Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Stadslicht vervangen

  1. #1

    Standaard Stadslicht vervangen

    Hallo Allemaal,

    Misschien een domme vraag maar ik krijg het niet voor elkaar om het stadslicht van mij Audi A4 B7 te vervangen. Ik heb er al aan getrokken en getracht te draaien maar niets helpt.

    Denk dat iemand hier het antwoord wel kan geven.

  2. #2
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    eruit trekken, het zit geklemd
    een beetje wiebelen en trekken tegelijk

  3. #3
    Pianne74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Inderdaad, gewoon trekken... maar dat wil niet altijd goed lukken, die dingen zijn niet echt goed bereikbaar.

    Ik gebruik een schroevendraaiertje als hefboom en duw die dingen er zo uit. Trek niet aan de draden, als je die lostrekt kun je een eindje knutselen...
    A5 Coupé (8T)
    Brugge, België

  4. #4
    offshore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ben 2 x bij century in Assen geweest en ze zijn gratis vervangen...ik hoefde zelfs de lampen niet te betalen
    Audi A4 Avant Pro Line Tdi 2.0 103 Kw
    Bj. 08-2006 122.000km 12-2014 205.000 KM
    Ik heb geen auto,ik rij Audi (nu niet meer)

  5. #5

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Nou het is me gelukt hoor... als je eenmaal weet hoe het gaat lukt het wel.

    bedankt voor de reacties!!!


  6. #6
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Heb het net ook even geprobeert! wel mn hand open gehaald maar het werk was niet vor niks zo even de philips bluevision lampjes kopen en erin zetten

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ik heb van een vriend met een audi a4 avant gehoord dat deze te heet worden en dat de wattage teveel is! Dus kijk uit!

  8. Ad
  9. #8
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Er staat gewoon w5w op en die ik heb gekocht zijn de philips blue vision ultra of extra weet het even niet meer.. hoop niet dat het bij deze serie ook is.. maar als ze te warm worden brand het gloeidraadje toch alleen door?

  10. #9
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madoow Bekijk Berichten
    Er staat gewoon w5w op en die ik heb gekocht zijn de philips blue vision ultra of extra weet het even niet meer.. hoop niet dat het bij deze serie ook is.. maar als ze te warm worden brand het gloeidraadje toch alleen door?
    heb de blue vision in meerdere auto's gehad
    nooit geen problemen mee gehad

  11. #10
    Pianne74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ik had van die goedkope (chinese) LED-stadslichtjes gekocht. Ze gaven een heel mooi wit licht, maar de weerstandjes die erop zaten om de CanBus te misleiden werden wel erg heet. Zo heet dat, na een tijdje, de reflector van de koplamp een beetje mat begon uit te slaan rond de LEDjes. Dan maar de BlueVisions gemonteerd en totdusver nog geen problemen mee gehad. De lichtkleur is een stuk geler dan van de LEDs, maar dat moet dan maar. Ik heb geen zin om twee nieuwe koplampen te kopen!

    P1010501_S.jpgP1010502_S.jpg
    Foto's : LED vs. origineel W5W

    Die Chinese LED's gingen trouwens ook om de haverklap stuk (of de CanBus schakelde ze uit wegens te veel of te weinig stroomverbruik).
    Waar naar je geld, zeker... Die LEDjes van enkele euries komen er in ieder geval niet meer in. Ik vraag me af of iemand betere ervaringen heeft met duurdere LED stadslichtjes.

    Als de lampjes een wattage van vijf watt hebben, dan zouden ze in princiepe niet warmer mogen worden dan de originele.
    Laatst gewijzigd door Pianne74; 04-07-11 om 19:07.
    A5 Coupé (8T)
    Brugge, België

  12. #11
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pianne74 Bekijk Berichten
    Ik had van die goedkope (chinese) LED-stadslichtjes gekocht. Ze gaven een heel mooi wit licht, maar de weerstandjes die erop zaten om de CanBus te misleiden werden wel erg heet. Zo heet dat, na een tijdje, de reflector van de koplamp een beetje mat begon uit te slaan rond de LEDjes. Dan maar de BlueVisions gemonteerd en totdusver nog geen problemen mee gehad. De lichtkleur is een stuk geler dan van de LEDs, maar dat moet dan maar. Ik heb geen zin om twee nieuwe koplampen te kopen!

    P1010501_S.jpgP1010502_S.jpg
    Foto's : LED vs. origineel W5W

    Die Chinese LED's gingen trouwens ook om de haverklap stuk (of de CanBus schakelde ze uit wegens te veel of te weinig stroomverbruik).
    Waar naar je geld, zeker... Die LEDjes van enkele euries komen er in ieder geval niet meer in. Ik vraag me af of iemand betere ervaringen heeft met duurdere LED stadslichtjes.

    Als de lampjes een wattage van vijf watt hebben, dan zouden ze in princiepe niet warmer mogen worden dan de originele.
    leds worden nooit warm
    het zijn de weerstanden die warm worden

  13. #12
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ik wil ook graag de stadlichten van de A4 vervangen door "blauwe" lampen zodat het er beter uit ziet i.c.m. de Xenon.

    Welke lampen kan ik hiervoor het beste gebruiken? De Philips BlueVisions? Lees ook iets over Vision Plus of een Osram lamp? Welke type van deze lampen moet ik nemen.
    Heb overigens Philips D1S als gewone lamp erin zitten!
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  14. #13
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    198
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Ik wil ook graag de stadlichten van de A4 vervangen door "blauwe" lampen zodat het er beter uit ziet i.c.m. de Xenon.

    Welke lampen kan ik hiervoor het beste gebruiken? De Philips BlueVisions? Lees ook iets over Vision Plus of een Osram lamp? Welke type van deze lampen moet ik nemen.
    Heb overigens Philips D1S als gewone lamp erin zitten!
    Same here,
    Kleur verschil is te groot met gele stadslichten en het witte xenon licht.
    Ik wil ze ook vervangen voor wittere gloeilampjes. LED's hebben helaas geen zin. Heb al zoveel gezeik gehad met BIS meldingen van LED verlichting (DRL en kenteken lampen) dat ik naar weer terug gegaan ben naar gloeilampjes.

    Nadeel van die blauwe gloeilampjes vind ik altijd die blauwe gloed in de reflector als ze uit zijn. Dus als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag. (misschien zilvere lampjes?)
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ik heb hierop een bijvullende vraag,

    Bij het plaatsen van halogeen lampjes zag één licht er heel fel uit en de ander niet echt. Dit waarschijnlijk omdat de één er rechter en dus ook correcter in zat.

    Is er een regeltje die moet worden gevolgt bij het plaatsen van de lamp inzake de richting van de lamp? Of mag de lamp er gelijk hoe in.. gewoon drukken?

  16. #15

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    In mijn A4 B6 zitten lampjes van 3 Watt voor de stadslichten, de meeste vervangingslampjes in de autolampensets zijn echter 5 Watt voor stadslicht.
    Zou het kwaad kunnen die van 5 Watt te monteren?

    Ik heb trouwens ook van die goedkope led-lampjes gekocht maar die bleken helaas niet te branden.

    Ik was eigenlijk bezig nieuwe hoogteregelaarmotortjes te plaatsen en daarvoor moet de koplamp eruit. Omdat ik dan ook goed bij alle lampen kan wilde ik preventief alle lampen vervangen. Aan 1 kant was trouwens de dimlichtlamp al stuk.
    Voor grootlicht zit er een lamp type H9 12V 65 Watt in, kun je die behalve bij de Audi-dealer nog ergens kopen?

    Helaas bleken de stelmotortjes ook nog eens de verkeerde te zijn, ik probeer ze nu te ruilen voor de juiste.

    Schiet niet op zo!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Gebruik zelf w5w canbus LEDs in mijn Exeo. Heb ze begin dit jaar gekocht bij www.immers.info. Link
    Heb tot nu toe geen problemen ondervonden.

    Stadslicht


    Stadslicht met xenon
    Laatst gewijzigd door mcdonald; 14-08-11 om 00:37.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Post re: Stadslicht vervangen

    Gisteren heb ik een setje Philips Bleuvision Ultra aangeschaft.
    Het setje bestaat uit 2 blauwe stadslichtjes en 2 H7 lampen.

    Het omruilen van het dimlicht ging gemakkelijk.
    Het verhaal van de stadslichtjes had ik hier al gelezen dus ik was voorbereid op een wat lastiger klusje.

    Alvorens ik aan het lampje/fitting begon te trekken heb ik een foto gemaakt met mijn gsm van de binnenzijde van de koplamp om te bekijken waar ik nu aan moest trekken omdat dit niet zichtbaar is vanaf de buitenzijde (sorry de foto heb ik helaas alweer gewist).
    De fitting is bruinkleurig en is zo gevormd dat je het topje van je vingers erachter kan plaatsen.
    De lamp van het grootlicht, welke ook bereikbaar is vanaf dezelfde opening in de achterzijde van de koplamp, had ik ook verwijderd om meer ruimte te creëren.

    Nu heb ik gelukkig niet al te grote handen en toch was het even goed zoeken met welke hand en in welke positief ik het lampje uit het gat kon trekken.
    Het kost flink wat kracht maar het is uiteindelijk dan toch gelukt.
    Zoals eerder gezegd : trek niet aan de draden!!!!
    Het omwisselen en het opnieuw plaatsen is kinderspel.

    conclusie:
    Naar mijn idee hoef je voor het omwisselen echt niet naar de dealer mits je beschikt over kleine/smalle handen.

    gr, Onno
    Audi a4 Avant 1.8 T 2005

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Stadslicht vervangen

    Ik heb een Audi A4 b7 2.0 tfsi met xenon maar ik kan er echt slecht bij om de drl lampjes te vervangen. Zit er een t10 fitting in of een Ba15s?

  20. #19
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stadslicht vervangen

    Een Ba15s lijkt mij een beetje heel groot voor het stadslicht.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  21. #20
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stadslicht vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Een Ba15s lijkt mij een beetje heel groot voor het stadslicht.
    DRL is iets anders dan stadslicht.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •