Oke, maar ik zou de oliepomp wel preventief kunnen laten vervangen toch?
Afdrukvoorbeeld
Oke, maar ik zou de oliepomp wel preventief kunnen laten vervangen toch?
Hoi,
Heb een Audi A4 tdi s line 100kw uit april 2011 60.000km gereden.
Mijn vraag is,moet mijn auto ook de oliepomp/balansas modificatie hebben? Of heeft de motor al een goede oliepomp.
Thanks
[QUOTE=ronnyboy;1589309]Hoi,
Heb een Audi A4 tdi s line 100kw uit april 2011 60.000km gereden.
Mijn vraag is,moet mijn auto ook de oliepomp/balansas modificatie hebben? Of heeft de motor al een goede oliepomp.
Alvast bedankt
Auto (A4 b7 2.0 TDI - WAUZZZ8E67A245405) reed met schokken, precies wegvallen gas op bepaalde momenten. Onlangs de stelmotor laten vervangen door de garagist, die stelde vast dat de verstuivers er binnenkort ook aan zullen moeten geloven. Inderdaad, de laatste tijd wanneer ik de auto start gaat mijn toerenteller op en neer zonder dat ik gas geef. Na een paar seconden is het terug stabiel... Sinds kort merk ik terug het schokken bij lage toeren. Is dit herkenbaar en wat kan ik nu best doen?
Dit is een oud topic en de laatste reactie is ook van vorig jaar..
Maar hij staat nog sticky, dus ik vraag het maar even voor de zekerheid:
Een B7 2.0TDI van 2008 (!) met motorcode BPW Loopt die ook gevaar om balansas / olie problemen te krijgen?
Ik vermoed -helaas :(- van wel, ofnie?
Ik heb ook een 2.0TDI b7 uit 2005 met ~200.000 nu, valt deze ook onder het lijstje met de balansas/module problemen?
Tot nu toe is er alleen maar gesproken over de 3 letter motorcodes. Weet iemand hoe het gesteld is met
de motorcodes die bestaan uit 4 letters bijv. CAGB, CFFB, CAHA etc.?
Heeft de 2011 170 pk cfgb hier ook nog last mee? Kreeg vandeweek het alarm. Gelijk uit gezet. Oliepijl gecheckt en gevuld tot max. Daarna geen alarmen meer gehad. Dacht dat we safe zaten met een 'nieuwere' 2.0tdi maar nu twijfel ik toch ernstig.
Ik heb ze nog niet gehad, maar de constructie is nog steeds dezelfde, dus goed mogelijk.
Ik las wel dat er een dikkere AS gebruikt wordt. 100 ipv 77, maar nog steeds een zeskant. We moeten er zaterdag 700 km mee naar huis rijden dus dat wordt spannend.
Wel nog steeds een ketting ipv tandwielen?
Zonder piepjes of problemen thuis gekomen. Uitgelezen en geen foutcode te bekennen. Heel merkwaardig. Is de oliedruk nog ik een meerwaardeblok op te vragen?
Afgelopen zaterdag oprit autosnelweg opgereden en rood lampje gekregen! Motoroliedruk te laag.
Heb zoals de handleiding alles uitgevoerd zoals voorgeschreven, motor af en laten takelen.
= Oliepomp vervangen, turbo vervangen en lagers beschadigd.
Weliswaar van een vw passat 2.0 tdi 07 200k km.
Dit slaat echt alles!
ik ben zins kort een trotse bezitter van een A4 2.0TDI/170 pk ABT 06/2006 motorcode: BPW , de auto heeft inmiddels 239000 k gelopen.
zou ik ervan uit kunnen gaan dat deze problemen al verholpen zijn bij deze auto. of moet ik ook met geknepen billen gaan rijden.
Is dit traceerbaar door het kenteken check ( landelijk) ??
De onderdelen zijn nu ook als losse set voor de doe-het-zelver verkrijgbaar:
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=91
https://www.youtube.com/watch?v=HQrhKulKN4U&t=2121s
@pedro sr.
Vele topics + berichten gelezen:
Pomp + balansasproblemen zijn niet van toepassing bij A3 2.0 tdi 170 pk uit 2007?
Send from mobile device, so don't mind the typo's, pls.
@Pedro sr.
Mijn is een 2.0Tdi 136pk 8-2006 hoe zit met dat model, hoor nu regelmatig een raar geluid tijdens het schakelen van 2 naar 3. Heb nu 245.000km erop zitten. dank u
Als je iemand een bericht stuurd, dan een @ voor zijn naam zetten.
Dan krijg deze persoon een melding.
Dus: @pedro sr.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Dank u @Remi66
Ik denk niet dat het er mee te maken heeft, normaal hoor je het alleen stationair. Er staat een filmpje met het geluid op onze website en youtubekanaal.