Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 53 van de 53

Onderwerp: Terugroepactie 80C6

  1. #41

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knalselder Bekijk Berichten
    Afspraak staat bij mij nu op 13 maart. Jammer om te lezen dat de functionaliteit wordt aangetast. De elektrische bijverwarming moet net de tijd dat de motor opwarmt opvangen en moet dus net zo snel mogelijk warmte afgeven. Ik krijg stilaan het gevoel dat Audi vooruitstrevende techniek levert (en je er ook dik voor laat betalen) om je auto via recalls nadien weer te degraderen. Frustrerend. De klantenervaring zou er wel bij varen als een recall zou resulteren in een daadwerkelijke verbetering, wat je van een dergelijk merk toch zou mogen verwachten.
    Ik heb ook de update laten doen. Alles is prima verlopen dus maak je geen zorgen. Mijn auto is gechipt op 220pk en heb ze gezegd dat ze geen software update konden doen anders start de auto niet meer vanwege de chip. Zogezegd zo gedaan en idd hoefden ze helemaal niks te updaten. Ze hebben alleen het verwarmingselement vervangen en werkt echt prima. Mijn auto word binnen een paar minuten warm.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    beste mensen
    heb na het lezen van dit topic meteen nagekeken op de myaudi website en onder de categorie service gekeken en ook voor mijn audi a5 coupe bj 2013 geld een terugroepactie : A-Vervangen verwarmingselement* 80C5 , heb wel nog geen brief ontvangen thuis maar deze zal nog wel volgen zeker?
    echter staat er wel bij tot er geen gegevens voorhanden zijn voor mijn voertuig dus daarmee misschien tot ik de brief nog niet ontvangen heb
    Laatst gewijzigd door DomeroA5; 25-02-18 om 22:44.

  3. #43
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Vandaag de terugroepactie voor het verwarmingselement laten uitvoeren. Op de werkbon stonden de 2 beschikbare terugroepacties met de uitdrukkelijke vermelding om die van de sjoemelsoftware niet uit te voeren, met natuurlijk een soort van disclaimer dat ik als klant er uitdrukkelijk voor gekozen had om van die gratis update af te zien. Het kan dus wel als je het maar duidelijk aangeeft en voor akkoord tekent. Op mijn vraag beweerden ze dat ik nummer 3 op 3000 klanten was met deze keuze... Hun uitleg was dat het voordeel van de update (voor de sjoemelsoftware) precies was dat je een kapotte EGR vergoed krijgt en dat die EGR in alle geval toch stuk gaat! Raar verkoopspraatje IMHO.
    Van de uitgevoerde update van de airco heb ik voorlopig nog niets gemerkt.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Zou de terugroepactie ook van toepassing zijn op modeljaar '09? Betreft een 2.0 tdi 105 kw (België). Merk de laatste tijd dat het soms + 10 km duurt eer dat de motor 90 ° heeft, dacht dat het door de koudere temperaturen kwam van de winter maar vind het toch vrij lang. Eens op 90 ° blijft temp stabiel, ook bij hogere belasting, dus denk wel dat de thermostaat nog goed werkt. De motor is in het najaar van vorig jaar wel aangepast i.v.m. de sjoemelsoftware. Mss heeft het 1 met het ander te maken? EGR die langer open staat, waardoor verbranding niet zo'n hoge temperatuur heeft en dat ze dit nu via die verwarming bijpassen?

  5. #45
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Dat het koelwater met lage buitentemperaturen zeer traag of helemaal niet op 90° komt is blijkbaar normaal. Dat is bij mij al sinds het begin zo en wordt door de garage toegeschreven aan de hoge efficiëntie van onze diesels, waarbij er dus weinig energieverlies via warmteontwikkelings is.

    Dat is dus meteen ook de reden waarom de verwarming wordt aangevuld door de elektrische bijverwarming die het onderwerp is van deze terugroepactie. Gisterenavond had ik ze voor het eerst nodig sinds de update en helaas moet ik voorgaande poster bijtreden: het duurt minimaal 5 keer zo lang (5 km ipv 1 km) vooraleer het effect ervan voelbaar is en dan nog is de warmteproductie voelbaar geringer. De functionaliteit wordt dus wel degelijk aangetast door de recall-actie. Ik vraag me zelfs af of het überhaupt nog werkt. Ik ben teleurgesteld en heb spijt dat ik op de terugroepactie ben ingegaan.


  6. #46

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Hallo, ik heb vorige week mijn audi A4 2.0 tdi uit 2013 naar de dealer gebracht voor de kachel modificatie.
    Volgens de brief zou dit kostenloos gebeuren.
    Netjes gebeld, en zou een leen auto mee krijgen, omdat dit 1 dag ging duren.
    De auto opgehaald en later in de week merkte ik dat er nu een fluit toon uit de ventilatie komt.
    Afgelopen weekend eens goed gaan zoeken en luisteren, en het komt bij de middenconsole vandaan.
    Daar waar het element vervangen is.
    Iemand dit ook al opgemerkt?

    Heb de dealer al gecontact, en ze komen er op terug.

    Nog een 2de ding, de reparatie zou kostenloos zijn, dit stond duidelijk in de brief.
    En ik kreeg een leenauto mee, en er werd niks vermeld over eventuele kosten voor die auto.
    Nu kreeg ik zojuist een factuur via de mail voor de leen auto.
    Dit lijkt me niet te kloppen, audi maakt een fout.
    Dat willen ze kostenloos oplossen, dan hoort tijdelijk vervoer daar ook bij.
    Was ook nog eens een benzine, dus was ook meer kwijt. Aan brandstofkosten.

  7. #47
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Fluittoon heb ik geen last van. kosten voor vervangwagen ook niet want ik heb erop gewacht (een uur en een kwartier). Definitief oordeel over de werking van de bijverwarming wil ik nog even in beraad houden omdat ik achteraf besefte dat ik zaterdag in "efficiency" modus reed, wat een invloed op de verwarming zou kunnen hebben.

  8. Ad
  9. #48
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Volgende week dinsdag afspraak voor vervanging verwarmingselement...afwachten of ik verschil merk. Krijg als het goed is een vervangende auto(kosteloos hoop ik, heb nl om de terugroepactie gevraagd)
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  10. #49

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheRaver Bekijk Berichten
    Gisteren ook de brief ontvangen, volgens mij is het gewoon een smoes om de EA189 update te laten doen. Ik heb ook al meerdere brieven gehad over de update inderdaad ook aangetekend. Ze kunnen de sjoemel update niet verplichten omdat het onder veiligheid valt maar deze terugroepactie betreffende het "defecte verwarmingselement" is in mijn ogen gewoon een excuus gezien dit onder de veiligheid valt. Is er iemand die de brief gehad heeft die al wel de software update had ? Want als het een slechte verbinding was zullen ze de stekker moeten vervangen en dat heeft niks met software te maken althans zo zie ik het.

    https://terugroepregister.rdw.nl/Pag...mmer=MGP170620


    Mijn collega heeft software update allang laten doen en heeft deze brief ook gehad.

    Er zijn 2 terugroep acties 80C6 (hardware & software), 80C5 (hardware).
    https://vw-audi.oemdtc.com/193/safet...-audi-a5-a4-q5

    Zeker, 1ste update uit laten voeren en nu weet een nieuwe voor het verwarmingselement.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #50
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Hallo,

    Ik heb de terugroepactie wel laten uitvoeren, dat wil zeggen de sjoemelsoftware laten updaten en ook het verwarmingselement laten vervangen en software laten updaten.
    Dit heb ik begin januari laten doen. Ik heb nog niks gemerkt van problemen of wat dan ook, ook geen gefluit, helemaal niks, alles is perfect gedaan.
    Ik heb voor dit gebeuren ook gratis een leenwagen gehad, toen ik de auto ging ophalen kreeg ik zelfs een wasbon erbij en een tegoedbon voor gratis apk keuring.
    Ook heb ik een certificaat gekregen dat de software geupdated is.

    grt Michiel

  12. #51

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Ook hier als ik inlog op myAudiPortal de boodschap "A-Reparatie verwarmingselement*80C6".

    Nu het rare is dat ik een andere probleem heb en zo bij dit ben gekomen.
    Vanaf 119km per uur krijg ik vooraan links onder een krakend elektrisch geluid, precies of een stekker niet goed inzit.
    Ik kan dit enkel op deze snelheid reproduceren.

    Heeft dit hiermee te maken?

    Audi B8 van 2015.
    Laatst gewijzigd door Gamer; 20-05-18 om 09:27.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Eindelijk zelf ook maar eens naar de Audi dealer gegaan vanwege de 80C6 terugroepactie. Meteen gezegd dat ik de sjoemelsoftware update absoluut niet wil laten uitvoeren, omdat ik niet in aanmerking kom voor de uitgebreide garantie na deze update (vanwege het feit dat ik zelf het onderhoud uitvoer). Volgens de medewerker geen enkel probleem, er wordt op de werkbon een opmerking geplaatst dat deze update niet wordt uitgevoerd, wat ik dan wel moet ondertekenen. Volgens de medewerker krijg ik dan ook geen brieven meer met het verzoek om de update te laten uitvoeren. Nog gevraagd of een volgende eigenaar de update evt. alsnog kan laten uitvoeren, dat zou volgens hem ook geen probleem zijn. Afspraak is nu ingepland op 30 aug. Oh ja, vervangend vervoer kreeg ik ook gratis aangeboden...

  14. #53

    Standaard Re: Terugroepactie 80C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamer Bekijk Berichten
    Ook hier als ik inlog op myAudiPortal de boodschap "A-Reparatie verwarmingselement*80C6".

    Nu het rare is dat ik een andere probleem heb en zo bij dit ben gekomen.
    Vanaf 119km per uur krijg ik vooraan links onder een krakend elektrisch geluid, precies of een stekker niet goed inzit.
    Ik kan dit enkel op deze snelheid reproduceren.

    Heeft dit hiermee te maken?

    Audi B8 van 2015.
    Had hier dus niets mee te maken.
    Er was een steentje in de beschermplaat onderaan gekomen en dit was het probleem.

    Update ondertussen ook gebeurd, merk geen verschil.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •