Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

  1. #1

    Standaard Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Hallo audifanaten en experts,

    Ik heb al lange tijd last van en continue terugkerende storing. Het gaat om de volgende foutcodes:

    008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
    P2187 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
    Freeze Frame
    Fault Status: 11100100
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 6
    Mileage: 142004 km
    Time Indication: 0
    Freeze Frame
    RPM: 750 /min
    Load: 27.4 %
    Speed: 3.0 km/h
    Temperature: 65.0°C
    Temperature: 13.0°C
    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
    Voltage: 14.097 V

    001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
    P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Freeze Frame
    Fault Status: 00100010
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 142507 km
    Time Indication: 0
    Freeze Frame
    RPM: 773 /min
    Load: 23.5 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 75.0°C
    Temperature: 16.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    Ik ben hiervoor al een paar keer bij de dealer geweest. Die hebben eerst een lambdasonde vervangen. Dat hielp niet. Vervolgens hebben ze de PCV vervangen bovenop het blok. Dit is heel vaak de veroorzaker van bovenstaande foutmelding heb ik begrepen en ook veelvuldig op het forum en internet teruggevonden. Na het vervangen van de PCV is de storing een behoorlijke tijd weggebleven (paar maanden). Ik rijd maar heel weinig, dus het duurt ooit wat langer voordat de storing weer optreedt. Echter komt de storing nu vrij vlug (50 km of minder) weer terug. Nu heb ik afgelopen weekend gekeken of we een lek kunnen vinden (ook 1 van de mogelijke oorzaken). Daartoe hebben we na de lmm de slang richting turbo losgehaald en afgedopt met een dop met ventiel om alles onder druk te kunnen zetten. iets onder 1 bar gehouden en maar kort, maar geen lek kunnen vinden (is dit overigens de juiste manier?). Ook nog remreiniger gebruikt om over alle slangen en IC's te spuiten om te zoeken naar een lek (met draaiende motor). Maar ook geen succes.
    Iemand een idee waar ik naar op zoek moet? Heb al veel op internet gezocht maar geen nieuwe mogelijke oplossing kunnen vinden. Heb namelijk ook geen behoefte om weer naar de dealer te gaan. De eerste 2 reparaties vielen nog onder garantie. maar daar is nu geen sprake meer van. Laatste keer mocht ik al 80 euro afrekenen om mijn auto even uit te laten lezen..... Gelukkig kan ik dat nu zelf. Graag jullie reactie.
    Bedankt alvast.
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10

  2. #2

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ik heb ook nog gekeken of de lmm de juiste waarde afgeeft. Hij gaf tijdens volgas accelereren maximaal 190 g/s. Volgens ross-tech moet dat ongeveer kloppen (0,8 x pk's). 240 pk moet dan 192 g/s 'nodig hebben'. Dus die kan ik ook uitsluiten denk ik.
    Is er ook een mogelijkheid om de PCV te testen?
    Iemand nog suggesties?
    Alvast bedankt voor jullie inbreng.
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ik heb nu ook regelmatige de code p2187, heb jij de oorzaak nog gevonden?

  4. #4
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Vanaf Gerritspeek:

    18619 P2187

    Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
    nl Brandstofverdeling Bank 1, systeem te mager bij stationair
    du Bank 1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager bei Leerlaufdrehzahl
    en Bank 1; System too Lean at Idle

    Intermittent

    Mogelijke verschijnselen:

    Emissielampje brandt

    Mogelijke oorzaken:

    Injectors lekken of zijn geblokkeerd
    Luchtinlaat systeem lekt na de LMM
    Uitlaat systeem lekt

    Mogelijke oplossingen:

    Check de LMM (G70)
    Check injector(s)
    Check brandstofpomp
    Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

    Extra info:

    LMM (G70)
    Lambda-sensor en Fuel-trim
    Tankontluchtingssysteem (EVAP)


    16825 P0441

    Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
    nl Tankontluchtingssysteem stroming onjuist
    du Tankentlüftungssystem Durchsatz fehlerhaft
    en Evaporative (EVAP) Emission Control System Incorrect Flow

    Intermittent

    Mogelijke verschijnselen:

    Storingslampje brandt
    Waarschijnlijk geen 'drivability' problemen

    Mogelijke oorzaken:

    Stroomcircuit tussen ECU en EVAP niet in orde
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) zit vast of is defect
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) zit vast of is defect
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing defect
    Lek en/of blokkade in de slang(en) tussen de ontluchting van de tank en het gasklephuis
    Lek in de inlaat

    Mogelijke oplossingen:

    Controleer de lekdetectie pomp, leidingen, klemmen en alles met betrekking op lekken. Slangen kunnen poreus worden en leiden tot een lekdetectie foutcode P0441. De code wijst naar een klein gedetecteerd (0,020) lek.
    Check op lek in de inlaat
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
    Perform Output Test
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
    Perform Basic Setting
    Controleer de slangen tussen de tank-ontluchting en het gasklephuis (Throttle Body)

    Extra info:

    Tankontluchtingssysteem (EVAP)
    De oplossing bij deze foutcode is vaak niet zo makkelijk te vinden
    This code doesn't point to a small LDP leak or a gas cap related DTC. The N80 could be faulty or you could have a vacuum leak. An exhaust leak can also cause this DTC if diluting the reading of the OXS. This error is directly related in some cases to a rear OXS sensor sometimes going faulty or removed by a sloppy tuner. Try spraying some light lube in the N80 and run outputs to exercise it. FACT: Codes relate to evap N80 function have no relevance to the gas cap, tank being faulty, or a line to LDP after junction and check valve under the hood area. You can run test 01-04-070 in any car and have the gas cap removed and it pass. The thing that screws everyone up is that fact of how the codes are labeled and that the N80 evap test and LDP share a readiness bit. The repair information is really vague here almost to a fault on purpose to sell gas caps. EVAP tests for 070 (tests the evap N80 for vapors), require no gas cap to pass, and have no relevance to leak for N80. The repair information, if states this, is wrong. The Gas cap is only tested via the 071 (tests the LDP for tank and cap) for LDP. Do the tests with VCDS directly you will see I'm correct.
    Indien aanwezig in de NAR 1.8T Audi A4 1.8T check TSB 24-08-78 or 2010268/3 or Pass-Thru equivalent TSB
    Indien aanwezig in de NAR 1.8T VW Passat 1.8T check TSB 01-09-09 or 2005554 or Pass-Thru equivalent TSB
    NB: De Passat 26E5 of "R5" recall gaat over dezelfde software update
    Wees er zeker van dat de quick release lines voor de N80 klep en de vacuum lijn naar LDP are not crossed
    Dit kan ook de oorzaak zijn dat de auto moeilijk te starten is nadat de tank is gevuld
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  5. #5

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Hallo wbeck,

    Bij mij heeft Donkers het uiteindelijk opgelost. De fout werd veroorzaakt door een slecht funtionerende koolstofklep. Code 06E 906 517A. Kost € 22,40 ex btw. Nadat deze vervangen was heb ik geen problemen meer gehad.

    koolstofklep.jpg
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    205
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Correcte diagnose inderdaad, eigenlijk zegt de EVAP storing vaak al voldoende. Die heeft te maken met de N80 klep (deze 06E 906 517A).
    Audi A3 8P 2.0 TFSI 200pk - Quattro - DSG6 - EFR turbo upgrade - JD 470pk & 560Nm
    Audi A3 8V 1.4 TFSI 125pk - JD 185pk & 335Nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ik heb alleen de p2187 en niet de p0441. Vandaag weer aangegaan nadat hij een paar dagen geleden was gereset. Foutmelding onstaat dus ad hoc bij stationair en niet continu. De rij eigenschappen zijn nog gewoon goed, ik merk er niets van en het verbruik is ook niet veranderd. Over drie weken ga ik op vakantie en zit een beetje te dubben of ik dit probleem ervoor nog zal laten oplossen.

  8. Ad
  9. #8
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wbeck
    Ik heb alleen de p2187 en niet de p0441. Vandaag weer aangegaan nadat hij een paar dagen geleden was gereset. Foutmelding onstaat dus ad hoc bij stationair en niet continu. De rij eigenschappen zijn nog gewoon goed, ik merk er niets van en het verbruik is ook niet veranderd. Over drie weken ga ik op vakantie en zit een beetje te dubben of ik dit probleem ervoor nog zal laten oplossen.
    Voor 30 euro wordt het probleem opgelost. Daar hoef je toch niet over na te denken.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Als dat het is natuurlijk. Lijkt mij juist dat de andere code p0441 vooral op de evap storing duidt en alleen de p2187 niet perse. Of klopt dat niet?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ik breng hem komende week even weg om na te laten kijken. Eerst wilde ik de dealer bellen maar dan tik je zo weer 500 af, dus heb nu ander adresje. Enig idee wat zo een klep laten plaatsen kost?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Auto weggebracht en weer terug. Ze hebben stationeerregeling gereinigd. Maar hij is nu weer na 150km aan. Zal vragen of ze voor de zekerheid ze voor de vakantie ook nog de koolstofklep willen vervangen...Iemand anders nog iedeen waar het anders aan kan liggen?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Bij toeval merkte ik vandaag het volgende op; ik zette de motor uit en had de motorklep open. Ongeveer 5 a 10 seconde lang siste iets na. Lijkt te komen uit het midden ondere de plastic afdekkap. Daar zit een zwart doosje met ronde schijf. Is dat normaal of lekt er iets lucht. Kan dat kwaad? Zou in dat geval wel met de foutmelding te maken kunne hebben. Ben nu op vakantie en haat het om hier naar een dealer op zoek te gaan..

  14. #13
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    is het niet de airco die je hoort sissen
    dat kan namelijk ook wel eens voorkomen, en dat is gewoon normaal dan

  15. #14
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441


  16. #15
    marcoss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ik rijd in een A4 avant B7 2.0 TFSI quattro 160.000km.
    Bij mij is sinds afgelopen weekend het storingslampje 'storing in uitlaatgassysteem' aan gegaan.
    Maar dit kan vanalles zijn (verzamelstoring).

    Dinsdag jl. storing laten uitlezen.

    Er bleken 2 storingen naar boven te komen:
    1. Thermostaat niet ok.
    2. EVAP klep.

    Tav. storing 1. inderdaad motor wordt sinds half jaar minder warm dan voorheen. Normaal staat meter op 90graden. Maar nu rond de 70gr. en loopt soms op naar 80gr, maar 90gr. haalt ie niet.
    Tav. storing 2. Volgens monteur loopt motor bij koude motor niet lekker. Zelf merk ik daar nagenoeg niets van. Alleen rijdt de auto een klein beetje 'schokkerig' bij koude motor, maar alleen merkbaar voor chauffeur en niet voor inzittenden.

    Verder is mijn verbruik wel toegenomen. Normaal (stad/snelweg) haal ik de 600 km op een tank van 60 liter wel makkelijk, maar sinds een tijdje niet meer.
    Volgens de monteur kunnen beide storingen een hoger verbruik tot gevolg hebben.
    Klinkt mij wel logisch.
    Motor niet op temp. --> meer benzine inspuiten --> haperende EVAP klep....Tja.

    As. woensdag wordt alles vervangen bij VakGarage.
    Hopelijk is het daarna weer in orde.

    Ik laat het resultaat uiteraard weten.
    Laatst gewijzigd door marcoss; 05-05-17 om 11:55. Reden: tekst update

  17. #16
    marcoss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Thermostaat is vervangen en temperatuur is weer goed.
    EVAP klep ook vervangen, maar heb nu weer een slecht lopende motor alleen bij stationair draaien.

    Bougies verwisseld.
    Bobines gecheckt en 1 gewisseld.
    Injectoren nagekeken en waar nodig gereinigd.
    Compressie gemeten:
    cil. 1 13 bar
    cil. 2 13 bar
    cil. 3 13 bar
    cil. 4 11 bar

    Veel misfires / cilinderoverslag op cilinder 4.
    Inlaatspruitstuk gedemonteerd en chemisch gereinigd, alsmede de kleppen (veel zwarte smurrie erop).

    Voorstel wordt nu om cilinderlektest uit te voeren om te kijken of er toch ergens een lek zit wat evt. ook de misfires / cilinderoverslag op cilinder 4 kan veroorzaken.

    wordt vervolgd.

  18. #17

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Nokkenas versteller en bovenste ketting tussen de nokkenassen nog goed? Die zijn ook vrij zwak bij deze motoren (kan een afwijkende timing opleveren met mis fires). Niet heel leuk maar nu nog zonder motorschade te herstellen als de ketting breekt ben je een halve motorrevisie met veel nieuwe onderdelen verder. Timing checken en op tijd zetten vraagt bij deze motoren wel wat werk en speciaal gereedschap om de nokkenassen vast te zetten.

    A489FC3D-9088-4513-9F51-C3BF8D06BBB2.jpg

    De globale oogst na een gebroken distributie kettinkje tussen de nokkenassen (dat kun je mogelijk voor zijn). Afwijkende compressie kan een klep zijn die niet helemaal lekker meer sluit (kan natuurlijk ook hele andere oorzaken hebben). Verbrande klep, vastzittende zuigerveren, vervuiling (die maakt dat de kleppen niet juist meer afdichten, etc etc).

    Verzonden vanaf mijn telefoon

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Hallo allemaal,

    Ik rij ook sinds paar dagen met een motorlampje. Auto is uitgelezen en kregen de volgende melding: P2187.
    Foto: WhatsApp Image 2018-06-18 at 22.21.44.jpg

    Nu heb ik even rond gebeld en ja ze zeggen kan van alles zijn.
    Ik heb ook meteen gevraagd voor de N80, maar die is anders bij mij dan op de foto hierboven wat geplaatst is en kosten € 78,- Onderdeel VW AG 06H 906 517 H WhatsApp Image 2018-06-18 at 21.43.18.jpg


    Wat denken jullie, is het waard om te bestellen en kijken of de motorlampje uit gaat?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    26
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Ivantrog: wat was het uiteindelijk bij jou?

    Ik heb momenteel hetzelfde voor als jou bij mijn a5 sportback (2011 2.0tfsi 180PK)

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hardnekkige storing 2.0Tfsi P2187 en P0441

    Beste AudiAddict,

    De garage heeft alles nagelopen op lekkage, uitlaat lek, niks gewoon. Ik heb de N80 vervangen en de storing bleef maar. De garage heeft toen rond gebeld en gevraagd en het is met software aangepast. Ik rij nu dik 1 maand rond en niks meer. Maar heb helaas nu een andere probleem met mijn automaat....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •