Nee, die blijft constant hoog tot hij ineens helemaal weg is.
Afdrukvoorbeeld
Hoi,
ben nieuw op dit forum en lid geworden n.a.v het blijkbaar veel voorkomend probleem met de oliepomp. bij mij ook de oliepomp stukgelopen, gevolg schade aan turbo , motor en natuurlijk de oliepomp. Aangezien ik nog wel iets langer wil doorrijden met mijn audi a6 2.0 tdi ( MotorType BRE ) wil ik toch een revisie motor in laten bouwen. Volgens mijn monteur was er idd schade in de kop van de motor. Maar het was lastig in eerste instantie te bepalen of het onderblok ook schade had. Na hat volgen van de diverse discussies over dit topic moet ik aannemen dat het onderblok ook schade heeft, vandaar mijn keuze voor revisie ( kost een rib uit mijn lijf weet ik.. ).
Maar ik heb wel een vraag, aangezien ik zelf niet zo'n techneut ben. Naast de bovengenoemde schade aan motor, oliepomp en turbo , kan het zijn dat er nog andere onderdelen schade hebben opgelopen a.g.v tekort aan olie ? Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de tandempomp of andere onderdelen ? Laat even weten als iemand hier ervaring mee heeft.
Tevens weet iemand nog een goed adres voor een revisie turbo / nieuwe turbo voor deze motor ?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gr roger
Nee, waarschijnlijk niet. Nooit gezien, open voor onderdelen graag even een eigen topic.
Pedro...
Is er geen optie dat je de hele pomp (de "verbeterde" versie) kunt vervangen?
Zelf zou ik het bij onze passat willen (laten) doen, zeer preventief weliswaar. Passat 2.0tdi 99.000km.
De distributieriem zou ik sowieso de komende 5000km willen vervangen, dus leek het me beter om ook ht oliepompprobleem preventief aan te pakken.
Aangezien wij niet zo veel kilometers met de Passat rijden, zou ik bij wijze van zeer groot onderoud dit binnenkort willen aanpakken.
Bedoeling is dan ook om deze wagen tot het einde van zijn Latijn te gbruiken...
Thx
Zwaen
Heren, (dames?)
Mijn eerste post op dit forum maar ik lees al geruime tijd mee.
Ik ben Pieotr woonachtig in het noorden des lands en sinds een half jaar in het bezit van een A4 2.0 TDI multitronic 2006
met bijna 168k op de teller. Dit is mijn eerste Audi maar dankzij dit forum goed voorbereid bij de aankoop.
Van alle info en tips hier is de oliepompmodificatie bij de 2.0 TDI voor mij de beste!
Ik heb gister de modificatie laten uitvoeren samen met een distributiewissel bij JB autoservice in Dieverbrug.
Vriendelijke mensen, koffie staat klaar, prima service!
Het geeft een heerlijk gerust gevoel dit probleem opgelost te hebben. In het rijcomfort merk ik geen enkel verschil.
Bij deze dus eigenlijk een bedankje richting dit forum ik heb met alle info (vooral dit draadje)
m'n voordeel gedaan. Had ik meer verstand van auto' s dan zou ik hier wellicht wat actiever kunnen
zijn maar de mensen hier zijn veel kundiger dan ik....
vr.gr.
Pieotr
hallo ik ga een Audi kopen van bouwjaar 11- 2007 met 126000 km
Motor: 96kW , 136 pk en is gechiped
zouden er dan ook problemen zijn denken jullie?
Vandaag A4 weer terug na een dagje oliepomp modificatie bij Hartog.
Ik zit te denken om een golf cabrio te kopen 1.6 tdi of 2.0 tdi vanaf bouwjaar 2011.
Hebben deze twee motoren ook dit probleem ?
Ik heb een B7 2.0 tdi uit 2007. (Zoek straks ff chassisnummer op). Sinds kort de indruk dat hij meer schudt (zowel stationair als rijdend) en bovendien nu en dan het gevoel dat ik vermogen/gas verlies. Daarbij wordt ook soms nogal geschokt. Heb het voor in elke versnelling. Mijn kmstand is nu 180.000 en ik begin na het lezen van dit topic een beetje schrik te krijgen.
Zijn deze kenmerken herkenbaar voor het oliepomp/balansas probleem? Zo ja, voer ik het best optie 2 zsm uit? Alvast bedankt!
Nee, kapotte balansasmodule merk je qua loopcultuur niets aan, tenzij hij echt verlopen is, maar dan heb je ook direct oliedrukproblemen.
Moet wel zeggen dat het lampje van de olie reeds 2 maal gebrand heeft, maar het oliepeil toch goed stond... Waarschijnlijk iets anders dus
Na alle berichten gelezen te hebben moet ik concluderen dat ik mij hiervan te laat in kennis heb gesteld.
Sinds een tweetal weken maakt mijn Audi A4 S-line 2.0 diesel bj 2005 (162000 km)een vreemd geluid vanuit de motor.
Naar mijn eigen onderhoudsmonteur gebracht en hij had het vermoeden dat het geluid van de multiriem-spanner afkomstig was.
Dit alles langsgelopen maar daar alles oke. Waterpomp en dergelijke gecheckt maar ook oke.
Sinds afgelopen week begint mijn lampje van de oliedruk te branden. Is nog wel een klein eindje rustig mee doorgereden naar de garage.
Motor loopt verder goed maar maakt dus een schurend geluid en nu brand het oliedruklampje.
Vandaag bij de garage langs geweest en daar trekken ze de conclusie dat de balansmodule vervangen moet worden maar dit kunnen ze pas met zekerheid zeggen wanneer ze de balansassen in beeld hebben. Materiaalkosten indicatie € 1900.- arbeidsloon indicatie € 1100.-
Hier wordt ik dus niet vrolijk van. Ik heb deze auto anderhalf jaar geleden gekocht (140000 km) en "liep" fantastisch. Nu ruim een jaar later is de EGR klep vervangen a € 300.-, zijn de tuimelassen vervangen (dreunend geluid in de motor) a € 900.- en nu dus weer de balansassen. Ook ik was in de veronderstelling een betrouwbare auto te kopen.
Ik heb geen idee hoe nu verder te gaan aangezien ik niet in de auto kan rijden (naar andere garage) en ik € 3000.- bij de plaatselijke audi garage toch wel erg duur vind.
Een dealer vervangt (op zich wel logisch) de complete balans-as module waaraan je oliepomp vastzit.
Dat betekent dus dat je over zo'n 150000 km weer aan de beurt bent. Ik zou contact opnemen met bv Hartog die de gehele module eruit haalt en een old school oliepomp plaatst. Heb ik (daar) ook laten doen, en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je geen extra trillingen voelt door het ontbreken van de balans-as module.
Het vervelende nu is wel dat je wat "te laat" bent, je geeft zelf aan dat je door hebt gereden met een brandend lampje, en nu dus bijgeluiden uit de motor... Wat dat voor gevolgen heeft gehad durf ik zo niet te zeggen, maar neem aan dat je dit topic wel hebt doorgelezen..
Je kan altijd de auto laten vervoeren op een auto ambulance!
Ik ben dus blijkbaar ook in het bezit van de befaamde ketting tandwiel overbrenging tussen motor en oliepomp op mijn A4 bij 2005, hier ben ik gisteren helaas mee geconfronteerd geworden. Bij het zachtjes achteruit uitrijden van de parking viel plots de wagen stil en bleek de motor vast gelopen te zijn. Vandaag bij een eerste snelle inspectie van de garagist was er te zien dat de ketting van de oliepomp was gebroken en dat deze was losgeslagen en vermoedelijk ergens de motor blokkeerd. Morgen begint de inspectie naar verdere schade dus ik ben nog in minder blijde verwachting. Dit alles gebeurde dus zonder voorafgaande waarschuwing, lichtjes,... Nu vraag ik mij een beetje af wat er eventueel nog verder stuk zou kunnen zijn en natuurlijk als het enkel de overbrenging motor/oliepomp is of de vervanging van deze module naar het nieuwe module met drie tandwielen voldoende is om met een geruster hart weer wat verder te rijden. Of is er nog iets wat dan gelijk best vervangen kan worden? Wagen heeft net 200.000km. Ik zou dan misschien ook de distributie riem gelijk laten vervangen dit is op 120.000km gebeurd geweest.
Hallo,
dit is mijn chassisnummer : WAUZZZ8E27A211686/27
Audi a4 2.0tdi automaat sequentieel 136 pk
118 000km
bouwjaar: 03/2007
is deze ook aan een modifacatie toe?
mvg,
Bob