Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Airco service beurt: Waar en kosten

  1. #1
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    182
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Airco service beurt: Waar en kosten

    De zomer is in aantocht (hoewel de airco bij mij in de winter ook bijna altijd aanstaat) en het is alweer twee jaar geleden dat mijn airco een beurt heeft gehad.

    De aanbiedingen komen er zo mondjesmaat weer aan. Ik heb hier een paar vragen over:

    1. Zit er een belangrijk verschil tussen de aanbieders of is het een recht toe, recht aan verhaal? Is de apparatuur van de dealer bv. beter dan de goedkopere aanbieders?
    2. Kosten. Variërend van € 60.00 - 140.00+. En dat is zonder interieur- en pollenfilter. Dat hoeft bij niet, want deze zijn met de long life van december j.l. vervangen. Ik kom deze site tegen: http://www.aircoservicebeurt.nl/. Zij vragen € 59.00 incl. reiniging. Nou woon ik in Den Bosch dus om even naar Barendrecht te rijden voor een onderhoudsbeurt .... Iemand een ander bedrijf dat dit doet?
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.552
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Airco service beurt: Waar en kosten

    Ik weet niet of Coen Donkers een airco service heeft, anders misschien bij ARS in Rosmalen.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Airco service beurt: Waar en kosten

    Bij een service beurt word je koudemiddel uit je systeem gezogen daarna word er weer koudemiddel ingepompt (gerecycled) zoveel als er in hoort met evt de olie (heel klein beetje) die er met het uitzuigen is mee gekomen. Als optie kan je er nog fluor in laten spuiten.
    Reinigen van verdamper is een optie.
    Dus naar een dealer hoeft niet
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4

    Standaard Re: Airco service beurt: Waar en kosten

    Iemand die het verkeerd doet kan in ieder geval je systeem om zeep helpen (vaak kom je daar pas na maanden achter), verkeerd afvullen (te veel of juist te weinig koudemiddel en olie) kan je systeem beschadigen en als je pomp vastloopt en het aluminiumgruis in je systeem terecht komt ben je heel erg ver van huis omdat die troep heel lastig te verwijderen is en je het risico loopt dat die rommel een eventueel nieuwe pomp ook weer om zeep helpt. Beter dus voor iemand gaan die snapt waar hij mee bezig is.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 25-04-17 om 08:50.

  5. #5
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    182
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Airco service beurt: Waar en kosten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Iemand die het verkeerd doet kan in ieder geval je systeem om zeep helpen (vaak kom je daar pas na maanden achter), verkeerd afvullen (te veel of juist te weinig koudemiddel en olie) kan je systeem beschadigen en als je pomp vastloopt en het aluminiumgruis in je systeem terecht komt ben je heel erg ver van huis omdat die troep heel lastig te verwijderen is en je het risico loopt dat die rommel een eventueel nieuwe pomp ook weer om zeep helpt. Beter dus voor iemand gaan die snapt waar hij mee bezig is.
    Ik heb liever goed dan goedkoop, dus voor die een á twee tientjes meer toch maar naar de dealer. Op dit moment 99€ zonder filters.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •