Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Audio (Woofer + aftermarket radio)

  1. #1

    Standaard Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Beste leden,

    Ik zie het bos door de bomen niet meer :o
    Ik heb me hier al rot gezocht maar ik kan het niet vinden..

    Ben namelijk in het bezit van een Audi A4 Sedan van April 2007.
    Nu zit daar een woofer in van audi uit (geen bose).
    Kan er mij iemand zeggen wat voor een woofer daar in zit en of het veel zou uitmaken als ik die vervang door een andere woofer (pioneer)?

    En hoe zit het met de aansluitingen van de radio?
    Momenteel zit daar nog de standaard radio in (concert??) maar deze wil ik veranderen door een dubbelDIN Pioneer.
    Ik weet dat de auto uitgerust met het alombekende CANBUS systeem.
    Ik heb hier nog een ISO-converter liggen die ik gebruikt heb voor een Peugeot 307 uit 2006 (met een quadlock gedoe)
    Kan ik deze daar opnieuw voor gebruiken of is hiervoor een andere ISO-converter voor nodig?


    Ik dank jullie alvast voor jullie hulp :-)


    Groeten,

  2. #2
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    ik persoonlijk zou die fabriek-af woofer niet verwijderen,sub-woofer bijplaatsen wel.Aansluiten op de kabeltjes van de achterste speakers,een vaste + en aarding,remote.Hopende ben je geholpen met document in bijlage
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  3. #3

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Bedankt voor de bijlage! :-)

    'k zit nog met een klein probleem.
    Ben vandaag achter een ISO connect geweest en ze vertelden mij in de winkel dat ik de rode draad op de 'na-contact' draad moest aansluiten. Dat zou ook een rode draad moeten zijn..
    Maar er is geen rode draad, wel een rood-blauwe (een iets dikkere dan de rest). Is het deze dat hij bedoeld?
    Multimeter zegt me wel dat daar constant 12 volt opstaat.. Contact uit of aan.

    Iemand die me kan zeggen welke kabel het juist is?

  4. #4
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Bij pioneer denk ik dat rood permanente spanning is (+30) geel of oranje spanning na het kontakt (15) en zwart of bruin aarding.Blauw is remote.Na het uitmeten MET MULTIMETER mag je die draad gebruiken.Kijk ook ff op dit 12vhifi.nl
    Laatst gewijzigd door djeetn; 06-08-11 om 06:27. Reden: info bijgevoegd

  5. #5

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Bedankt voor de link!
    Maar 'k geraak er niet wijzer uit

    Ik heb op mijn ISO-connector een losse rode draad die ik moet aansluiten aan een andere rode draad aan de Quadlock-connector.
    En daar wringt het schoentje, ik zie geen rode draad. Enkel een blauw/rode die constant 12V geeft, is dit dan de juiste kabel?


  6. #6
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    rode draad aansluiten op draad komende na contact(15).gele of oanje = vaste spanning (30).dus je mag de gele of oranje aansluiten op die blauw/rood.

  7. #7

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Wat bedoel je precies met de nummers 15 en 30? Als ik de quadlock aan een multimeter hang vind ik geen enkele draad die stroom geeft na het aanzetten van het contact.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Niemand die kan helpen?

    Zou het problemen geven mocht ik deze kabel aan mijn contact hangen?

  10. #9
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    30= altijd permanente batterij spanning
    15= Spanning na het kontakt
    Indien je geen spanning na het contact hebt, zal je moeten een kabel bij leggen komende van de zekeringskast(Kabel moet je wel zekeren!)
    Als je geen kabel wil bijleggen kan jet het zo ook aansluiten op de vaste spanning, maar dan zal je telkens uwe unit zelf moeten uit/aan zetten.

  11. #10
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    UitloggenInstellingenMijn ProfielMeldingen

    Geen nieuwe berichtenInboxWelkom, djeetn(80 Berichten)

    --------------------------------------------------------------------------------
    .Home Forum Nieuwe BerichtenPrivéberichtenFAQKalenderShowroom
    Mijn ShowroomAudiforum ShowroomBrowse by UsernameBrowse Recently AddedBrowse Recently ModifiedBrowse Most PopularAdvanced SearchHelpCommunity
    GroepenMijn AlbumsVrienden & ContactenLeden LijstForum Acties
    Markeer Forums als Gelezen Algemene Instellingen Wijzig Profiel Snelle Links
    Geabonneerde OnderwerpenOpen Contacten Pop-upBekijk Forum Beheerders Wie is er Online?Forum reglement.Showroom
    Mijn ShowroomAudiforum ShowroomBrowse by UsernameBrowse Recently AddedBrowse Recently ModifiedBrowse Most PopularAdvanced SearchHelpDownloadsNieuwe berichtenAudiwereld.nlFotoalbum Album GalleryPicture GalleryLatest AlbumsMy AlbumsAdd Album.
    Geavanceerd Zoeken
    ForumTechniekCar EntertainmentPinbezetting ISO-DIN.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Gesloten Onderwerp Resultaten 1 tot 1 van de 1 Onderwerp: Pinbezetting ISO-DIN Onderwerp Gereedschap
    Toon AfdrukvoorbeeldE-Mail deze Pagina…Abonneer je op dit Onderwerp… Zoek
    Geavanceerd Zoeken
    Beoordeel dit Onderwerp
    Huidige Waardering Excellent Goed Gemiddeld Slecht Vreselijk
    13-10-08 21:55 #1 tom
    Bekijk Profiel Bekijk Forum Berichten Privébericht Bekijk Artikels

    Moderator

    --------------------------------------------------------------------------------
    Showroom
    1980 'Audi' 924

    Sinds:11 2003
    Posts:52.568
    Land:
    Pinbezetting ISO-DIN

    Van een ander forum gekopieerd

    NB: Dit kan van auto tot auto verschillen. Check deze gegevens altijd zelf, gebruik een multimeter!



    A1 = (ISO) pulse voor GALA/SDVC. Soms zit hier de telefoon mute.
    A2 = (ISO) massa voor A1. Wordt ook gebruikt voor de massa van afstandsbediening. Bij 1-DIN Navi’s zit hier veelal het achteruit-signaal (achteruitrijlichten plus). Soms zit hier de telefoon mute.
    A3 = (ISO) optioneel. Wordt gebruikt voor de afstandsbediening bij radio’s. Vaak zit hier de telefoon mute, bij anderen het achteruit-signaal (achteruitrijlichten plus).
    A4 = (ISO) geschakelde 12 V in, max. 300 mA. Zie opmerking hieronder over verwisseling.
    A5 = (ISO) door de radio geschakelde 12V-uitgang, sturing van een antenne, max. 300 mA.
    A6 = (ISO) verlichting radio/aan-uit toets.
    A7 = (ISO) permanente 12V in, powervoeding. Zie opmerking hieronder over verwisseling.
    A8 = (ISO) massa.





    Speakers
    B1 = + rechts achter
    B2 = - rechts achter
    B3 = + rechts voor
    B4 = - rechts voor
    B5 = + links voor
    B6 = - links voor
    B7 = + links achter
    B8 = - links achter



    C1 gele stekker, line-out, gebruikelijke uitvoering

    1 = line-out links achter
    2 = line-out rechts achter
    3 = line-out massa
    4 = line-out links voor
    5 = line-out rechts voor
    6 = geschakelde +12V uit, voor sturing van de versterker; Bij Becker navi's: line-out Subwoofer

    C2 groene stekker, telefoon/data

    7 = VDO: D2B- ; Blaupunkt: Tel+
    8 = VDO: Tel+
    9 = VDO: Tel-
    10 = VDO: D2B+ ; VDO PC: TMC+
    11 = VDO: Rem. Control-
    12 = VDO: Rem. Control+ ; VDO PC: TMC- ; Blaupunkt: Tel-

    Dit zijn enige uitvoeringen, er komen ook andere configuraties voor. Bij Becker navi's wordt deze C2-stekker gebruikt voor de aansluiting van een specifieke Becker CD-wisselaar.

    C3 blauwe stekker, wisselaarsturing

    13 = CD Data-in
    14 = CD Data-uit
    15 = massa
    16 = +12V continu
    17 = +12V geschakeld
    18 = CD-changer line-in massa
    19 = CD-changer line-in L
    20 = CD-changer line-in R

    Dit is een voorbeeld, er komen ook andere configuraties voor.
    Bij Becker navi's zitten op deze stekker o.a. de LF telefooningang en de AUX-ingangen. Zie specifieke Becker-instructies.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure .
    --------------------------------------------------------------------------------

    Gesloten Onderwerp « Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp » Onderwerp Informatie
    Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn
    Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (1 leden en 0 gasten)

    djeetn,
    Forum Rechten Je mag nieuwe onderwerpen plaatsenJe mag reacties plaatsenJe mag bijlagen toevoegenJe mag je berichten wijzigenBB code staat AanSmilies zijn Aan[IMG] code staat AanHTML code staat UitTrackbacks are UitPingbacks are UitRefbacks are AanForum Regels
    .
    AdverterenContactVolg ons op TwitterArchiefTop.
    © Audiforum.nl

    Page Time: 1,22457 seconds Memory: 13,124 KB Queries: 59 Templates: 46


    Garage Plus vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.


    SEO by vBSEO 3.5.1 PL1

  12. #11

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djeetn Bekijk Berichten
    30= altijd permanente batterij spanning
    15= Spanning na het kontakt
    Indien je geen spanning na het contact hebt, zal je moeten een kabel bij leggen komende van de zekeringskast(Kabel moet je wel zekeren!)
    Als je geen kabel wil bijleggen kan jet het zo ook aansluiten op de vaste spanning, maar dan zal je telkens uwe unit zelf moeten uit/aan zetten.
    Een kabel leggen zal de enige oplossing zijn. Er is geen kabel op de quadlock die pas spanning geeft na contact.
    'k zal maar eens op zoek gaan naar een electricien die dat voor mij in elkaar wilt prutsen

    Toch bedankt voor de hulp!

  13. #12
    Remo van B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Er zijn ook kant en klaar oplossingen waarmee je in een keer alles correct aansluit.
    Kijk hier maar eens naar:
    http://www.pioneer.nl/nl/products/ca...006/index.html
    Deze interfaces kosten meestal tussen de € 80,- en € 100,-

    Succes.
    A4 Avant 2.0 TFSI quattro 2005 - proline -

  14. #13
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remo van B Bekijk Berichten
    Er zijn ook kant en klaar oplossingen waarmee je in een keer alles correct aansluit.
    Kijk hier maar eens naar:
    http://www.pioneer.nl/nl/products/ca...006/index.html
    Deze interfaces kosten meestal tussen de € 80,- en € 100,-

    Succes.
    +1 zo zit alles netjes

  15. #14

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Update: De radio zit eindelijk ingebouwd!
    Heb een geschakelde draad gevonden onder het stuur (van het contact) en zo aangesloten en het werkt :-)

    Nu werkt enkel de woofer niet meer omdat de RCA kabel niet is aangesloten.
    Iemand die weet waar de versterker zich bevind zodat ik een kabel kan trekken van mijn radio naar de versterker?

  16. #15

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Even een nieuwe reactie plaatsen..
    Vandaag het zijpaneel in de koffer weggehaald om aan de versterker te geraken (wat een klein ding trouwens).
    Nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat de kabels simpelweg nie aangesloten zijn achter mijn radio.
    Daar heb je nog een (groene) stekker welke er 2 kleuren van overeenkomen (groen en geel?) met een aansluiting op de versterker.

    Als ik dit onderdeel bestel http://www.pioneer.nl/nl/products/25...00C/specs.html
    Gaat dan de woofer met de achterste boxen wel werken?

    Sorry voor de vragen, ik wil enkel een 2de mening horen voor ik iets uitvoer. :-)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    40
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Hey Asterion,

    Ik heb zelf laatst een Kenwood DNX apparaat laten plaatsen (nadat mijn RNSE was gestolen)... Heb me laten vertellen dat ik mijn subwoofer niet apart kon aansluiten vanwege de interne versterker... Zou wel stoer zijn als het wel kon, dan kun je de subwoofer namelijk apart aansturen vanaf de unit... ben benieuwd of het is gelukt bij jou...

    Groet

    Shew

  18. #17
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio (Woofer + aftermarket radio)

    Vervangen van de originele non-bose subwoofer is weldegelijk mogelijk. Bij een aftermarket radio kun je gewoon de line-out / sub-out gebruiken / RCA kabel trekken en hiermee de nieuwe amp aansturen. Bij de RNS-E is het een ander verhaal. Hier zul je het speakersignaal v.z.i.w moeten aftakken. Op mijn aftermarket amp (welke ik nog niet ingebouwd heb) kan ik gewoon op het ingangssignaal afregelen. Als ik al die moeite neem om een nieuwe sub in te gaan bouwen ga ik echt niet meer de originele amp gebruiken.

    Ik heb de originele sub in de hoedenplank omgepoold (met het juiste gereedschap 5 minuten werk) en dat verbeterde de geluidskwaliteit al een heel stuk. Hiervoor werdt de geluidskwaliteit gewoon niet te harden als je het volume wat hoger zette. Nu klinkt het gewoon gebalanceerd (voor een af-fabriek set) en een stukje krachtiger (voor een niet-kenner als ik). Bij mij was hij gewoon af-fabriek al die tijd verkeerd gepoold. Dit schijnt in de versterker te zitten en niet in de bekabeling tussen radio en versterker. Ompolen werkt dus niet per definitie bij iedereen. Als je de geluidskwaliteit echt slecht vindt kun je dit gewoon proberen.

    Meer info over installatie aftermarket sub & amp (met plaatjes): Audizine link "DIY B6/B7 Replacing stock sub woofer"
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •