Op vakantie zijn we stil komen te staan met een kapotte oliepomp. Allemaal erg vervelend en ongemakkelijk met 2 kindjes . Achteraf had ik een hoop dingen anders moeten doen zoals me meer verdiepen in de auto zodat ik op de hoogte was en preventief de pomp had kunnen vervangen maar dit is achteraf en heeft dus geen zin meer. Dus nu vooruit kijken en dan reist de vraag wat nu? En daarom vraag ik jullie advies en meningen heb zoveel mogelijk gelezen hier op het forum maar blijf met wat vragen en onzekerheden zitten.
Zal even beschrijven wat en hoe het gebeurd is in Italië: we waren 30km onderweg richting huis toen de storing opkwam van olie druk deze kwam en ging 2a3 keer dus toch snel gestopt en visueel zoveel mogelijk gecontroleerd zoals o.a. oliepeil, lekkage, temperatuur en dergelijk hier was niks vreemds te zien dus toch nog 1 keer proberen want het was een drukke provinciale weg en 500 meter verder was een tankstation dat leek mij veiliger met 2 kindjes in de auto, de a4 is een automaat dus eerst stationair 50 m laten rijden geen storing , toen langzaam gas gaan geven en zo gauw als de auto in de buurt van de 2000 toeren kwam was de melding van oliedruk er weer dus toen weer terug laten zaken naar 1000 toeren en zo uit laten rollen tot op het tankstation zodat we veilig stonden en toen stil gezet . Via de Anwb is toen de italiaanse anwb (avci) gekomen en die heeft ons op geladen en naar een garage gebracht die hebben de auto nog gestart en ik denk dat ze er nog een heel kleinstukje mee proefgereden en toen ook stil gezet met de mededeling : oliepomp kapot .
Nu komen mijn vragen:
Waar moet mijn garage zoiezo allemaal naar kijken voordat we beslissen om te repareren? Waarschijnlijk de turbo maar wat nog meer? Vervuiling in de karterpan?
Auto wel of niet houden? Dus wel of niet repareren? Want hoeveel onzichtbare schade kan er nog boven komen als de oliepomp gerepareerd word?
Dus kortom wat zijn julie ervaringen, meningen en opmerkingen ? Want ik weet niet zo goed wat we nu moeten doen.
alvast bedankt voor het mee denken .