Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Doordraaien contactslot

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Doordraaien contactslot

    Ik heb een a4 van 2007. Ik had gisteren bij het tanken de motor afgezet maar de sleutel in contact te laten zitten. Radio bleef aan. Toen ik daarna weer wilde starten kon ik de sleutel gewoon 360 graden rond blijven draaien maar er gebeurde niets. Ik kreeg er de sleutel eerst niet uit en later wel. De radio bleef gewoon aan. Ik heb de reservesleutel genomen. en maar ook die sleutel kon ik gewoon 360 graden ronddraaien terwijl er niets gebeurde. Ik heb de auto vervolgens een stuk weggeduwd van de pomp en trok de handrem aan. Ineens werkte het weer gewoon. Ik kon de auto starten en tot op heden gaat alles prima. Ik heb geprobeerd het opnieuw te laten gebeuren maar dat lukt mij tot heden niet. Weet iemand wat dit kan zijn. Mijn garage weet de oplossing niet. Zou de elektronische benzinepomp van het tankstation van invloed kunnen zijn op de elektronica van de auto of moet ik toch denken aan iets mechanisch

    graag een reactie
    Laatst gewijzigd door Misterdodge; 15-07-12 om 12:38.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Doordraaien contactslot

    Ha allen,
    Ik heb net precies hetzelfde ondervonden! Ik stond even iets op te zoeken op mijn tomtom waarna ik weer wou starten wat niet lukte door een doordraaiend contactslot (meerdere malen 360 graden!). Ik geloof dat ik de sleutel er uithaalde waardoor de deuren ontgrendelde waarna het weer gewoon werkte!?

    Graag reactie van iemand die hier de reden van kan verklaren.

    Alvast bedankt.

    -Audi A4 2006 1.8T
    Laatst gewijzigd door flinstone; 23-07-14 om 11:55.

  3. #3
    Brainp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Doordraaien contactslot

    Ook ik mocht dit afgelopen zaterdag meemaken... Na tanken kon ik het contactslot 360 graden ronddraaien zonder noemenswaardige weerstand. Radio ging in sommige posities aan en uit. Ook na herhaald proberen werkte het niet, dus uiteindelijk de auto op een parkeerplaats geduwd. Het was warm afgelopen weekend, dus het dak stond open. Ook dat ging niet meer dicht. Na veel prutsen en veel standen van het contact te proberen lukte het uiteindelijk om met de sleutel in de deur het dak weer te sluiten zodat ik de auto veilig kon achterlaten.

    En toen stond ie daar met het stuurslot erop (dat was er gelukkig pas na het wegduwen op gegaan) en een niet werkende contactsleutel. Contact met de garage gehad en afgesproken hem maandag daar naar toe krijgen. Ik ben toch zondag nog even langsgegaan omdat ik wilde proberen om in ieder geval het stuurslot eraf te krijgen zodat hij normaal te slepen zou zijn. En toen deed alles het weer....

    Auto toch bij de garage gezet en (onder andere door hier te zoeken) de conclusie getrokken dat het het elektrisch contactblokje achterop het slot zou moeten zijn. Deze dus laten vervangen. Maar ik heb het onderdeel meegenomen en kan er eigenlijk op geen enkele manier verklaren hoe deze het probleem zou kunnen hebben veroorzaakt. Ik kan het met een schroevendraaier op geen mogelijkheid verleiden om meer dan de normale stukjes te draaien. Verder heb ik hem voorzichtig opengemaakt en zie verder ook geen sporen van doordraaien of zo.

    Ik ben dan ook bang dat het binnenkort gewoon weer gebeurt. Zijn hier inmiddels al meer of andere ervaringen mee?
    Audi A4 Cabrio 2006 2.0 TFSI & Seat Leon 2012 1.8 TFSI

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Doordraaien contactslot

    Hallo,
    Ik heb er sinds 2014 geen last meer van gehad!?! (even afkloppen. tok tok)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Doordraaien contactslot

    Had vandaag exact hetzelfde met mijn A4 1.8T (2016). De motor sloeg af en alle electra. Gevarenlampje dede het nog wel. Vervolgens kon ik de sleutel 360 graden draaien. Heel vreemd. Na 30 seconden kon ik gelukkig weer starten (stond voor het stoplicht. Wie heeft een idee?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •