Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A4 Avant 2009 waterinsijpeling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A4 Avant 2009 waterinsijpeling

    Hallo iedereen,

    Heb een A4 Avant van eind 2009 met volgende probleem, bij toeval ontdekt dat ik met water zat in de beide zij-compartimenten van de kofferruimte.

    De druppels stonden tegen de zijkanten, op de mousse en op de elektronische modules van pdc, b&o versterker enz..

    In paniek begonnen met alles zoveel mogelijk te demonteren en modules opengehaald, haardroger uitvoerig gebruikt en printplaat/flux cleaner gebruikt.

    Hele dag goed laten uitdrogen en alles werkt nog naar behoren, hopelijk blijf ik van verdere elektronische problemen gespaard.



    De zoektocht naar het lek verloopt niet makkelijk, dacht eventueel aan dat ik net winterset gemonteerd had maar dat is het niet. Ik denk eerder aan het panoramisch dak naar wat ik op duitse fora lees..

    Heeft er iemand een idee waar de achterste drains hiervan uitkomen ? Detailtekening van pano dak ?

    Ook vroeg ik me af of het te doen is zelf de binnenbekleding te demonteren om het traject van de drains te volgen en na te kijken ?

    Langs het dak zelf kan ik enkel de voorste afwateringsgaten zien en deze werken goed, deze komen uit in rubbers aan de voorste deurscharnieren, loopt mooi af. De achterste kan ik niet zien omdat het bewegend deel hiervoor scharniert..



    Omdat de wagen net binnen was geweest voor longlife onderhoud incl smering en afstelling pano dak loop ik hiermee liefst niet direct terug naar de dealer. Heb voorlopig wel alles zo goed mogelijk afgeschermd met doeken etc..

    Alvast bedankt voor het helpen meedenken
    Laatst gewijzigd door AriGold; 15-12-15 om 22:42.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 2009 waterinsijpeling

    "Druppels tegen de zijwanden"
    Kan het geen condensatie zijn?

  3. #3
    eefb8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    125
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 2009 waterinsijpeling

    Recent ook dit probleem bij toeval ontdekt bij mijn a4 b8 sedan 2009.
    Bij mij kwam het van de tankhals af, het afvoergaatje daar was verstopt en het rubber van de tankhals zat er niet goed in waardoor het water door deze afvoerverstopping door het (tankdop)rubber kon lopen zo naar de zekeringenruimte aan de rechterzijde in de kofferbak.
    Ook kan het je raamrubber zijn van je achterste stijl (C-stijl).

    Vanuit de zekeringenruimte kan je ook met je hand voelen of het van je tankdop afkomt of raamrubber, want die kun je dus voelen van binnenuit je auto.

    Heb je het al gevonden? @AriGold
    Audi A4 B8 Sedan 2009 2,0 TFSI

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 2009 waterinsijpeling

    Hallo,

    De tankdopafwatering heb ik nagekeken en die loopt netjes af achter het recherachterwiel.

    De twee voorste afwateringen van het pano dak kan je zien en deze heb ik ook goed getest en lopen mooi af aan de scharnierzijde van de voorportieren.

    De achterste afwateringsgaten die kan ik niet zien omdat het vast gedeelte glas en rubbers in de weg zit, heb dan met een pijpje tussen de rubbers gegaan en water geblazen waar ik denk de afvoeren zitten, ik zag wanneer ik water rechts achter inspoot het water langs het voorste kanaal afvloeien , dan de wagen vooraan opgekrikt en nogmaals dezelfde test gedaan, gevonden het water stroomt gewoon binnen in het rechtercompartiment van de koffer. Vermoed dat het links ook zo zal zijn..

    Nu de vraag hoe kan ik het leidingtraject inspecteren ? Langs binnen ? Binnenbekleding losmaken ? Iemand tips ? Hopelijk moet het pano dak niet gedemonteerd worden want dit schijnt detailwerk te zijn.

    heb enkel volgende detailtekening http://www.partscats.info/audi/en/?i...ent_id=1630696

    Vindt het wel straf na onderhoud bij dealer incl inspectie, smering en afstelling van pano dak stelt dit probleem zich.. Misschien hebben ze het vol vet gespoten ?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 2009 waterinsijpeling

    Ik heb hetzelfde probleem gehad, kwam erachter doordat er water onder m'n voetenmat lag. Ook achterin drijfnat, dacht eerst dat het door het nieuwe ruit kwam, maar na lang zoeken kwam de garage waar ik m gekocht heb, erachter dat het panoramadak lekte, met 1 druppel per 4 sec. Elk jaar moeten de monteurs van Audi het dak controleren en schoonmaken, de gootjes ed, deze monteurs hebben het dakkarkas toen waarschijnlijk te strak gedraaid wat een onzichtbaar haarscheurtje heeft achtergelaten, nieuw 2e hands karkas en de lekkage is over. Let op dat de auto helemaal leeggehaald moet worden en 2 dagen gedroogd, in een spuitcabine het liefst, omdat je anders in de toekomst problemen kunt krijgen met bedrading ed. Ik heb verschillende apparaten moeten vervangen door de waterschade. Succes!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •