Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Ik werd een beetje knetter van dat piepje als je niet direct je gordel omdoet als ik wegrij, dus heb ik de stekkertjes losgetrokken van de gordel-sensor, onder de stoel. Heeft dit verder nog invloed op zaken als airbags etc? of is dit gewoon de eenvoudigste oplossing?
    Het gaat om een A4 2.0TDI uit 2005.......

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Welkom. Gaat over een A4 B7, dus verplaatst naar het B7-subforum. SVP hier voortaan de vragen over deze auto plaatsen.

    Gordel meteen omdoen geen optie?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Het is volgens mij wel van belang mbt de airbags. Weet niet zeker of er enige detectie mee verbonden is of er iemand zit ja of nee.
    Maar de gordelpiep en lampje is met de vagcom uit te zetten (1 muisklik). Nog makkelijker dan de stekker lostrekken.

    Meest handige is de gordel gewoon om te doen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Met VAG-com kan je dit afzetten. Ik zou nooit die sensor afkoppelen als je twijfelt of dit gevolgen heeft voor de airbag...

    Zelf laten wij die piep aanstaan, voor de wet moet je toch direct je gordel aan hebben.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Ik heb het probleem dat de sensor begint te piepen ondanks dat ik mijn gordel aan heb. Ik ben voorstander van het gordel dragen. Maar dat gepiep is zooooooo irritant dat ik dan mijn gordel uit doe omdat het dan na een tijdje stopt met piepen. Ik zal eens aan mijn garagist moeten vragen om dat lampje en gepiep uit te zetten. Dat lijkt mij de beste oplossing.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Sensor vervangen geen optie? Beetje een beunoplossing om het zo te doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    rob40's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    377
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    ik weet niet of je handig bent of niet,als je voor de sensor naar de garage moet ga je natuurlijk wel een sommetje moeten betalen,als je iemand kent met vagcom ben je volgens mij altijd goedkoper uit.ík heb hetzelfde gehad met die gordelmeldingen en omdat ik al vaak genoeg naar de garage moet met mn auto en niet weer een dag de auto wil laten staan etc,heb ik de piep gewoon laten uitzetten bij een vagcommer.
    ik zou in geen geval die stekker lostrekken,ook niet voor eventjes.
    ps ik heb altijd de gordel aan maar krijg geen meldingen meer...
    a4 avant b7 2.0tdi brf red district

  8. Ad
  9. #8
    pacific's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    314
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Hier hetzelfde. Doe toch altijd de gordel om, dus die melding is beetje overbodig.
    Als de melding dan tig keer onder het rijden af gaat en je kunt voor deze optie kiezen: waarom niet?
    Beunoplossing? Ach, als je weet wat je doet en altijd je gordel om hebt vind ik het een prima oplossing.
    Mvg,

    Frank

  10. #9
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjankoorn Bekijk Berichten
    Ik werd een beetje knetter van dat piepje als je niet direct je gordel omdoet als ik wegrij, dus heb ik de stekkertjes losgetrokken van de gordel-sensor, onder de stoel. Heeft dit verder nog invloed op zaken als airbags etc? of is dit gewoon de eenvoudigste oplossing?
    Het gaat om een A4 2.0TDI uit 2005.......
    volgensmij hoort dan je airbag lampje te gaan branden als je de stekker los koppelt

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Hallo,

    Ik besef dat ik een heel oud topic boven haal, maar ik denk niet dat het minder actueel is.

    Mijn 2005 Audi A4 Avant heeft een slecht contact gekweekt in de gordelklikker. Ouderdom/slijtage? --> Ik draag de gordel altijd.

    Nu ga ik zeker niet bij een dure Audi garage langs om de klikker te laten vervangen (zetel eruit enzo??). Ik knip nog liever de kabel door en soldeer de benodigde kabeltjes om contact te maken aan elkaar.. Ervan uitgaande dat dat gaat, als iemand me idealiter kan zeggen welke kabeltjes verbinding moeten maken..?

    Ofwel moet ik iemand vinden met VAG-com die de instelling kan doen voor mij. Is er hier iemand in uit Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant met VAG-com?

    Bedankt!!

  12. #11
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrederikT Bekijk Berichten
    Ik heb het probleem dat de sensor begint te piepen ondanks dat ik mijn gordel aan heb. Ik ben voorstander van het gordel dragen. Maar dat gepiep is zooooooo irritant dat ik dan mijn gordel uit doe omdat het dan na een tijdje stopt met piepen. Ik zal eens aan mijn garagist moeten vragen om dat lampje en gepiep uit te zetten. Dat lijkt mij de beste oplossing.
    Heb je niet gewoon iets zwaars op de bijrijdersstoel staan? dan gaat ook de gordelpiep af omdat de stoel door het gewicht wat erop staat denkt dat er iemand zit.
    smile!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Is er niemand die me kan helpen bij mijn vorige bericht?

    Dankjewel!

  14. #13

    Standaard Re: Gordelmelding uitzetten door gordelsensor afkoppelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drease Bekijk Berichten
    Is er niemand die me kan helpen bij mijn vorige bericht?

    Dankjewel!
    Stoel eruit halen, en zien welke kabels er naar de gordelklikker gaan. Als dat er twee zijn mag je er gerust van uit gaan dat die twee elkaar nu raken, of juist niet. Kwestie van de multimeter erop zetten.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •