Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Unhappy Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    Recentelijk een Audi A4 Cabrio 2.4 V6 automaat (2006) aangeschaft. Na een paar dagen rijden continue trillen van de auto; niet zozeer in het stuur maar meer in de stoelen en het leek van achteruit de auto te komen. Ook leek het dat de trillingen, die het ergste waren boven de 110km uur toenamen op langere ritten.

    Inmiddels staat de auto (onder garantie) al ruim 1,5 week bij de garage. Men heeft het volgende geprobeerd:
    - verschillende banden + velgensets gereden
    - aandrijfassen vervangen/omgewisseld
    - ophanging vervangen
    - 2 remschijven vervangen + 1 remklauw gereviseerd
    - auto meermalen laten balanceren en uitlijnen
    - wiellager vervangen
    - etc.
    nu vervolgens voor een check van de versnellingsbak naar Autotrans omdat vermoeden is dat de automaat de trilling kan veroorzaken.

    Ik ben hier niet blij mee! (understatement)....wie oh wie herkent deze problemen en heeft een oplossing

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    Hetzelfde probleem (en dezelfde auto!) maar geen oplossing.
    Mijn A6 Avant heeft het ook (en erger dan de A4 cabrio!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    @Marcel
    Ik heb zelf ook een a4 (B7) cabrio en bij aanschaf dezelfde problemen geconstateerd.
    Bij mij zijn de banden vervangen waarbij dit minder leek te zijn, maar zeker nog niet volledig weg.
    Uiteindelijk besloten nieuwe velgen en banden te laten monteren, toch bleek het trillen nog niet weg te zijn.
    In de nieuwe banden (2stuks) bleek toch nog een hoogteslag te zitten.
    Uiteindelijk zijn deze ook onder garantie vervangen en is alles onder superbalanceren aangebracht.
    Sindsdien heb ik geen problemen meer!!
    Mogelijk dat het superbalanceren een uitkomst kan bieden?

    Gr. RJ

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    Brian1975 en A4RJS, dank voor jullie reaktie.

    Mijn problemen zijn inmiddels opgelost door de auto-dealer! Zoals ik al eerder beschreef is er heel veel tijd ingestoken en het laatste wat men mij vertelde is dat het veer-systeem/schokdempers vervangen zijn en hiermee is het probleem nu geheel verdwenen. Ik heb een slag om de arm gehouden omdat ik dacht dat dit niet meer opgelost kon worden waar ik heb inmiddels 2.500km gereden en niets meer van de trillingen gevoeld. Dus erg blij.

    Gr. Marcel

  5. #5

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    hallo marcelvw65,

    ik heb een B7 cabrio met hetzelfde probleem. maar was het alleen het vervangen van de dempers + veren of in combinatie met al het andere wat je beschreven had?

    @ a4rjs, wat moet ik me voorstellen bij superbalanceren? en waar kan je dat laten doen?

    ik hoop graag snel reactie te krijgen

    Gr Jeroen


  6. #6

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    Ik hoor het ook graag want heb exact hetzelfde probleem hier

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Audi A4 Cabrio 2.4 V6 - trillen van de auto; wie heeft de oplossing?

    Ik zie dat onderwerp al wat ouder is, maar ook ik heb het probleem van trillingen vooral bij snelheden van 120-130. Velgen vervangen, meerdere keren balanceren, nieuwe banden bieden geen oplossing. Ben nog wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of het vervangen van de dempers + veren de oplossing heeft gebracht? De auto bevalt erg goed, maar het trillen ontneemt wel het plezier. Ik heb overigen geen automaat, maar ik weet niet of dat nog iets uitmaakt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •