Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Warme motor, snelweg, lichte rechtervoet en toch valt de vebruik tegen, zo een 7 liter
    In de stad tik ik zelfs de 9 liter aan terwijl ik niet doortrek en rustig rij.

    Auto rijdt verder prima, maar zou toch makkelijker richting de 6 liter gemiddeld moeten gaan?

    Ik zat te denken aan Roetfilter? Hoe weet ik of ik deze heb? Volgens kentekencheck niet... maar elke b8 2.0 tdi heeft deze toch?
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door younxta Bekijk Berichten
    Warme motor, snelweg, lichte rechtervoet en toch valt de vebruik tegen, zo een 7 liter
    In de stad tik ik zelfs de 9 liter aan terwijl ik niet doortrek en rustig rij.

    Auto rijdt verder prima, maar zou toch makkelijker richting de 6 liter gemiddeld moeten gaan?

    Ik zat te denken aan Roetfilter? Hoe weet ik of ik deze heb? Volgens kentekencheck niet... maar elke b8 2.0 tdi heeft deze toch?
    Ik zit gemiddeld 1:16,5 met veel snelweg km's. De 6liter per 100km heb ik nog niet gehad en heb geen zware rechtervoet.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik zit gemiddeld 1:16,5 met veel snelweg km's. De 6liter per 100km heb ik nog niet gehad en heb geen zware rechtervoet.
    1 op de 16,5 is toch 6 liter?

    Heb gisteravond weer opnieuw gemeten, blijkt toch wel beetje mee te vallen, ik rij namelijk veel in zijn 1/2/3 met koude motor voordat ik de snelweg op ben. Ik denk dat
    de blok hier het minst zuinig is, hier doet ie zo 1 op de 10 makkelijk. Snelweg inderdaad tussen de 6 en 7 liter.

    Toch apart als ik naar mijn laatste auto kijk (320d e90 uit 2005) deze zat echt op de 5,0 - 5,5 op de 100kmu met 163pk.
    De tdi is dan toch een modernere motor met minder vermogen maar toch veel hoger verbruik...
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    In theorie zou de A4 inderdaad niet een hoger verbruik dan de 320d hoeven hebben. Maar de A4 is wel een zwaardere auto met lichtere motor (harder werken), misschien meer verbruikers aan boord, heb je hem ook al in de warme maanden gereden, andere bandenmaat etc? D'r zijn zo veel factoren.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    zuinig rijden hangt van veel factoren af.
    smalle banden met 2.8/3 barr erin doen al veel.
    ook rustig rijden en op tijd overschakelen kan veel besparen.
    motor goed op temperatuur , niet te hard rijden (boven de 100 gaat echt veel meer brandstof kosten).
    in de maanden met de r zal het verbruik hoger liggen dan in de andere maanden waar de temperatuur hoger is .
    meer elektrische verbruikers zal meer brandstof kosten ook al zal dat wel meevallen.
    verbruik hang van zoveel factoren af dat je niet kunt gaan vergelijken met een andere dezelfde auto (model , type, motor , uitrusting).
    mijn vorige auto was een lupo 3l en daar haalde ik 1 op 27/28 mee gemiddeld maar er waren ook andere 3l lupo,s die 1 op 32 gemiddeld haalden.
    dus als een ander een beter verbruik haalt wil dat nog niet zeggen dat jouw auto dat ook kan.


  6. #6

    Smile Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Hallo,

    Heb mijn A4 (2009 avant quattro) nu 4 jaar. gemiddeld gezien over de afgelopen jaren ong. 55.000 KM per jaar gereden en ik zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 15,3. (boordcomputer is over het algemeen positiever dan wat ik zelf uitreken).
    Mijn rechtervoet is wel zwaar maar daarentegen heb ik bijna alleen maar snelweg kilometers en weinig file rijden.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    In theorie zou de A4 inderdaad niet een hoger verbruik dan de 320d hoeven hebben. Maar de A4 is wel een zwaardere auto met lichtere motor (harder werken), misschien meer verbruikers aan boord, heb je hem ook al in de warme maanden gereden, andere bandenmaat etc? D'r zijn zo veel factoren.
    Aangezien de A4 FWD is verwacht ik dat de BMW de zwaardere van de twee is met een vergelijkbare motor..
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    volgens de rdw is de audi 45 kilo zwaarder
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Dat verbaast me, over het algemeen was BMW toch wel een klasse zwaarder waarschijnlijk door de RWD. Ik heb twee 320D's gehad in het verleden die waren zowel in de MRB als qua verbruik net ff duurder dan vergelijkbare A4's. Slechte ontwikkeling voor Audi imho.
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Uwe Bekijk Berichten
    Dat verbaast me, over het algemeen was BMW toch wel een klasse zwaarder waarschijnlijk door de RWD. Ik heb twee 320D's gehad in het verleden die waren zowel in de MRB als qua verbruik net ff duurder dan vergelijkbare A4's. Slechte ontwikkeling voor Audi imho.

    bij de e90 merk je echt dat de wagen veel lichter is, de deuren zijn heel licht bij hen openen/dichtmaken.... geen reservewiel onder de kofferbakmat etc.

    Toen ik na de e90 in een a4 b8 stapde, merkde ik gelijk dat de audi een stuk meer solide en zwaarder was... stevigere deuren etc
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  12. #11
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    182
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    16-17 km per liter in deze tijd met airco altijd aan. Rijstijl is eerst warmlopen, dan wat zwaardere voetprincipe. Graadje of 23 in de auto. Toeren na acceleratie rond de 2k laten als het kan, geen schakeladvies volgen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morris1973 Bekijk Berichten
    16-17 km per liter in deze tijd met airco altijd aan. Rijstijl is eerst warmlopen, dan wat zwaardere voetprincipe. Graadje of 23 in de auto. Toeren na acceleratie rond de 2k laten als het kan, geen schakeladvies volgen.
    dat is wel heel netjes man, dat lijk ik bij verre na niet te halen

    is die van jou gechipt of heb je nog iets aan je egr gedaan?
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  14. #13
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    182
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik valt tegen 2.0 tdi 2008 handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door younxta Bekijk Berichten
    dat is wel heel netjes man, dat lijk ik bij verre na niet te halen

    is die van jou gechipt of heb je nog iets aan je egr gedaan?
    Ja, gechipt naar 185 Pk (410nm). En zoveel mogelijk uit laten lopen bij stoplichten en kruisingen, afremmen op motor en anticiperen i.p.v. remmen en gas geven.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •