Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Standkachel A4 B7 2.0tdi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Standkachel A4 B7 2.0tdi

    Hallo,

    Nu het weer kouder wordt zit ik te denken om een standkachel in te bouwen.
    Heeft iemand ervaring met de inbouw in een A4 B7 2.0TDI bj 2005 met rns-e (mmi). Liefst orgineel retrofit.
    Hoe wordt deze aangestuurd als deze af fabriek wordt geleverd? (via mmi, fis of alleen afstandbediening)

    Welke delen heb ik allemaal nodig? (stuurapparaten, kabelbomen etc.)

    Hoop dat hier iemand dit eerder geretrofit heeft en me meer kan vertellen.

    Alvast bedankt,

    grzzz, Twan

  2. #2
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel A4 B7 2.0tdi

    Bij mij is er "Aux. ventilation" in gecodeerd met VCDS en het activeren hiervan werkt via het menu in het BIS display tussen de tellers. Volgens mij zit standkachel daar ook als optie tussen.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  3. #3
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Standkachel A4 B7 2.0tdi

    Ik heb een Eberspächer laten installeren in mijn A3. Dat heb ik voor €1250 laten doen in Duitsland. Naast de warmte unit (5kw capaciteit) heb je auto/motorspecifieke installatieset. In mijn display van de airco zie je het originele symbooltje als de standkachel aanstaat en in het dashboard is een ledje/schakelaar voor handmatige bediening. Daarnaast heb ik een afstandsbediening erbij voor de programmering.

    Weliswaar niet geheel retrofit maar gezien de prijs en professionele inbouw echt top!
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standkachel A4 B7 2.0tdi

    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties.
    Inmiddels heb ik een tweedehands webasto thermotop op de kop getikt en deze ingebouwd. Weliswaar geen oginele retrofit, maar een op zichzelf staande standkachel die op 12 v aangestuurd wordt met een timer display. Wel stuurt deze de climatronic aan via een extra pin in stekker D pin 10. Deze keuze omdat deze set makkelijk overgebouwd kan worden in een evt toekomstige auto.
    Wel ondertussen uitgevonden dat een orginele standkachel aangestuurd wordt via de CANbus van de auto. De standkachel heeft dan een andere regelmodule die via CAN bus idd via de FIS (display instrument paneel) aangestuurd wordt. Dit staat ook beschreven in de handleiding van de auto.

    Groetjes Twan

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •