het wel eens je nokkenasversteller of de ketingspanner van de ketting tussen de nokkenassen kan zijn,maar voor je gaat speculeren eerst uitlezen.

    groet jarno
    Laatst gewijzigd door jarno1979; 07-04-11 om 02:33.

  11. #10
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarno1979 Bekijk Berichten
    Ik zou de wagen sowieso uit laten lezen voor ik verdere stappen ondernam.
    Maar ik vermoed dat het wel eens je nokkenasversteller of de ketingspanner van de ketting tussen de nokkenassen kan zijn,maar voor je gaat speculeren eerst uitlezen.

    groet jarno
    Hoi Jarno,

    Ik zal dit weekend eens met VAG-COM de motor uitlezen en dan de meldingen even posten.
    Bedankt voor de tip
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  12. #11

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Bel eens met Coen Donkers uit Veghel. Heeft veel ervaring met alle typen van Audi. Ben eigenlijk met zelfde probleem naar hem toegegaan nadat kettingspanner en nokkenasversteller vervangen waren bij Audidealer. Daarna leek het wel een diesel en er was ook nog een lichte tik. Er bleek grief in een cilinder te zitten en in een andere was wat slijtage van de cilinderwand. Er is bij mij een andere motor ingegaan bij Coen Donkers maar veel goedkoper dan bij Audidealer. Was een 3.2 V6. Groeten Gert
    2005 Audi A4 Avant 3.2 S-Line

  13. #12
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Van de week maar eens de audi uitgelezen met VCDS en inderdaad een foutmelding in het motor gedeelte.

    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
    Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
    69 75 76 77

    VIN: WAUZZZ8E76A159793 Kilometrage: 104660km
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Motor Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
    Onderdeel No SW: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D
    Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
    Revisie: --H10--- Serienummer:
    Codering: 010C0003190F0120
    Werkplaats#: WSC 22021 142 86910
    VCID: 2F689702C76F

    1 Fout Gevonden:
    008801 - Omloopklep van uitlaatgasturbo -N249: Mechanisch defect
    P2261 - 008 - Onjuist Signaal - Intermitterend
    Bevries Frame:
    Fout Status: 00101000
    Fout Prioriteit: 0
    Fout Frekwentie: 18
    Kilometrage: 103360 km
    Tijd Indicatie: 0

    Bevries Frame:
    TPM: 2871 /min
    Belasting: 10.6 %
    Snelheid: 62.0 km/h
    Temperatuur: 84.0°C
    Temperatuur: 14.0°C
    Absolute Druk: 1010.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    Gereedheid: 0000 0000
    Meteen maar even een afspraak gemaakt bij de dealer, de auto gaf ook al een melding "service!" in de BIS weer. Helaas is er wel een wachttijd van 3 weken, ik ben dus pas begin mei aan de beurt.
    Ik wil even afwachten wat de dealer van het probleem vindt, mocht dit geen oplossing geven dan ga ik een afspraak maken met Coen in Veghel. Ook omdat ik wanneer de motor lekker loopt bij Coen een chiptuning wil laten uitvoeren.
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  14. #13

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Dan in momenteel zowieso je DV klep naar de haaien,vervangen door de nieuwe versie nr 06H 145 710 D.kost rond de 60 euro.

    Daar verlies je ook vermogen op trouwens.

  15. #14
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarno1979 Bekijk Berichten
    Dan in momenteel zowieso je DV klep naar de haaien,vervangen door de nieuwe versie nr 06H 145 710 D.kost rond de 60 euro.

    Daar verlies je ook vermogen op trouwens.
    Vorige week is de auto naar de Audi dealer geweest voor een beurt. Ze konden niets vreemds aan de motor vinden. Hij klinkt iets meer dan normaal maar dat hoort bij een FSI motor vertelden ze me.

    Toch maar even voor een second opinion naar Coen Donkers geweest en gaven me hetzelfde verhaal. Het tikkende geluid is normaal bij FSI motoren en het trillen kan veroorzaakt worden door een aantal onderdelen in de motor. Een prijs kunnen ze niet geven omdat ze niet van te voren kunnen vertellen waar het aan ligt en kon wel oplopen tot 1500 euro. Over het geluid hoef ik me dus geen zorgen te maken.

    Die foutmelding van de omloopklep was maar 1 keer voorgekomen en was dus niet aan vervanging toe. Ik zit er wel aan te denken deze preventief te vervangen als die kosten niet zo hoog zijn.

    Nu maar eens een afspraak maken voor een Hartog Tuning bij Coen Donkers.
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  16. #15

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Ik weet dat dit een extreem oud topic is, maar ik had hetzelfde probleem, rauwe motor, tikken, alleen trekkracht hoog in de toeren. De oorzaak ligt inderdaad in de oliedruk maar de oorzaak hiervan ligt in het verstopt raken van de aanzuigmonden in het carter. Carter eronderweg, schoonmaken, nieuwe monden (ca 10,- per stuk) en weer monteren. Motor loopt soepel en meer trekkracht onderuit. oorzaak: veel korte ritten en slecht verversen van olie.
    Ik hoop dat iemand hier nog een keer wat aan heeft, daar is het forum tenslotte voor. Nu de oplossing voor die trilling nog vinden waarvoor ik eigenlijk naar de garage ging....
    Please people ! stand back, i've got a TDI and i'm not afraid to use it

  17. #16

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Dit klopt helemaal, wil je een geluid arme motor dan moet je geen TFSI nemen, althans de variant van Audi ( er schijnt verschil in te zitten namelijk )
    Dit staat los van de omloopklep, maar het geluid hoef je geen zorgen over te maken.

    Groeten



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn83 Bekijk Berichten
    Vorige week is de auto naar de Audi dealer geweest voor een beurt. Ze konden niets vreemds aan de motor vinden. Hij klinkt iets meer dan normaal maar dat hoort bij een FSI motor vertelden ze me.

    Toch maar even voor een second opinion naar Coen Donkers geweest en gaven me hetzelfde verhaal. Het tikkende geluid is normaal bij FSI motoren en het trillen kan veroorzaakt worden door een aantal onderdelen in de motor. Een prijs kunnen ze niet geven omdat ze niet van te voren kunnen vertellen waar het aan ligt en kon wel oplopen tot 1500 euro. Over het geluid hoef ik me dus geen zorgen te maken.

    Die foutmelding van de omloopklep was maar 1 keer voorgekomen en was dus niet aan vervanging toe. Ik zit er wel aan te denken deze preventief te vervangen als die kosten niet zo hoog zijn.

    Nu maar eens een afspraak maken voor een Hartog Tuning bij Coen Donkers.

  18. #17
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Nu een jaar later begint de motor toch weer wat meer herrie te maken en gaat steeds meer klinken als een diesel.
    Gister even bij Coen Donkers weer geweest en waarschijnlijk zijn het toch de kettingspanner en het huis dat eromheen zit.

    Ik laat dit dan ook allemaal maar repareren en ze nemen ook meteen de stoter van de brandstoftoevoer op de nokas mee. Dit is (ook) een zwak punt van de TFSI blokken en kost maar 36 euro.

    Ik hou jullie op de hoogte
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  19. #18

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Daar heb ik al een raar gevoel bij, waarschijnlijk is het de kettingspanner en het huis ??? Mag toch aannemen als ze een diagnose stellen ze WETEN wat het is.

    Net als waarschijnlijk is het de waterpomp maar we vervangen gelijk maar even het gehele motorblok dan weten we het zeker !!?? (-:

    Ik weet niet wat voor een baan jij hebt, maar met al die reparaties kun je onderhand beter een andere kopen, of voor een second opinion eens ergens anders informeren...
    Daarbij moet je ook voor jezelf kunnen zeggen goed is goed, ik wil ook liefst alles 110% in orde hebben, maar je kunt ook zaken gaan vervangen die totaal niet vervangen hoeven te worden, de vraag is waar hou je dan op.

    Niet dat ik twijfel aan C. Donkers maar deze blokken zijn nu eenmaal niet geluid arm wat ze zelf ook aangaven. Natuurlijk heeft dit een grens maar om nu maar alles wat er te maken mee zou kunnen hebben te gaan vervangen ....

    Ik hou dit draadje eens even in de gaten.

    In ieder geval succes er mee, en hopen dat het allemaal niet te duur gaat worden..

    Groeten Tom.
    Laatst gewijzigd door symtom; 03-06-12 om 18:59.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    63
    Posts
    95
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Sja ook ik heb een 2.0 TFSI van 2005, met 105000 KM op de klok, loopt als een zonnetje, stationeer klinkt ie een beetje als een diesel
    dat klopt, maar elke monteur die ik ken zegt dat het hoort bij het type motor, dus als ik voor elk tikje alvast iets liet vervangen was ik straatarm
    we rijden wel Audi hé,

    even iets anders, ik zie en hoor hier altijd over foto's van of uitvoeringen van bepaalde auto's, is het niet makkelijker zoals dat bij de duitse audi site gaat
    om het wauzz nr. in te geven, dan kan iedereen laten zien wat zijn audi in petto heeft of orgineel had vanaf fabriek.
    Laatst gewijzigd door Meddeler; 03-06-12 om 20:16.

  21. #20
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Tfsi motor klinkt rauw en tikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door symtom Bekijk Berichten
    Daar heb ik al een raar gevoel bij, waarschijnlijk is het de kettingspanner en het huis ??? Mag toch aannemen als ze een diagnose stellen ze WETEN wat het is.

    Net als waarschijnlijk is het de waterpomp maar we vervangen gelijk maar even het gehele motorblok dan weten we het zeker !!?? (-:

    Ik weet niet wat voor een baan jij hebt, maar met al die reparaties kun je onderhand beter een andere kopen, of voor een second opinion eens ergens anders informeren...
    Daarbij moet je ook voor jezelf kunnen zeggen goed is goed, ik wil ook liefst alles 110% in orde hebben, maar je kunt ook zaken gaan vervangen die totaal niet vervangen hoeven te worden, de vraag is waar hou je dan op.

    Niet dat ik twijfel aan C. Donkers maar deze blokken zijn nu eenmaal niet geluid arm wat ze zelf ook aangaven. Natuurlijk heeft dit een grens maar om nu maar alles wat er te maken mee zou kunnen hebben te gaan vervangen ....

    Ik hou dit draadje eens even in de gaten.

    In ieder geval succes er mee, en hopen dat het allemaal niet te duur gaat worden..

    Groeten Tom.
    Hoi Tom, je hebt gelijk. Je moet ergens een keer ophouden met 110% op orde hebben.
    Alleen dit geratel is iets van de laatste 2 weken en lijkt alleen maar erger te worden. Daarom was ik even langs geweest en ze bevestigde dat het erger klinkt dan een 'normale' 2.0 TFSI. Ik heb de laatste tijd zoveel geinvesteerd in de auto dat ik er nu ook een tijd mee wil doorrijden. Dus of ik het nu preventief ga vervangen of ga wachten tot het over een jaar echt kapot is. Repareren moet toch.

    Voor wat betreft het vertrouwen in CD, die heb ik. Alleen bij de diagnose (buiten met open motorkap) konden ze het nog niet zeker zeggen. Daarvoor moeten ze achter de motor een stuk demonteren. De ketting + spanners zijn het sowieso en als dat open is dan kunnen ze verder bepalen of er nog meer delen vervangen moeten worden. Ik zet de auto er gewoon een keer neer en ik hoor het wel.

    Verder heb ik enorm veel schik met de auto (met alle opties die ik graag had) en wil hem ook zeker niet kwijt.
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •