Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

  1. #1

    Standaard zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    hallo,

    heb een jaar geleden audi a4 2.0 sline 2006 gekocht van mijn baas, auto heeft nooit problemen gehad tot een 6 maanden geleden.
    heb hem binnengedaan een eerst hebben ze luchtmassameter vervangen, probleem was 1 week verholpen daarna terug hervallen dus ik doe mijn auto terug binnen.
    toen hebben ze egr klep vervangen en was dit probleem tot vorige week ook weg.
    nu is het terug zwarte damp en slecht optrekken en lichtje van uitlaatgassysteem brand.
    kan iemand mij aub helpen wat er aan mijn auto scheeld want die oplichters van de garage geloof ik natuurlijk niet meer als je je auto 3x voor hetzelfde probleem moet binnen doen, heeft mij ook al een aardige duit gekost.
    thx!
    Laatst gewijzigd door hoppus; 12-06-11 om 17:53.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.514
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard

    Turbo slangen lek of los ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Vraag gaat blijkbaar over een A4 B7, dus verplaatst naar het B7-subforum. Misschien ook handig als je er even bij vermeldt wat voor motor er in je Audi zit, scheelt wat gokken. Je kunt het natuurlijk ook invullen in je profiel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    audi a4 avant 2.0tdi s-line nog iets?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...problemen.html

    Als er een waarschuwingslampje brandt, kan de garage 'm uitlezen en zien waar het 'm in zit. Als de garage er niet uit komt, zou ik op zoek gaan naar een andere garage...
    Laatst gewijzigd door tom; 12-06-11 om 18:20.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Je garagist is dus meteen een oplichter? Zijn wij dat ook, als we je probleem niet in één keer oplossen?

    Laten we beginnen met de simpele eerste vraag die bij auto's na 1995 altijd gesteld moet worden: heb je 'm uit laten lezen? Die B6/7 modellen zitten vol met sensoren die van alles doorgeven.. Overigens is de toevoeging 'sline' totaal irrelevant in deze context .

  7. #7

    Standaard

    excuseer meneer maar ik werk zelf in de horeca als ik 3 maal iets verkeerd doe bij dezelfde persoon ligt mijn cv klaar..

    en ja ik heb em laten uitlezen...
    Laatst gewijzigd door tom; 12-06-11 om 18:40.

  8. Ad
  9. #8
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Horeca en auto techniek zijn compleet anders - dan nog denk ik niet dat je er zomaar uitvliegt als je drie keer wat fout doet, maar dat terzijde. En misschien is het dan ook wel handig om te vermelden wat er uit dat uitlezen kwam..

    Zwarte damp kan best gewoon roet zijn, maar uit je verhaal kan je zelf ook concluderen dat hetgeen dat tot nu toe het meest heeft geholpen te maken heeft met je uitlaatsysteem.

    Lambda's goed? Timing in orde? Alle kleppen en/of slangen in orde? EGR is niet direct een prestatieverbeterend middel, alleen tegen uitstoot. Er zijn echter nog vele andere kleppen.. Temperatuursensoren in orde?

    FWIW: luchtmassameters kunnen uit de doos al kapot zijn, zal niet de eerste keer zijn voor mij dat ik dat zie bij m'n eigen auto's en die van vrienden.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Overigens, heb je ook bedacht dat het drie mankementen kunnen zijn die niet gerelateerd zijn? Vooral omdat de auto na de reparaties steeds goed reed...

    Lees even het topic waar ik naartoe linkte.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    heb ik gedaan en wil even erbij zeggen dat ik het woord oplichter nooit gebruikt heb, ken niets van autos heb gewoon schrik dat ik mij int zak laat zetten.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Je bedoelt dat je je eerste bericht gewijzigd hebt... maar goed.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoppus Bekijk Berichten
    heb ik gedaan en wil even erbij zeggen dat ik het woord oplichter nooit gebruikt heb, ken niets van autos heb gewoon schrik dat ik mij int zak laat zetten.
    Heb je wel degelijk:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoppus Bekijk Berichten
    hallo,

    heb een jaar geleden audi a4 2.0 sline 2006 gekocht van mijn baas, auto heeft nooit problemen gehad tot een 6 maanden geleden.
    heb hem binnengedaan een eerst hebben ze luchtmassameter vervangen, probleem was 1 week verholpen daarna terug hervallen dus ik doe mijn auto terug binnen.
    toen hebben ze egr klep vervangen en was dit probleem tot vorige week ook weg.
    nu is het terug zwarte damp en slecht optrekken en lichtje van uitlaatgassysteem brand.
    kan iemand mij aub helpen wat er aan mijn auto scheeld want die oplichters van de garage geloof ik natuurlijk niet meer als je je auto 3x voor hetzelfde probleem moet binnen doen, heeft mij ook al een aardige duit gekost.
    thx!
    want die oplichters van de garage geloof ik natuurlijk niet meer als je je auto 3x voor hetzelfde probleem moet binnen doen, heeft mij ook al een aardige duit gekost.

    En je zegt het er nog achteraan ook, "dat je je in 't zak hebt laten zetten" vat ik op als "dat ik ben getild door de garagist".

    Over je probleem: Tom kan best eens gelijk hebben dat het 3 verschillende problemen zijn/waren.

    En: wat was de uitkomst van het uitlezen? Hou er rekening mee dat als je EGR niet of niet goed werkt je extra roetuitstoot kan krijgen.. Niet meer roetproductie, wel meer uitstoot, omdat de verbranding anders wordt.

  14. #13

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    dan bied ik hierbij men verontschuldigingen aan dat ik het woord oplichters heb gebruik.
    ik was gewoon zo opgefokt dat ik zelf niet meer wist dat ik dit woord heb gebruikt ( en neen heb mijn bericht niet veranderd)
    ik beweerde natuurlijk ook niet dat alle garagisten zo zijn, maar als je een auto uitleest moet je toch alle fouten kunnen zien en niet 1?
    vind het gewoon enorm spijitg datk er al redelijk wat geld heb tegenaan gesmeten en dat het probleem steeds terug komt.
    hoop dat ik niet teveel commotie heb laten ontstaan met mijn eerste bericht dit was zeker niet de bedoeling.
    dank alvast voor alle hulpgevende berichtjes heb het allemaal mooi genoteerd en leg het voor aan mijn garagist.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Als het probleem er niet was, kun je het ook niet vinden bij het uitlezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    zwarte damp en niet mee roptrekken is toch een probleem voor mij niet?

  17. #16
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Valt wel mee toch - we helpen je desondanks nog steeds, zoals je ziet.

    Maar, verwacht niet dat een garagist alles in één keer kan zien, met uitlezen of zonder, dat maakt niet uit. Dat is nooit zo geweest, en zal ook nooit zo zijn. Als een fout niet geregistreerd wordt, of pas naar boven komt nadat een eerdere fout opgelost is, dan kan het zomaar zijn dat je een paar keer terug moet..

    Zo veel geld zal je er denk ik ook weer niet in hebben zitten (een luchtmassameter kost niet veel meer dan 150 euro ex inbouw, hetgeen 10 minuten werk is), maar dat is niet aan mij om te beoordelen.

    Ik zou het bovenstaande gewoon even checken, en indien er niets mogelijk is bij het kunnen van je huidige garages:
    - regio Veghel: Coen Donkers ( http://www.coendonkers.nl )
    - regio Alkmaar: Hartog Tuning ( http://www.hartogtuning.nl )
    - regio Sexbierum: Terpstra ( http://www.autobedrijfterpstra.com )

  18. #17

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    dit verwacht ik ook niet, maar als mijn garagist zegt nu kan je gemakkelijk 90.000 km rijden zonder problemen en iets later moet ik terug naar daar voor hetzelfde, dan mag ik toch wel wat pissed zijn?
    zit toch een goede 1100 euro in...
    voor sommigen mss niet zoveel, maar voor een alleenstaande jongeman van 23 die nogniet zolang alleen woont is dit toch genoeg.

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    Je leest niet goed. Probleem was opgelost voor een week na het vervangen van een onderdeel, dan is het probleem er toch niet en kunnen ze het ook niet uitlezen? Toen ging er weer iets stuk, maar het uitleesapparaat kon dat een week daarvoor nog niet zien, het is geen helderziend apparaat.

    En je hoefde niet terug voor hetzelfde, er was een ander probleem. Vervelend voor je, maar ik moet de monteur nog zien die exact kan voorspellen wat er stuk gaat. En met dat onderdeel kun je vast weer 90.000 km of hoeveel dan ook toe...
    Laatst gewijzigd door tom; 12-06-11 om 21:24.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: zwarte damp en bijna niet meer optrekken

    1100 euro is voor mij ook veel geld hoor, maar aan de andere kant: je rijdt een net paar jaar oude A4, weinig 23-jarigen kunnen dat hoor .

  21. #20

    Standaard

    dat is ook zo, maar werk er hard genoeg voor

    anyway guys thx voor de reacties
    Laatst gewijzigd door tom; 12-06-11 om 21:34.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •