Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Opgelost! Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

  1. #1

    Standaard Opgelost! Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Audi A4 avant s-line 2.0tdi 170pk b7-2007 125.000km.

    Is zit met een groot probleem, en duur ook. Vorige week dinsdag de 2 bolletjes knipperend in het oranje (voorgloeilampje) Tank was half vol. Maar de auto had totaal geen vermogen meer waarschijnlijk de kwam tie in de noodloop. Ik was nog maar 10 minuutjes aan het rijden. Na stoppen en herstarten alles in orde.

    Afgelopen vrijdag rij ik weg op het werk na 10 minuten rijden stilstaan voor stoplicht, bij accelereren kwam de auto niet op gang. Pas bij 3500 toeren (normaal 2100) weer normaal vermogen (turbo er bij) en zo ging het het ieder stoplicht (4 stuks)Auto direct naar audi dealer gebracht, na het uitlezen blijkt mijn turbo de nodige waardes niet te halen. (asje gaat stroef zeggen ze)

    Vervangen van de turbo kost mij 1950 euro inclusief.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen.

    In januari problemen gehad met pompverstuiver. Die is vervangen en auto reed gewoon goed. tot de laatste maand.

    Toen kreeg ik wat te maken met vermogen verlies, inhouden bij constante snelheid (cruise contol op 80) Ik weet niet of ik de auto nog helemaal kan vertrouwen, ook al gaat er een nieuwe turbo in.
    Heeft er iemand nog een idee?

    Ik heb er zelf niet veel verstand van, en de dealer kan mij van alles wijsmaken.

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Laatst gewijzigd door jroels; 13-09-11 om 09:51. Reden: Opgelost probleem

  2. #2

    Standaard Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Net hetzelfde voorgehad deze week met audi a4 avant 3.0 tdi
    Voorgloeilampje en lampje motormanagement flikkerenden, motor in noodloop en geen vermogen meer.
    Diagnose van mijn garage was dat er een spruitstuk stuk was en ze dit spruitstuk dienden te vervangen en ook prevmentief het andere spruitstuk. Kostprijs spruitstuk 330 euro per stuk zonder montage.
    Na installatie spruitstukken bleek de turbodruk niet ok te zijn dus heeft men de turbo vervangen, kostprijs 1250 euro zonder werk.
    Sinds vandaag is de ŵagen hersteld en rijdt hij weer als voorheen.

    Totale kostprijs 3200 euro BTW incl

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jroels Bekijk Berichten
    Audi A4 avant s-line 2.0tdi 170pk b7-2007 125.000km.

    Is zit met een groot probleem, en duur ook. Vorige week dinsdag de 2 bolletjes knipperend in het oranje (voorgloeilampje) Tank was half vol. Maar de auto had totaal geen vermogen meer waarschijnlijk de kwam tie in de noodloop. Ik was nog maar 10 minuutjes aan het rijden. Na stoppen en herstarten alles in orde.

    Afgelopen vrijdag rij ik weg op het werk na 10 minuten rijden stilstaan voor stoplicht, bij accelereren kwam de auto niet op gang. Pas bij 3500 toeren (normaal 2100) weer normaal vermogen (turbo er bij) en zo ging het het ieder stoplicht (4 stuks)Auto direct naar audi dealer gebracht, na het uitlezen blijkt mijn turbo de nodige waardes niet te halen. (asje gaat stroef zeggen ze)

    Vervangen van de turbo kost mij 1950 euro inclusief.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen.

    In januari problemen gehad met pompverstuiver. Die is vervangen en auto reed gewoon goed. tot de laatste maand.

    Toen kreeg ik wat te maken met vermogen verlies, inhouden bij constante snelheid (cruise contol op 80) Ik weet niet of ik de auto nog helemaal kan vertrouwen, ook al gaat er een nieuwe turbo in.
    Heeft er iemand nog een idee?

    Ik heb er zelf niet veel verstand van, en de dealer kan mij van alles wijsmaken.

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Ja hoor
    Is waarschijnlijk gewoon een vnt (variabele gedeelte van de turbo) die vast zit of zwaar gaat. De dealer vernieuwd vaak de hele turbo a 1350,- maar hoeft niet.
    Even naar een goede garage gaan die de moeite wel neemt, als je er niet uit komt stuur dan even een pm, ik heb zelfs eventueel zo'n turbo voor je (mijn reserve) mocht hij helemaal stuk zijn, muiz hoeft hem toch niet meer denk ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  5. #5

    Standaard Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Waarom heb je het berichtje niet afgelopen weekend geplaatst????? :'-)

    Gisteren is bij mij de turbo vervangen!
    Ik gistermiddag mijn auto opgehaald, en gaan rijden, DEED het prima, tot ik gisteravond naar de zaalvoetbal ging.
    Auto binnen 10 kilometer in noodloop.

    Toen ik thuis kwam, en mijn mail las, zag ik je berichtje.
    Dus vanmorgen gelijk langs de dealer gegaan, storing uitgelezen, en jawel wederom dezelfde storing zoals in jou bericht.
    Ik ingelogd op het audiforum bij de dealer, en de monteur jou oplossing laten lezen.
    En jawel, vacuumpotje kapot.

    De monteur gaat het probleem nu ook aanmelden bij Pon, om het in het system met foutmelding te laten zetten.

    Nu nog overleggen met de dealer hoe we tot een goede financieele oplossing komen.
    Hopelijk komen we er uit.

    Wisso,

    Harstikke bedankt voor de info.

    Helaas iets te laat, maar daar kun je ook niet aan doen.
    Laatst gewijzigd door jroels; 13-09-11 om 09:52.


  6. #6

    Smile Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Nou ben ik geen auto monteur maar laatst heb ik met een maatje een turbo vervangen van een A3 en als je dan die turbo bekijkt en vergelijkt zie je toch duidelijk dat het ding overleden is.
    Is dit altijd te controleren of ben ik appels met peren aan het vergelijken?, "klakkeloos" zulke dure onderdelen vervangen vraagt toch om eerst eens te kijken wat er aan de hand is.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Knipperend voorgloeilampje, vermogenverlies. Kapotte turbo?

    Hoi[U],

    Had het audiforum eerst goed gelezen met problemen met de 170 pk en je had mijn oplossing kunnen vinden.
    Ik heb er foto's en foutcode erbij gezet, zodat de volgende de simpele oplossing kan krijgen, zodat men niet hun turbo zomaar laat vervangen en honderden euro's betaals voor een simpele oplossing.

    groeten,

    vuurblaadje

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Arrow audi a4 avant 170pk inhouden, roken, vermogenverlies,roetfilter HELP!!

    Beste mensen,

    ik heb een audi a4 van het bj 2006, originele 170 pk!
    De auto begon problemen te tonen met een lampje van de roetfilter, vervolgens regelmatig in noodloop,
    veel witte rook dat ontzettend stinkt, weinig vermogen, veel inhouden, en 1 op 13 brandstofverbruik.
    Ik heb de auto nog niet zo lang dus balen.
    Ik heb de auto naar een bekende garage gebracht in Urk bij Jaap, voor mij onbekend maar voor veel vrienden een hele goeie monteur.
    de volgende dingen zijn vervangen volgens de garage:

    Pakkingset voor pompverstuivers,
    pompverstuiver bouten,
    smoorklep,
    roetfilter schoongemaakt

    Hetzelfde dag nog bleef de auto roken, ik dacht en hoopte dat het na een tijdje rijden wel over zou gaan,
    maar de problemen zijn erger geworden. Alleen het inhouden is iets minder geworden, je voelt het nog wel maar niet meer zo erg.
    De volgende probleem is erbij gekomen, als ik op de koppeling druk hoor je een raar geluid, en vooral als ik de gas even loslaat gaat de rook weer met een enorme geur.
    De auto gaat maandag weer terug, maar wie o wie kan mij helpen, en is bekend met de oplossingen van hetzelfde probleem?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •