Misschien kan iemand mij adviseren bij het volgende.

Recent installeerde ik een nieuwe autoradio om mee te zijn met DAB+ (FM-radio gaat eruit) en zo ook de mogelijkheid te hebben met usb te werken ipv cd's in mijn B7 avant.

Om het DAB+ signaal te ontvangen plakte ik kleefantenne op de vooruit. Ontvangst is niet denderend, maar het meest vervelende is dat het geen zicht is en gewoon niet blijft plakken. Dus keek ik uit naar iets beter en discreter.

Gisteren trok ik de bekleding rechtsachter weg om mijn nieuwe Calearo DAB+ antenne module (15-7590007) te installeren onder het rechter achterraam. Die hoort normaal beschikbaar te zijn aangezien de standaard FM-ontvanger de connector onder het linker achterraam gebruikt. Zo kwam ik tot de onaangename verbazing dat de antenne aansluiting rechts achter, vermoedelijk in de Audi-fabriek, afgeknipt werd. Enig gevloek volgde.

Wat nu? Dus keek ik ook even linksachter. Daar zit de Audi oem-ontvanger aangesloten op de linker connector. Het idee kwam in me om gewoon de connector los te maken van de standaard-ontvanger en de nieuwe Calearo-ontvanger in de plaats te gebruiken. Naast het FM-signaal is er evenwel nog een andere ontvangst nl. FZV. Na wat opzoeken kwam ik ertoe dat dit de ontvangst is van het radiosignaal van de sleutel. De nieuwe ontvanger is echter enkel DAB+/FM. Er is geen derde kanaal voor de afstandsontgrendeling. Deze piste lijkt dus voor zover ik kan zien niet mogelijk.

Aan een dealer van autoradio's vroeg ik om raad en andere opties, maar die gaf al snel op en stelde voor om gewoon haaiantenne te installeren (4u werk voor dakbekleding?).

Nu zit ik met een DAB+ antenne die ik niet kan gebruiken. Het had natuurlijk beter geweest dat ik eerst keek vooraleer deze aan te kopen maar waarom zou je die connector toch afknippen? Hierdoor is de antenne rechtsachter onbruikbaar.

Nu vraag ik me af of er nog mogelijkheden zijn om deze DAB+ ontvanger keurig te installeren:
- is de installatie (soldering op glas?) van een nieuwe connector op dat rechter achterraam een optie? kan audi-dealer dat of moet ik daar voor naar carglass? of is het gelijk een nieuw achterraam als ik die connector daar wil?
- is er een kabel splitter voor de connector links achter waarmee ik de DAB+ ontvanger links achter kan installeren en het FZV-signaal gewoon kan laten doorlopen naar de standaard ontvanger? alles zou dan onder het linker achterraam zitten - als dat tenminste niet voor problemen zorgt? hoe noemt men die 3-pin connector eigenlijk? is geen fakra maar wat dan wel, audi-specifiek?
- of zal dit in geen geval enigszins keurig lukken en moet ik uitkijken naar iets anders? verder doen met kleefantenne of haaiantenne (laten) installeren?

Wel opties heb ik in deze? dank voor advies/info.