Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Sinds deze week heeft mijn A4 (2013) 1.8 TFSI (170 pk) last van te lage koelvloeistof temperatuur. Ook de motor olie komt niet hoger dan 63 graden. Volgens mij is de thermostaat defect en de garage heeft hem uitgelezen en die bevestigen dit. De reparatie kosten zijn 900 euro om deze reparatie uit te voeren. Ik ben nog van de tijd dat de thermostaten simpel te vervangen waren. Mijn officiële Audi dealer geeft aan dat de gehele unit vervangen dient te worden. Voor vervanging moet eerst de waterpomp eraf en dan pas kunnen ze erbij, minimaal 3 uur werk. Ze willen wel wat met de prijs doen omdat mijn auto net 3 jaar oud is (85.000 km). Wie heeft hier ervaring mee?

  2. #2

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Thermostaat zelf kost inderdaad tegen de €500 en zit inderdaad achter de waterpomp, maar het is een makkelijke klus. Nog wat overige onderdeeltjes en arbeid van ruim €100 per uur.. €900 is niet onlogisch. Vanaf productiedatum oktober 2013 is er affabriek een verbeterde thermostaat geplaatst.

  3. #3
    Brw Jan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    49
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Ik had het zelfde probleem, de auto was net 4 jaar oud. De kosten bij de dealer was ongeveer €900,00 uiteindelijk heb ik maar €600,00 moeten betalen (70%) betalen.
    AUDI A4 avant S line Edition 2.0 /190 pk s-tronic, Mythoszwart 2017

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Dank voor de reacties. De mijne is inderdaad op kenteken gezet in september 2013. Dus heeft hij de oude versie van de thermostaat. Ze komen nu vanuit Ames Dordrecht met een aanbod voor een prijs van € 465.

  5. #5
    paulus0031's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Hallo,

    Hier ervaar ik hetzelfde probleem met olie- en koelvloeistoftemperatuur.
    Ik heb een A4B8 van april 2012, 1.8 TFSI 170pk, CVT bak met bijna 78.000km op de teller.

    Ongeacht de duur van de rit en/of de buitentemperatuur blijft de olietemperatuur steken rond de 62 á 63 graden Celsius.
    Soms komt de temperatuur nadat de motor begint te koelen niet eens meer boven de 60'C.

    Omdat ik een probleem met de thermostaat vermoedde heb ik de auto vorige maand naar Audi in Amsterdam-Noord gebracht.

    Eind van de dag weer opgehaald met de mededeling dat zij een proefrit met mijn auto hebben gemaakt én met een andere Audi dezelfde rit.
    Zij gaven aan dat het normaal is en dat het komt doordat de cvt bak zo weinig toeren draait.

    Ik heb ernstige twijfels aan deze uitleg.

    @dvdende ik lees dat de garage bij jouw probleem middels uitlezen het defect bevestigt. Is dit door een Audi dealer gedaan?
    Overweeg jij om meteen de waterpomp te laten vervangen? Of hoeven ze deze niet te verwijderen voor de vervanging van de thermostaat?

    Ik heb deze auto afgelopen juli als occasion met garantie bij een Audi dealer gekocht en wil dit natuurlijk binnen de garantieperiode laten herstellen.
    Zoals ik jouw vergelijkbare verhaal lees, voel ik me nu een beetje afgescheept met een uitleg die volgens mij onjuist is.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    43
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Om aan te haken op deze topic, sinds zaterdag is er een lampje in het display van A4 tfsi uit 2013 gaan branden (motorblok). Huidige km stand 46000 km. Vandaag langs Audi Velp gereden. Deze gaven aan dat de thermostaat vermoedelijk kapot is en dat ik terug moest komen om deze te laten testen. De auto is uiteraard uitgekezen. Mocht deze vervangen moeten worden gaat dit mij 700 euro kosten.....
    Laatst gewijzigd door M2jeff; 14-11-16 om 21:22.

  7. #7
    paulus0031's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Afgelopen maandagochtend de auto neergezet bij Audi Centrum Amsterdam en de klachten doorgesproken.
    Eind van de dag stond ie weer klaar. Er is een nieuwe thermostaat ingegaan. De oude bleek een foutief signaal door te geven.

    Mijns inziens dikke misser van Heron in Amsterdam-Noord (daar kom ik dus niet meer) en dikke pluim voor Zuidoost.
    Was toch een reparatie van een krappe €1000,- die onder garantie heeft plaatsgevonden.
    Had ik genoegen genomen met het antwoord van Heron, dan zou dit probleem ongetwijfeld in juni bij de 90.000 beurt wel aan het licht zijn gekomen...

    Waterpomp moest wel uit- en weer ingebouwd worden om bij het thermostaathuis te komen.

    Anyway, hoop dat men hier wat aan heeft.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    10
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Ik heb ook een kapotte thermostaat gehad met mijn 1.8TFSI uit 2012.
    Ik heb niks gezien aan lagere temp. ed, maar de motor ging in noodloop. Km stand 110.000. Gelukkig had ik hem met garantie bij de Audi dealer gekocht...

  10. #9

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Hier zelfde verhaal, 1,8 tfsi 2012, 110.000 km, stond er nog een bij de dealer, lijkt dus een standaard probleem na 4 jaar of 110 k km. Het viel mij op dat de auto laatst heel lang bleef nakoelen > 5 min (fan kon ik horen lopen), terwijl het rond de nul graden was en de motor gewoon uit zou zijn gaan (niet zwaar belast, wel lagne rit). Eerder ook motor storingslampje aan gehad zonder probleem verder, dan weer uit, dus deze symptomen wijzen eventueel op naderend onheil tav thermostaaat.
    Laatst gewijzigd door autodriver; 29-12-16 om 14:25.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Interessant dit.
    Ik heb sinds deze week ook een koel probleem in mijn a5 sb 1.8tfsi.
    Code p0116 g62?
    Symptomen zijn: geen cruise control, start/stop en motor word niet warm.
    Ik heb wat waardes uitgelezen en 1 geeft er -48 aan wat mij dus een defecte voeler lijkt.
    (Vcds ide00194 coolant temperature at radiator output specified value -48)

    20171108_134710[1].jpg
    Als ik de stekkker onder aan de radiator eraf trek geeft een andere ide00192 ook een negatieve waarde. -39. En aangesloten "normale" overeenkomstive waardes.
    Deze sensor is dus goed.
    Zit er op de thermostaat ook een beetje los te wisselen sensor? Of moet er dan de hele assy gewisseld worden?

    Ook geeft hij nu code p2556 koelvloeisof reservoir level sensor.
    Deze heb ik vervangen voor een nieuwe maar deze fout blijft. Als de stekker eraf is geeft hij wel een rood koelwater icoon op de bis.
    Kabel circuit lijkt mij dan ook in orde.

    Iemand een tip of tric?
    Kan ik met de IDE codes uit vcds ook ergens linken naar een illustrated parts list oid?
    Laatst gewijzigd door Auppie; 09-11-17 om 14:23.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.8 tfsi bj 2013. Ben ervan overtuigd dat de kosten van een thetmostaat niet zo duur moet zijn...
    Wat is er bij jullie allemaal veranderd om de tempratuur weer op peil te krijgen? Hoor graag van jullie

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost88 Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.8 tfsi bj 2013. Ben ervan overtuigd dat de kosten van een thetmostaat niet zo duur moet zijn...
    Wat is er bij jullie allemaal veranderd om de tempratuur weer op peil te krijgen? Hoor graag van jullie
    Mijn A4 (1.8 TFSI bj 2013) had een gelijk probleem. Watertemperatuur liep op tot 90 graden en begon daarna terug te lopen tot ongeveer 60. Eerst is er een temperatuursensor vervangen (auto gaf hier in het systeem een storing op). Dit bleek niet de oplossing. Daarna is de thermostaat vervangen. Toen was alles weer oké. De auto gaf overigens geen foutmelding, lampjes o.i.d. Alleen een watertemperatuur die raar op en neer liep tussen de 60 en 90 graden.

    Over de kosten kan ik niets melden omdat ik de auto net gekocht heb en dit door de garage netjes vervangen is onder garantie. Ze gaven overigens wel aan dat het ruim drie uur heeft gekost om het klaar te krijgen omdat het best lastig was om het ding te vervangen.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brw Jan Bekijk Berichten
    Ik had het zelfde probleem, de auto was net 4 jaar oud. De kosten bij de dealer was ongeveer €900,00 uiteindelijk heb ik maar €600,00 moeten betalen (70%) betalen.
    Bij wie en waar heb je dat laten doen? Heb hetzelfde probleem met mijn Audi A4 TFSI maart 2013. Zou gaan om een BOF Thermostaat. Zijn deze thermostaten ook zelf te bestellen op internet?

  15. #14
    Brw Jan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    49
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audighm Bekijk Berichten
    Bij wie en waar heb je dat laten doen? Heb hetzelfde probleem met mijn Audi A4 TFSI maart 2013. Zou gaan om een BOF Thermostaat. Zijn deze thermostaten ook zelf te bestellen op internet?
    Bij Audi Roosendaal, Ik weet niet of ze te bestellen zijn via internet maar bij de dealer zeker.
    Laatst gewijzigd door Brw Jan; 22-03-18 om 21:22.
    AUDI A4 avant S line Edition 2.0 /190 pk s-tronic, Mythoszwart 2017

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Bij mij was de connector onderaan de “thermostaat” flink gecorrodeerd.
    Ik heb deze toen gereinigd en mijn probleem was toen weg.
    Mijn klacht is zoals ik wel had verwacht weer terug gekomen. Symptoon deze keer
    Max 4000rpm en totaal geen vermogen.
    Bij uitlezen gaf de auto aan dat er een te lage koel flow is.
    Ik heb de “thermostaat” er nu uit en deze is kapot.
    Wat zit dat ding op een rotplek! 😝

    Plaats van delict:
    92A83FDA-71D0-448C-9AD3-AA7B06E5C82C.jpg

    Aan de binnenkant ook de hele printplaat ruimte nat en contacten gecorrodeerd.
    EEFF6325-5B47-4304-A045-4F17C8334970.jpg

    Het bronzen wieltje vond ik naast de printplaat niet op de motor.
    Als je goed kijkt zie je ook dat het gat erin ovaal is en gescheurd.
    31C601A2-C0F9-46CA-8203-1C2969C7426F.jpg

    Van de week nieuwe delen bestellen en dan maar hopen dat het weer werkt naar behoren.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auppie Bekijk Berichten
    Bij mij was de connector onderaan de “thermostaat” flink gecorrodeerd.
    Ik heb deze toen gereinigd en mijn probleem was toen weg.
    Mijn klacht is zoals ik wel had verwacht weer terug gekomen. Symptoon deze keer
    Max 4000rpm en totaal geen vermogen.
    Bij uitlezen gaf de auto aan dat er een te lage koel flow is.
    Ik heb de “thermostaat” er nu uit en deze is kapot.
    Wat zit dat ding op een rotplek! 😝
    .
    Hi Auppie,

    Ik heb afgelopen week precies hetzelfde probleem ervaren met mijn B8 en kreeg een flinke rekening van de garage. Even om te checken, wat heb jij ongeveer uitgegeven voor die thermostaat want ik zie allerlei bedragen hierover vorobijkomen? Thanks alvast.

    Groet,
    Remco

  18. #17
    mlooise's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Ook ik heb tegenwoordig een beetje een probleem met de koelwater temperatuur van mijn 2013 (juli) b8. Het gekke vind ik wel dat ik dus vooral ervaar dat de temparmatuur zakt als ik trager ga rijden. Bij 140/150 km/h staat hij weer gewoon op 90. Maar daarna in de stad loopt hij terug naar 80/75. Garage geeft aan het vreemd te vinden en eerder te verwachten dat hij bij defecte thermostaat koud wordt bij hogere snelheden (meer rijwind). Zou dit toch verklaard kunnen worden door het thermostaatprobleem wat hier wordt genoemd? Heb overigens een webasto standkachel erin die het wel goed doet, maar vraag me af of die nog een rol kan spelen .. gebruik die namelijk nu recent pas echt omdat het nu wat houder is buiten. Best een uitkomst trouwens zo'n ding; krabben is verleden tijd! Ben benieuwd of iemand meer inzicht kan geven. Toch thermostaat?

  19. #18

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Mijn A4 B8 1,8 tfsi van 2013 heeft ook dat de koelvloeistoftemperatuur wat schommelt. Eenmaal op temperatuur zou je verwachten dat die konstant blijft. Als de motor werken moet normale temperatuur en anders wat lager. Moet ik ook thermostaat vervangen? Heb nu nog garantie.

  20. #19

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Inmiddels is de thermostaat vervangen. Vlot op 90 en blijft daar.
    Gelukkig A selectie dus gratis.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door basvag; 08-01-19 om 09:08.

  21. #20
    mlooise's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte thermostaat 1.8 TFSI

    Ook bij mij is de thermostaat inmiddels vervangen. Met de meetkast erbij bleek dat het blok niet netjes op temperatuur kwam dus maar besloten om te opereren (blijft jammer dat moderne auto's zo lastig zijn om aan te sleutelen). In het korte ritje terug van de garage weer netjes op 90 waarbij hij voorheen steeds wegzakte richting 70 onder de 100 kmh. Laat de winter maar komen dus .. standkacheltje aan en gaan

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •