Wellicht een vraag die vaker wordt gesteld, maar zijn ALLE 2.0 tdi's in dit model uitgerust met zo'n ketting-constructie?
Of zit er bv verschil tussen de 140 en 170 pk modellen? Of motorcode BLB en BRD?
Alvast bedankt voor de reaktie!
Een crisisbestendige oplossing voor alle 2004-2007 B7 2.0TDI motoren met bijgeluiden uit het carter en in een later stadium wegvallende oliedruk.
Aanbieding oliepomp/balansasmodule Audi/VW 2.0 TDI motoren.
Optie 1
Het vervangen van de module compleet inc. krukaskeerring voor een (origineel) gemodificeerd typemet tandwielconstructie in plaats van het gevoelige kettingsysteem dat jarenlang (2004-2007) gebruikt is tijdens eerste montage.
De vroege 2.0TDI motoren zijn af-fabriek afgeleverd met een kettingconstructie voor de aandrijving van de balansasmodule met ingebouwde oliepomp. De ketting en spanners zijn zeer gevoelig voor slijtage, alsmede de inwendige overbrenging voor de aandrijving van de oliepomp.
Bij verregaande slijtage, wat soms al voorkomt onder de 100.000km., zal de motor steeds meer bijgeluid produceren en zal zelfs de oliedruk (soms/tijdelijk) wegvallen, wat als gevolg kan en ZAL hebben dat de motor en turbo beschadigen.
De kettingconstructie is later komen te vervallen, alle "oude" kettingconstructie-onderdelen zijn komen te vervallen, er wordt enkel nog een vervangende modificatieset aangeboden door VW/Audi.
Het modificeren van deze aandrijving kost nu tijdelijk 1950,- all-in. (inc. nieuwe olie)
Het combineren met een distributiesnaarwissel (inc. waterpomp en thermostaat) kost 450,- extra. (aan te bevelen als dit over enige tijd toch periodiek moet gebeuren i.v.m. een overlap in werkzaamheden/kosten)
Optie 2
Het verwijderen van de balansasmodule en terug monteren van een aangepaste oliepomp uit de dwarsgeplaatste motoren van o.a. de A3. Deze motoren zijn grotendeels identiek maar maken geen gebruik van de balansasmodule.
Het weglaten van de balansasmodule heeft theoretisch tot gevolg dat de motor iets meer trillingen doorgeeft, wat invloed kan hebben op het comfort (de A4 en Passat zijn auto’s uit een hoger marktsegment), in de praktijk is het niet/nauwelijks merkbaar.
Deze aanpassing heeft als voordeel dat het fors goedkoper is, de balansasmodule is een kostbare fijnmechanische constructie, en de aandrijving van de oliepomp is degelijker en minder gevoelig voor slijtage (op onze website/youtube/audiforum kunt u een filmpje vinden waar dat verduidelijkt wordt).
De prijs voor deze ombouw is tijdelijk 950,-all-in (inc. nieuwe olie)
De reparatie duurt 1 dag, u kunt gebruik maken van een gratis leenauto.
De onderdelen zijn ook als set inclusief speciaal gereedschap te koop voor 500,- zie: http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=91
Garagebedrijven kunnen rechtstreeks contact opnemen voor de voorwaarden/prijzen, zeker 50% van deze modificaties doen we voor collega's.
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 03-12-16 om 12:31.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
De BPW/BLB/BNA motoren hebben de kettingconstructie tot chassinummer WAUZZZ8E-6-080171.
De overige motoren; BRE BRF BVF BVG BVA BRD hebben een tandwielconstructie, maar nog steeds met de zwakke 6-kant aandrijfstift, deze units kunnen we eventueel reviseren, met verbeterde aandrijfstift, dat kost ~1000,-, maar ook deze kunnen omgebouwd worden naar traditionel pomp als optie 2.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Vandaag weer 1 omgebouwd, redelijk stil, maar met een zo goed als versleten aandrijfasje, wees gewaarschuwd; beter voorkomen dan genezen, genezen is in dit geval bijna altijd een nieuwe motor met turbo....
Voorkomen = nu aanpakken.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Om het allemaal nog duidelijker te maken
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 04-10-12 om 07:10.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
image_1.jpgimage_2.jpgimage_3.jpgimage_4.jpgimage_5.jpg
Nog enkele foto's.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Vorige week 2 gedaan, deze week weer een paar. Veel mensen laten het preventief doen, het rammelen kun je nog een tijdje negeren, maar er zijn veel blokken die niet rammelen en in 1 keer geen oliedruk hebben, wat fataal kan zijn. Als je nog een paar jaar gaat rijden met zo'n wagen dan kun je dat risico beter uitsluiten redeneren de meeste mensen terecht.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
edit.
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 29-11-12 om 06:28.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Nee, dat ging om de optie 2, maar dat voorstel voor de groupbuy heb ik weggehaald.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
DSCN1145.jpgDSCN1146.jpgDSCN1147.jpg
Let op, de 2.0TDI met aangepaste balansasmodule met tandwielconstructie krijgen ook problemen met de oliedruk, maar geen waarschuwing vooraf door de versleten kettingen/spanners.
Het gaat, zoals het er nu uitziet, ook bij alle motoren vanaf 2005/2006 gebeuren, we hebben inmiddels al diverse gevallen binnen gehad waarbij de aandrijfasjes van de balansassen met tandwielconstructie volledig versleten waren, het vervelende (nog even buiten motorschade na enkele seconden doorrijden) is dat het niet alleen om een asje gaat, maar ook dat de aandrijving van de pomp en balansas volledig versleten zijn.
Ons advies is om ook deze balansassen om te bouwen naar optie 2 en bij ~200.000km. deze operatie preventief uit te laten voeren.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik heb een 2.0TDI uit 2006 met nu zo'n 117.000 km gelopen, de distributieriem, waterpomp, etc. zit er dus wel aan te komen deze zomer. Is het al slim nu het hele pakket te nemen of te wachten tot ik wat dichter bij de 200.000 km ben? Wat ik hierboven begrijp is dat rond die tijd het risico echt groot wordt? BTW, de motor draait nu gewoon prima...
Het is wel vroeg, de meeste problemen komen vanaf 150k, maar als je zeker weet 250k op de A4 te zetten zou ik het wel doen, als je hem misschien gaat inruilen bij 160k kun je gokken dat het goed gaat.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Heeft een 2007 2.0tdi 170pk dit probleem ook?
Heb er nu 211k km opzitten, rij ik nu met een tikkende tijdbom?
Er is al veel vervangen, lekke oliekoeler/pomp, niet te vergeten pompverstuivers (4x)
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
pedro ff een vraagje,kan ik zelf een beetje makkelijk de carterpan onder de auto halen? ik heb wel geen brug maar ga eronder liggen.ik wil over een maandje of twee mn blok flushen en daarna gelijk de carterpan eronder uit halen om te kijken of er iets vreemds te zien is.
alvast bedankt
Die carterpan is het meeste werk, dat gaat bijna niet op straat, subframe moet los, motor omhoog enz.
Flushen zou ik niet doen, deze motoren vervuilen helemaal niet.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.