Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Hoe werkt Keyless Entry als je weg loopt (bij een A4 B8.5)?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Hoe werkt Keyless Entry als je weg loopt (bij een A4 B8.5)?

    Ben me aan het oriënteren op een fraaie 2ehands A4 Avant b8.5 met 'zo veel mogelijk' opties.
    Een van de opties die een 'moetje' voor mij is, is Keyless Entry.
    Dit omdat ik het in mijn huidige fransoos ook heb en gewoon waanzinnig handig vindt

    Maar hoe werkt dit bij de A4? (>2013)

    Als ik bijv. bij mijn huidige Renault weg loop, dan gaan de deuren automatisch op slot en wordt dit bevestigd door een piep en geknipper van de knipperlichten.
    Dit is erg fijn, want als ik dus aan kom op mijn plek van bestemming, druk ik alleen op de start/stop knop, de motor gaat uit, dan gaat de electronica ook automatisch uit zodra ik de deur open om uit te stappen. Zodra ik dan weg loop en zeg 3 meter van de auto vandaan ben, gaat hij automatisch op slot. Erg handig, ook als je je handen vol hebt.

    Zo wil ik het ook graag zien op de Audi. Alleen begrijp dat je daar, nadat je uit stapt, de deurhendel (waar een sensor zit) persé moet beet pakken om het voertuig op slot te laten gaan? Klopt dit? Omslachtig...

    En hierop voortbordurende: Hoe reageert coming home qua verlichting als je dus je voertuig met keyless Entry verlaat?

    En schiet me nog een derde vraag te binnen: Werkt Keyless Entry qua openen alleen op de voordeuren, of ook op de achterdeuren bij de A4 b8.5?
    (handig als je bijv met kids de handgrepen van de achterdeuren aan kan raken en openen)
    Laatst gewijzigd door tom; 16-10-17 om 05:04.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe werkt Keyless Entry als je weg loopt (bij een A4 B8.5)?

    Verplaatst naar het B8-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    wim735's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe werkt Keyless Entry als je weg loopt (bij een A4 B8.5)?

    Het werkt net zoals je omschrijft bij je fransoos, enkel zonder de toeter dan... Als je weg wandelt gaat wel degelijk de audi op slot, maar je kan ook kiezen om deze op slot te doen bij het aanraken van de buitenkant van de deurklink, bij het openen moet je de deurklink gewoon vast nemen en dan gaat de auto van het slot... bij de koffer net hetzelfde, sta je met de sleutel in de broek achteraan de auto, kan je deze gewoon open doen alsof hij reeds van het slot is.
    VCDS regio Noord Antwerpen (Stabroek) E-mail: wim735@hotmail.com
    Linkje naar mijn showroom topic --> Audi A4 B8 3.0TDI quattro

  4. #4
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe werkt Keyless Entry als je weg loopt (bij een A4 B8.5)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim735 Bekijk Berichten
    Het werkt net zoals je omschrijft bij je fransoos, enkel zonder de toeter dan... Als je weg wandelt gaat wel degelijk de audi op slot, maar je kan ook kiezen om deze op slot te doen bij het aanraken van de buitenkant van de deurklink, bij het openen moet je de deurklink gewoon vast nemen en dan gaat de auto van het slot... bij de koffer net hetzelfde, sta je met de sleutel in de broek achteraan de auto, kan je deze gewoon open doen alsof hij reeds van het slot is.
    Als de auto alarm heeft werkt die toeter ook.

    En alle deuren en koffeof achterklep doen ook mee.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •