Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Audi A4, 3.2 tsi, bouwjaar 2006. Cabriokap gaat niet meer dicht,. Volgens Audi dealer is de hydraulische pomp kapot en moet deze vervangen worden.
    Schrik niet, kosten € 2.400!!!

    Weet iemand een adres waar dit betrouwbaar en goedkoper kan?
    En tegen welke kosten?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Hoi,

    Ik weet niet of jij het probleem inmiddels al hebt opgelost, maar ik had tot voor kort ook hetzelfde probleem en dezelfde kosten beraming van de audi dealer.
    Uiteindelijk dit veel goedkoper kunnen oplossen, mocht je nog het probleem moeten oplossen laat het me maar weten als je interesse hebt.

    Groet RJ

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    RJens

    hoe heb jij het probleem van de cabrio kap kunnen oplossen

    selle

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RJenS Bekijk Berichten
    mocht je nog het probleem moeten oplossen laat het me maar weten als je interesse hebt.
    De bedoeling van een forum is het delen van informatie. Lijkt me dus zinvol om het in elk geval te plaatsen, of de TS er nog behoefte aan heeft of niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Ik ben niet eerder in de gelegenheid geweest om eerder te reageren, vandaar nu pas mijn reactie.

    Ik heb via de dealer waar ik de auto heb gekocht (geen officiele audi dealer) een tweedehands pomp weten te verkrijgen en kunnen laten inbouwen. Het kostenplaatje viel hiermee 1500 euro voordeliger uit en het dak werkt weer goed!! :-)

    Groeten RJ
    Laatst gewijzigd door RJenS; 19-01-13 om 23:57.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    75
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Question re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Zojuist van de officiele audi dealer het bericht gekregen dat de hydraulische pomp van het cabriodak A4 niet meer functioneert. Dit integenstelling tot de eerdere diagnose dat er sprake zou zijn van een slecht werkende sensor. Kosten 3.800 euros. Graag kom ik in contact met iemand die mij de weg wijst naar een alternatief voor een goedkopere oplossing. Uit eerdere reacties heb ik begrepen dat dat kan. het is opmerkelijk dat meer auto's van dit type A4 cabrio 2006 de laatste paar maanden met hetzelfde euvel te kampen hebben.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    75
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Beste RJ,
    Kun je mij vertellen welke dealer jou zo snel en goodkoop heeft kunnen helpen. Lees mijn zojuist geplaatste bericht inzake hetzelfde probleem.
    Groet, Royalparc

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Beste Royalparc,

    De garage heeft gezocht naar een gebruikte pomp en deze gevonden en geplaatst!
    Ik ben bij Vlastuin auto in Renswoude geweest en erg tevreden op de manier hoe alles opgelost is.
    Wens je succes en ben benieuwd om via hier te vernemen hoe jou verhaal afloopt.
    Groet,
    RJ

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    75
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Beste RJ,
    Dank voor je snelle reactie. Ik ga proberen of er voor mij ook zo een oplossing is te krijgen, want de wijze waarop Audi dit onderwerp behandeld heeft verdiend geen schoonheidsprijs, laat staan een warme douche.
    Dank en vriendelijke groet,
    royalparc

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    75
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Smile re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Beste Allemaal,

    Het probleem dat Audi dealer Pon te Amersfoort schetste om de cabriodakmotor zou moeten worden vervangen blijkt een gotspe om klanten snel geld uit de zak te kloppen. Wat is het geval. Als het dak mechanisme enige tijd niet gebruikt is kan het zijn dat het ankertje van de electromotor van de pomp lichtjes vast zit. Een simpele handeling die nog geen 20 minuten tijd vergt ( kapje losschroeven en contactpuntjes even schoonmaken) maakt dat de dakmotor weer feilloos functioneert. Hulde voor garage Jagpoint te Soesterberg 0346.350.210 die mij snel hielp voor een geringe vergoeding. Dit scheelde ruim 3.000,00 euro, Derhalve de moeite waard om kritisch te zijn. Tevens blijkt dat het vaak voorkomt dat het oliepeil van de pompmotor niet voldoende is en onder het minimumpeil staat. De dealer controleert dit niet als er niet om gevraagd wordt. Ook dit kan tot storing leiden.
    Veel succes,
    Royalparc

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door royalparc Bekijk Berichten
    Tevens blijkt dat het vaak voorkomt dat het oliepeil van de pompmotor niet voldoende is en onder het minimumpeil staat. De dealer controleert dit niet als er niet om gevraagd wordt. Ook dit kan tot storing leiden.
    Veel succes,
    Royalparc
    Ook bij mij is dit door de genoemde dealer geconstateerd, ondanks het bijvullen en schooonmaken mocht dit niet baten. Maar zeer zeker een terechte opmerking om de garage hier eerst naar te laten kijken!!

    Groeten RJ

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Hi,

    Ik heb een A4 cabrio 2.0 TFSI uit 2006 met - slechts - 61000 km op de teller en blijkbaar hetzelfde probleem. Vandaag bij de garage op basis van mijn klacht e.e.a. laten uitlezen en het blijkt dat de pomp niet meer werkt en vervangen moet worden. De garage heeft contact opgenomen met Pon maar kreeg geen toestemming voor een coulance reparatie - valt me overigens vies tegen van AUDI - zeker gezien de km-stand. Ik had meer verwacht. Kreeg ook een kosten indicatie van € 2.500,00
    Ik heb hier net enige tips gevonden om zelf e.e.a. na te kijken en ga dus eerst zelf maar actie nemen alvorens weer terug te gaan naar de garage.
    Ik sluit me aan bij het statement van één van de andere leden. Het valt op dat er meerdere meldingen zijn van 2006 modellen. Wellicht een slecht productie range van de pompen leverancier...?

    Als er nog nieuwe ideeën zijn om het probleem te verhelpen hoor ik het graag. Tevens graag een hint waar de pomp zit zodat ik niet meer los haal dan absoluut noodzakelijk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    75
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Hallo,
    in antwoord op je vraag het volgende. De pomp zit onder het rechter achterlicht met 2 bouten bevestigd aan de vloer/bodem. Allereerst de kunststof afdekkap aan de achterdorpel van de kofferbak om hoog trekken( kliksysteem) Daarna de bekleding aan de rechter achterzijde. Is één geheel. Vergeet niet de twee kontactstekkers netjes los te koppelen. Dan zie je de pomp.De leidingen niet losmaken maar de pomp van de vloerbodem losmaken en iets optillen. Dan kan het afdekkapje van het motorgedeelte van de pomp worden afgenomen na de bevestigingsbout te hebben losgedraaid. Dan zie je het electromotortje waarvan in de meeste gevallen het ankertje lichtjes vastzit als gevolg van onvoldoende openen en sluiten van de kap. Het hydraulische gedeelte van de pomp kan bijna niet kapot zijn. Dus eerst het ankertje even bewegen en dan doet het motortje het weer hoop ik. Inbouwen uiteraard in omgekeerde volgorde. Hooguit 20 min. werk en de moeite van het proberen meer dan waard.
    Veel succes, Royalparc

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Ok. Bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Ik ga ermee aan de slag.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Mijn wagen is van bouwjaar 2008 en heb momenteel ook hetzelfde probleem. Bij een officiële dealer geweest en volgens hen moet de pomp eveneens vervangen worden. De wagen heet 45000 km. Duur grapje als je 't mij vraagt. Heb zelf al eens gezocht op het internet naar tweedehandspompen, maar tot nu toe heb ik nog geen gevonden. Zal jullie tips alleszins eens doorgeven aan mijn niet officiële dealer. Het icoontje van het cabriodak knippert wel op het dashboard als ik de wagen start. Is dit bij jullie ook het geval?

    baralloo

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    als je op onderdeel nummer zoekt via google kom je vaak op duitse sites te recht mogelijk bij deze ook aangezien ze daar vaker op de weg zijn en ook vaker in puin worden gereden zou ik op de duitse sites zoeken

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Bedankt, zal de zoektocht verderzetten!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    maar wat is er defect? de hydro kant of electro motor of regelapp???
    want al deze delen zijn los te koop nw, zo kost een losse electro motor een goeie 250 euro

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Laatst gewijzigd door martinvandevelde; 12-04-13 om 23:49.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriokap gaat niet meer dicht, hydraulische pomp moet vervangen worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martinvandevelde Bekijk Berichten


    Heb er momenteel geen gedacht van.
    Ik zal het bestek eerst eens opvragen in de garage.
    ik houd je op de hoogte.
    bedankt voor de info alvast.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •