Nee, zonder demontage is dat niet te zien, misschien met een goede camera als de olie-aftapplug er uit is.
@pedro sr. Ik rij een A4 B7 uit 2005 welke nu 280xxx gelopen heeft. Het is een fijne degelijke auto waar ik onder onderhand toch echt wel behoorlijk in geïnvesteerd heb om deze motorisch goed te krijgen echter blijft het olie pomp gebeuren maar door mijn hoofd spoken. Kun je mij vertellen of er te achter halen is of er al een modificatie/reparatie aan gedaan is en of er ook symptomen zijn. Het laatste wat ik wil is dat al het geld wat ik er in geïnvesteerd heb weg is door de olie pomp... vast bedankt
De motorcode is BLB trouwens
Nee, zonder demontage is dat niet te zien, misschien met een goede camera als de olie-aftapplug er uit is.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
ik heb een 2.0 uit 2006, olielamp ging branden en ben gelijk naar een garage gegaan. beetje olie toegevoegd. km gereden en weer terug lamp bleef branden. aan de computer en foutcode was de laaddruk. moest ik thuis maar even naar laten kijken. foute inschatting garage. ik was namelijk 80 km van huis. de snelweg op gereden en toen veel de power geheel weg, naast lampje olie ging ook de spiraal branden. uiteindelijk van de snelweg af kunnen komen en de auto stil gezet en de anwb gebeld. na het starten met de anwb erbij kwam er ook nog eens een tikkend metaalachtig geluid onder de motorkap weg. auto niet meer laten lopen en weggesleept naar audi garage. conclusie oliepomp met balans as module en waarschijnlijk ook de turbo. advies vervangen. andere bedrijven gaven ook aan dit te vervangen maar dan door een conventionele oliepomp. andere adviezen van andere bedrijven waren ander motorblok erin zetten. wat is nu het juiste advies?? ik heb door de inschatting van het eerste bedrijf nog zeker 10km gereden met het probleem. is het vervangen dan voldoende of heeft de motor nog meer schade opgelopen? auto staat nu al een week bij de audi dealer , heb verschillende adviezen gekregen maar weet niet wat verstandig is.
Dat is balen.
Kunnen ze niet de binnenkant bekijken met een kleine camera?
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Vragen of ze dat kunnen.
Je kan natuurijk niet alles zien, zoals de lagers.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Na 10km door gereden te hebben hoef je de motor ook niet meer open te maken of proberen met een camera te kijken, deze is gewoon goed kapot. Enige remedie is een andere motor. Wel een compleet verkeerde conclusie om iemand door te laten rijden, of überhaupt de motor zelfs te starten met dit soort klachten.........
Jos.
Eens met Jos, die kun je weggooien....
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Naar mijn mening is het de garage aan te rekenen dat ze je door hebben laten rijden met een olie druk lamp die brand. Als ze even de tijd hadden genomen om sensoren door te meten hadden ze geweten dat de motor echt zonder olie druk draaid. Zou het ze in iedergeval melden mischien kunnen ze nog wat voor je beteken/te gemoet komen...
Ongelofelijk hoe lang het blok nog gedraaid heeft zonder olie druk..
Mee eens.
Ik ken de ins en outs van hun onderzoek niet, maar een brandend lampje is Alarmfase 1.
In elk geval in overleg gaan met betreffende garage.
Als 'polisprofessional' :
Hun aansprakelijkheidsverzekering en/of
jouw rechtsbijstandverzekering
hierin betrekken.
Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Hallo,
Ik heb denk ik een soortgelijk probleem met mijn Audi A4 B7 (2006). Mogelijk heeft iemand hier een antwoord op?
Afgelopen week reed ik op de snelweg, en bij het optrekken schoot de auto in de noodloop. (oranje spiraaltje ging branden op dashboard)
Enkele seconde later schoot ook het oliedruk lampje aan op het dashboard, en verloor de auto zijn vermogen.
Direct afgeslagen bij het pompstation (ongeveer 400 meter verderop) en de auto geparkeerd. Olie gepeild, en dit was in orde.
Daarna nog kort geprobeerd te rijden (200 meter), maar merkte toen dat de rembekrachtiging ook was weggevallen. Daarna de auto niet meer gestart.
Auto is vervolgens weggesleept, en is sindsdien niet meer gestart.
Diagnose van de garage is ook dat de oliepomp defect is, en dat dit gerepareerd kan worden voor plusminus €1200,-. Heb besloten om dan gelijk maar de complete distributie mee te nemen, aangezien dit voor volgende maand gepland stond.
Wat adviseren jullie mij om te doen? Ik ben toch bang dat achteraf blijkt dat de auto motorschade heeft opgelopen, en dat ik na deze reparatie weer de knip kan trekken.
Auto heeft momenteel 208.000 kilometer gelopen, en ik rijd er voornamelijk lange afstanden mee.
Alvast dank voor de antwoorden :)
Gr.
Tom
dat met de rembekrachtiging had ik ook. ik heb echter km gereden en jij een paar 100m1. als ik het zo begrepen heb draait de turbo 15 tot 20000 toeren en het blok natuurlijk maar 2000 of 2500. wanneer de turbo geen olie krijgt is deze zo een keer kapot. de motor heeft nog wel wat olie dus zou er met het blok niks aan de hand moeten zijn. voor die 1200 euro heb je alleen de oliepomp gerepareerd. de turbo ook kost een extra 1000 euro. kan zijn dat daar niks me aan de hand is omdat je maar een klein stukje hebt gereden. advies op dit forum is wanneer het eenoliepomp met balans as module betreft om deze om te bouwen naar een conventionele oliepomp
moet het dan hetzelfde soort blok zijn en motorcode? dan zit er waarschijnlijk weer zo'n balans as module in toch? is het relatief goedkoop en makkelijker om dit om te bouwen naar een conventionele oliepomp wanneer het blok nog niet in de auto ligt of maakt dat niet zoveel uit?