Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 143

Onderwerp: Carplay op MMI 3G

  1. #21
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Duurt lang allemaal als je via ali besteld maar hopelijk komt de kit ergens deze week aan. Zag dat het spul nu door de douane heen gaat dus ik ben benieuwd.
    Ik zal wel ff wat foto’s schieten en posten hoe het werkt/bevalt. Wat ik heel graag wil weten is hoe de audio kwaliteit is.

    UPDATE:
    paketje wordt vastgehouden door douane
    Welke transporteur doet de zending ? DPD of DHL ? zit wel verschil in ene is veel sneller met inklaren via douane als de andere.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #22
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Welke transporteur doet de zending ? DPD of DHL ? zit wel verschil in ene is veel sneller met inklaren via douane als de andere.
    Voor zover ik kan zien gaat het via Singapore Post en die dragen het over aan PostNL. Maar het duurt me hoe dan ook te lang :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #23
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Voor zover ik kan zien gaat het via Singapore Post en die dragen het over aan PostNL. Maar het duurt me hoe dan ook te lang :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Kan zijn dat je bij moet betalen is een aardig aankoop bedrag zal niet als gift gezien worden....
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  4. #24
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Kan zijn dat je bij moet betalen is een aardig aankoop bedrag zal niet als gift gezien worden....
    Ligt eraan wat voor bedrag ze erop gezet hebben. Maar het kan zijn dat ie gewoon niet door de controle komt inderdaad en dan moet je kosten betalen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #25
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Kan zijn dat je bij moet betalen is een aardig aankoop bedrag zal niet als gift gezien worden....
    Zojuist melding gekregen via de postnl app dat ik het pakketje binnenkort kan op komen halen en dat de inklaringskosten 18,75 euro zijn.
    Valt me alles mee! :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #26
    Jason1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Nou idd dat scheelt even ... en voor €333,00 ben ik reuze benieuwd hoe het gaat werken.

    Zat ook al een tijdje te denken om dit aan te schaffen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Carplay op MMI 3G




    Setje is binnen!
    Eerste indruk is prima.

    Ik kon niet wachten dus ik heb het spul meteen aangesloten. En het werkt eigenlijk ook prima als je bedenkt dat het aftermarket is en het mmi systeem nooit is voorbereid op applecarplay.



    Mijn eerste bevindingen zijn dat het eigenlijk een prima setje is. De geluidskwaliteit is gelijk aan het aansluiten van een device op de aux poort. Op een ander forum had ik gelezen dat er problemen waren met de geluidskwaliteit bij dit soort kits.
    Verder is de bediening ook prima. Het is echter wel zo dat je op de achtergrond tegelijkertijd je navigatie van de mmi aan het aansturen bent als applecarplay actief is. Zo nu en dan hoor je ook dat je route wordt berekend. Geen idee of hier nog wat aan te doen is maar ik vind het niet storend.

    Als ik meer tijd heb zal ik een uitgebreidere post maken met mijn bevindingen op een iets langere termijn. Maar mijn eerste oordeel is dat ik de kit zo zou aanbevelen.
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 06-03-19 om 18:40.

  8. Ad
  9. #28
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Heb je ook foto’s van je display en hoe het op je mmi uitziet...
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  10. #29
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Nice ! Ben ook wel benieuwd na een tijdje hoe het werkt. En werkt het een beetje vlotjes omdat je nu draadloos carplay heb toch ? En kan je navigeren en muziek luisteren/selecteren tegelijk ? En dat de muziek iets dempt zodat je de navigatie spraak kan verstaan ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #30
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Heb je ook foto’s van je display en hoe het op je mmi uitziet...


    Hoop dat je het een beetje kan zien in het donker. Ik zal nog wel meer foto’s maken als het weer licht is.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #31
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Nice ! Ben ook wel benieuwd na een tijdje hoe het werkt. En werkt het een beetje vlotjes omdat je nu draadloos carplay heb toch ? En kan je navigeren en muziek luisteren/selecteren tegelijk ? En dat de muziek iets dempt zodat je de navigatie spraak kan verstaan ?
    Als ik nu de auto in stap en het contact erop zet is hij binnen no time gekoppeld met mijn iphone en staat carplay op het scherm. Ik zal morgen eens testen hoe het zit met navigeren en muziek luisteren. Op het moment dat je alles binnen carplay doet werkt het goed en dempt de muziek. Echter wat er gebeurt als je navigeert via de mmi en muziek luistert via carplay weet ik nog niet hoe dat uitpakt. Ik denk dat je soms wel ff terug moet naar de navigatie omdat je met het bedienen van carplay de navigatie hebt aangezet. Kan nu nog niet inschatten of dat echt vervelend gaat worden.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #32
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ok, hij schakeld al automatisch naar de carplay ? Dat is wel fijn ! Maar je kan ook navigeren met Google Maps natuurlijk. Dan zou die ook moeten dempen ? En tegelijkertijd Flitsmeister? Als dat allemaal kan werken tegelijkertijd dan is het echt een goed ding lijkt me.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #33
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ok, hij schakeld al automatisch naar de carplay ? Dat is wel fijn ! Maar je kan ook navigeren met Google Maps natuurlijk. Dan zou die ook moeten dempen ? En tegelijkertijd Flitsmeister? Als dat allemaal kan werken tegelijkertijd dan is het echt een goed ding lijkt me.
    Als ik muziek aan het luisteren ben en ik schakel flitsmeister in dan dempt de muziek iets en hoor de startup piep van flitsmeister. Dit dempen gebeurt ook bij berichtjes die binnen komen. Navigeren met google of apple maps ga ik vanmiddag proberen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #34
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Carplay op MMI 3G

    Hier is trouwens een link naar het installatie filmpje. Op het einde kun je ook een beetje zien hoe het werkt.

    https://youtu.be/tn0sqT-ahwc

    Overigens gaat de installatie een tikje anders dan ze hier laten zien waarbij ik ook sommige dingen ander zou doen/heb gedaan.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 07-03-19 om 03:06.

  16. #35
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ziet er mooi uit op het filmpje
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  17. #36
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Maar die touchscreen geeft wel een witte glare over het scherm zo lijkt het. Ik vind touchscreen sowieso niet handig met een auto radio. De MMI knop bij de pook is gewoon makkelijk. Maar die afspeel omgeving voor muziek ziet er dan wel weer een beetje treurig uit. Geen album art of iets dergelijks ? En werkt de Radio FM via dit systeem ? ivm frequenties in china die anders zijn ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  18. #37
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Carplay op MMI 3G

    Heb apple carplay nu 2 dagen in de auto zitten en op zich ben ik best tevreden(mits ik goede kwaliteit telefoongesprekken kan voeren) Het was gisteren even een hoop geklooi omdat de visuele pdc het niet meer deed, de draadloze verbinding deed het ook niet meer en als ik een beetje aan het klikken was in apple carplay ging af en toe de navigatie op de mmi aan.
    Ook de carkit functie moet ik nog mee aan de slag omdat de kit gebruik maakt van zijn eigen microfoon. De microfoon heb ik nu nog los in de auto liggen en moet nog even bedenken waar ik deze ga plaatsen en hoe de kwaliteit van het geluid dan is voor degene aan de andere kant vd lijn.

    Inmiddels heb ik besloten de draadloze functie niet meer te gebruiken. De verbinding hapert soms een beetje en bij mij klapte de hele verbinding er na een telefoongesprek uit. Ik heb dit met de fabrikant teruggekoppeld en die gaf aan dat ze hier druk mee aan het werk zijn om in de software verbeteringen aan te brengen. De service is overigens zeer goed. Hij bood zelfs zijn excuses aan dat hij nog niet eerder had gereageerd omdat het nacht was en hij lag te slapen.
    Persoonlijk vind ik het bij nader inzien ook niet erg om de iphone met usb op de carplay unit aan te sluiten aangezien je accu toch een stuk sneller leeg raakt. Dit gaat helemaal op als je ook de gps op je iphone gebruikt met navigeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Maar die touchscreen geeft wel een witte glare over het scherm zo lijkt het. Ik vind touchscreen sowieso niet handig met een auto radio. De MMI knop bij de pook is gewoon makkelijk. Maar die afspeel omgeving voor muziek ziet er dan wel weer een beetje treurig uit. Geen album art of iets dergelijks ? En werkt de Radio FM via dit systeem ? ivm frequenties in china die anders zijn ?
    Ik heb er geen touchscreen bij zitten, weet ook niet of dat beschikbaar was maar ik zou het ook niet erbij hebben gekocht om de rede die jij aangeeft. Daarnaast hou ik wel van knoppen om aan te zitten ;-)
    De muziek player van apple is wat summier maar werkt wel prima.
    Apple carplay is aangesloten op de aux ingang van de mmi. Als je de radio op de mmi wilt luisteren dan zal het geluid van carplay uitgeschakeld worden. Inmiddels heb ik radioned gedownload zodat je digitale radio kan luistern via carplay. Het is overigens wel zo dat geluid van de mmi navigatie wel hoorbaar is als je carplay aan hebt staan.



    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 08-03-19 om 20:41.

  19. #38
    iscorpio
    Guest

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    @RappeFiets,

    Ik ben van plan dezelfde Apple carkit kit te kopen die jij al hebt ingebouwd.

    Ik heb ook al contact gehad met Joyeauto en ze hebben mij verzekerd dat het moet werken in mijn A6 C6 met de configuratie en software die in de auto zit.

    Zou jij mij eind Mei als ik weer in Nederland ben (werk nu nog in Tampa, Florida) willen helpen met inbouwen want jij bent diegene met ervaring met deze kit. Ik wil best jou kant opkomen.

    Ik hoor ook graag of de kit nog steeds bevalt.

  20. #39
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Hi iscorpio,

    Sorry voor mijn late reactie, twee kleine kinderen en hoogseizoen van bacillen, maar als je in de buurt bent kom maar langs.
    Het staat nog steeds in de planning nog even een iets uitgebreidere review te doen maar nog niet aan toegekomen.

    Setje bevalt nog steeds. Je kan er goed mee uit de voeten al is het wel zo dat je her en der toch wat mindere puntjes ervaart.
    - als je overschakelt naar carplay moet je altijd even siri inschakelen om niet de mmi navigatie te blijven besturen ipv carplay
    - de mic van de kit is prima zolang je stilstaat. Zodra je gaat rijden is het redelijk waardeloos
    - bij telefoneren doe ik dat via de mmi carkit ipv carplay. Dit werkt overigens prima en is ook niet echt een minpunt aangezien je het vanuit carplay kunt doen. De iphone schakelt namelijk automatisch de audio over naar je carkit.
    - de draadloze functie gebruik ik niet omdat het de eerste keer na een 30 min begon te haperen. Daarnaast bepaal ik liever wanneer hij op carplay gaat dan dat dit automatisch gaat. Tevens gebruikt carplay bij gebruik van navigatie behoorlijk meer stroom en is het fijn om je iphone aan de kabel te hebben. Ook is het wel makkelijk om toch af en toe het scherm van je iphone ff te gebruiken.

    Al met al ben ik er tevreden over.

    Groet Cor


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  21. #40
    iscorpio
    Guest

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Hallo Cor,

    Bedankt voor je antwoord. Ik begin toch weer te twijfelen. Ik geef liever iets meer uit waarbij het allemaal wel goed werkt. Ik ga dus nog even om mij heen kijken of ik nog wat aners tegen kom.

    Groet uit een mooi en warm Tampa,
    Michel
    Laatst gewijzigd door iscorpio; 30-03-19 om 18:34.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •