Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: "Ventilatorgeluid" bij opstarten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy "Ventilatorgeluid" bij opstarten

    Goeiedag heren!

    Sinds kort heb ik problemen bij het starten.

    Te pas en te onpas als ik mijn auto wil starten gebeurd het dat op het moment ik de sleutel doordraai om te starten is het net een geluid als een ventilator die wilt aanschieten...
    Moet dan de sleutel volledig terugdraaien en nogmaals proberen, de tweede maal is het dan eerste het geluid van de motor die wilt starten en dan het "ventilatorgeluid" en dan de derde keer start hij zonder problemen.
    En dan tijdens het rijden ondervind ik een rariteit in tweede en derde vitesse rond de 2000 toeren bij het optrekken... Het is precies alsof de wagens "in schokjes" kracht bijgeeft...

    Klinkt dit probleem bekend voor iemand? en zoja wat zou dit kunnen zijn?
    Oja het gaat om een audi A4 B7 1.9tdi 115pk bouwjaar 2006

    Alvast bedankt heren!

    grtz

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: "Ventilatorgeluid" bij opstarten

    Het starteufel herkenik als een falende startmotor, die draait dan rond zonder dat de motor meedraait.
    2 weken terug heb ik een startmotor op een accu getest en inderdaad dit klinkt als een zware ventilator.
    Ik heb nog een startmotor liggen voor een 2.5 TDI uit 2005, wellicht is die hetzelfde.

    Friso
    Laatst gewijzigd door Friso; 20-11-12 om 22:18.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: "Ventilatorgeluid" bij opstarten

    Hallo,
    ik heb vorig jaar tot 2 maal toe de startmotor gedemonteerd omdat deze niet in de starterkrans wilde draaien. De startmotor was sterk vervuild, er zat een soort zwarte pasta op. Enkele maanden later bleek mijn koppeling kapot. Er zit schijnbaar vet in een twee massavliegwiel, dit vet heeft mijn startmotor vervuild. Koppeling vervangen en startmotor weer schoongemaakt. Auto liep stukken beter omdat de koppeling de schokken van de auto veel beter opving. Dure reparatie alleen al voor 700 euro materiaal.
    Audi a4 1.9 tdi 85 kw 175.000 km

    Gisteren begon startmotor weer raar te doen. Haal hem morgen weer eronderuit om te kijken wat er nu aan de hand is of dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb.( of een lekkende keerring van motor naar versnellingsbak ? )

    gr.
    B7 O maan O 1.9 dubbel pipe

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •