Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    Ik heb een audi a4 2006 avant 1.9tdi 5bak
    soms heb ik schokken bij 2de v ersnelling als ik wil accelereren
    koud of warm maakt niet uit !!!
    Wie ken mij helpen?
    Dubbel vliegwiel????
    Met vriendelijke groeten

  2. #2

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    Heb hetzelfde probleem met mijn 2007 avant 2.0 tdi 6-bak, ook enkel in tweede versnelling. Mijn garagist zei dat de oorzaak een klep zou zijn die door omstandigheden net iets teveel open of dicht is. Hij zei me ook dat ik me er geen zorgen hoefde in te maken. Het zou wel wat kosten om het probleem te verhelpen zei hij. Ik heb het schokken heel weinig (ik denk 1 keer per maand of minder) dus ik heb geen idee waarom die klep dan net niet goed zit. Het enige wat ik denk dat dit veroorzaakt, is de snelheid waarmee je de koppeling in 2e laat komen in combinatie met de hoeveelheid gas die je geeft op het moment dat de koppeling aantrekt.
    Ik heb reeds 3 wagens bij die garagist gekocht, steeds vriendelijke, correcte service. Ik geloof hem dan ook als hij zegt dat het geen kwaad kan. Ook het 'dansen' in stationair zou hier mee te maken hebben.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mix66 Bekijk Berichten
    Ik heb een audi a4 2006 avant 1.9tdi 5bak
    soms heb ik schokken bij 2de v ersnelling als ik wil accelereren
    koud of warm maakt niet uit !!!
    Wie ken mij helpen?
    Dubbel vliegwiel????
    Met vriendelijke groeten


    hier hetzelfde probleem!!!
    ik heb ook een a4 avant van 2006, 1900 tdi die schokt in zijn 2de versnelling..
    De wagen is 2dehands gekocht met garantie maar het probleem is; hoe moet ik het probleem tonen? hij doet dit soms elke week en soms pas na 1000km..
    Ik las bij de 2e persoon dat dit geen kwaad zou kunnen? voor een audi te zijn vind ik dit toch een SCHANDE!!
    Je betaalt heel veel geld voor een wagen +- 9000-11000euro voor een a4 van 6jaar oud en dan heb je zo een probleem aan de wagen!
    Ik heb altijd opel gereden (een astra van 10jaar en 200 000km) nooit kosten aan gehad en steeds perfect en zorgeloos kunnen rijden.
    dan koop je met je spaargeld een wagen dit wat klasse uitstraalt en dan heb je een K*T motor.
    Ik heb al veel zin om hem te verkopen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    ps: ook trilt de wagen enorm in stationair toerental.. wanneer je dan is gas geeft trilt de wagen redelijk hevig
    audi mag dan een goed merk zijn.. maar ik heb er al spijt van dat ik eentje gekocht heb

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    98
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neilson Bekijk Berichten
    hier hetzelfde probleem!!!
    ik heb ook een a4 avant van 2006, 1900 tdi die schokt in zijn 2de versnelling..
    De wagen is 2dehands gekocht met garantie maar het probleem is; hoe moet ik het probleem tonen? hij doet dit soms elke week en soms pas na 1000km..
    Ik las bij de 2e persoon dat dit geen kwaad zou kunnen? voor een audi te zijn vind ik dit toch een SCHANDE!!
    Je betaalt heel veel geld voor een wagen +- 9000-11000euro voor een a4 van 6jaar oud en dan heb je zo een probleem aan de wagen!
    Ik heb altijd opel gereden (een astra van 10jaar en 200 000km) nooit kosten aan gehad en steeds perfect en zorgeloos kunnen rijden.
    dan koop je met je spaargeld een wagen dit wat klasse uitstraalt en dan heb je een K*T motor.
    Ik heb al veel zin om hem te verkopen
    Doeidoei!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neilson Bekijk Berichten
    ps: ook trilt de wagen enorm in stationair toerental.. wanneer je dan is gas geeft trilt de wagen redelijk hevig
    audi mag dan een goed merk zijn.. maar ik heb er al spijt van dat ik eentje gekocht heb
    Dat had je al gezegd.

    Iets met dubbeltje, 1e rang, perfectie verwachten van een gebruikt product, geen moeite steken in onderzoek, schreeuwen voor nop, klok, klepel.. Veel succes in 't verdere leven.


  6. #6

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    Trillen in stationair is een gekend probleem. Om eerlijk te zijn, ik voel het zelfs niet meer. Zoals ik al zei in PB, ik heb intussen ontdekt dat de auto schokt in 2e wanneer hij erg koud heeft of wanneer ik een flink aantal km erg zuinig heb gereden (wat enkel gebeurt op cruise control op autosnelweg of tijdens het spitsuur ).

    Als je eens wat research doet over dat trillen in stationair, zal je het antwoord wel vinden wat dat veroorzaakt. Ga met die info naar je garagist en vraag 'm om dat probleem op te lossen. Simpel toch? Ik doe het niet omdat het een uitgebreide klus is, die dus nogal wat manuren zal kosten, en omdat het me niet (meer) stoort.

    En sorry, maar ik geef mmw gelijk. a) Na 10 seconden googlen weet je al dat audi dit probleem heeft. Even wat research is zeer praktisch als je een tweedehands auto koopt. en b) om eerlijk te zijn, een a4 1.9 van 6 jaar oud straalt m.i. niet veel klasse (meer) uit. Bovendien kan er na 6 jaar wel inderdaad iets aan haperen. Had je nu een 2.7 of 3.0 A5, A6 of A8 gekocht van max. 2 jaar oud, dan had ik je wel gelijk gegeven.

    Mijn volgende wordt heel zeker weer een audi, maar dan wel een 2.7 of 3.0.

  7. #7
    rob40's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    377
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1,9 TDI, soms schokken in 2de versnelling bij accelereren

    stationair schokken en bij deellast heb ik ook (gehad)slecht starten schokken in zn 1 dan wel maar na een upgrade regelmodule heb ik een andere auto terug gekregen.
    start super goed koud of warm geen schokken meer zelfs geen beetje meer...
    weet niet of het helpt maar het is geen grote investering en wie weet he,niks vliegwiel of egr klep wat ook vaak als oorzaak getoond word.
    iedere auto is wel anders dus kan wel een van de andere oorzaken zijn nat maar bij mij is het volledig verholpen voor een paar tientjes,is wel een nieuwe distr riem opgekomen dus nokken zijn ook opnieuw gesteld.
    grts

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •