Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: hoe lang gaat een accu mee?

  1. #1
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard hoe lang gaat een accu mee?

    Hoi,

    Met de koudere condities deze week leek mijn accu er 's ochtends niet veel zin in te hebben.
    Na een rit van 3 kwartier en 3 uur later opnieuw starten, joeg hij de startmotor flink in de rondte.
    Mijn 2.0 tdi van 2008 heeft intussen de 110.000 bereikt.
    Hoe lang gaat zo'n accu mee?
    Ik heb zelden de achterruitverwarming of aanjager op de voorruit aan en rij nooit korte ritjes.

    Graag jullie reacties.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: hoe lang gaat een accu mee?

    Mijn A5 met 2.7 TDI van 2009 heb ik in mei van een nieuwe Varta Silverline accu mogen voorzien. 88000 km maar afgelopen winter niet gebruikt.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Standaard Re: hoe lang gaat een accu mee?

    Bij mijn weten zit er bij mij nog de originele accu in (2004). Zal 't nog wel eens checken, maar in de dik 3 jaar dat ik de auto rijd is-ie niet vervangen, en start de auto zonder een centje pijn, ook 's winters. Veel lange ritten, maar ook wel eens een hoop korte ritjes (10x 3km op een dag), regelmatig zware verbruikers aan, en ook nog eens coming/leaving home die 's avonds aan staat (mistpitten a 55W, 60 sec). Is een OEM 92Ah accu in een 2.5TDI, dus ook nog eens vrij heftig voorgloeien.

    Binnenkort ook een elektrisch verwarmde voorruit, die zou bij 12V maximaal 85A wegtrekken, dus we gaan 't meemaken!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •