Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 143

Onderwerp: Carplay op MMI 3G

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    @RappeFiets, top dat je zo'n uitgebreide review heb geplaatst!

    Ik twijfel nog of ik ook via zo'n setje carplay wil, wat ik nog niet helemaal begrijp is waar jij nu je iPhone aansluit? De USB kabel komt uit jouw dashboard kastje? Heb je dan nog steeds je telefoon in een houder op je dashboard?

    Want mijn doel is juist geen telefoon meer zichtbaar, maar bijv. in armsteun opgeborgen en dan navigatie via Waze en muziek via SPotify, zonder iPhone te hoeven vast houden / bedienen.

    Sowieso heb ik nog niemand kunnen vinden die dit inbouwt, zou dit via jou kunnen?

  2. #42
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tb1975 Bekijk Berichten
    @RappeFiets, top dat je zo'n uitgebreide review heb geplaatst!

    Ik twijfel nog of ik ook via zo'n setje carplay wil, wat ik nog niet helemaal begrijp is waar jij nu je iPhone aansluit? De USB kabel komt uit jouw dashboard kastje? Heb je dan nog steeds je telefoon in een houder op je dashboard?

    Want mijn doel is juist geen telefoon meer zichtbaar, maar bijv. in armsteun opgeborgen en dan navigatie via Waze en muziek via SPotify, zonder iPhone te hoeven vast houden / bedienen.

    Sowieso heb ik nog niemand kunnen vinden die dit inbouwt, zou dit via jou kunnen?
    Hi Tb1975,

    De kabel komt vanuit de carplayunit. Ik heb de kap van de mmi display los gehaald en de kabel hier onder langs naar buiten toe gehaald. Mijn iphone zit idd in de houder die ik over het luchtrooster heen heb geplaatst. De carplay unit is op het dashboard kastje gemonteerd en onder de airbag dus daar zie je helemaal niks van.
    Het is zeker mogelijk om je telefoon helemaal weg te werken in je armsteun. Ik vind het persoonlijk prettiger om af en toe mijn telefoon te gebruiken omdat carplay soms toch wat meer handelingen vergt om bv een telefoonnummer van een contactpersoon te vinden.
    Let ook op dat siri niet goed werkt als je rijdt. De microfoon kan namelijk slecht overweg met het rijgeluid. Je zou dit met een filter kunnen oplossen door de lage tonen weg te filteren, ik kom er alleen voorlopig niet aan toe om hierin te duiken. Ik betwijfel overigens of er kits zijn waarbij de microfoon wel goed werkt tijdens het rijden.

    Het inbouwen kunnen we wel wat over afspreken, ik kan dat zeker voor je doen.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Hoi RappeFiets,

    Dank voor je antwoord, ik zou zelf geen probleem vinden om de telefoon weg gewerkt te hebben, ik wil juist een 'clean' dashboard hebben.

    Hoe kan ik je bereiken, ik zie geen dm mogelijkheid hier op het forum om contact gegevens uit te wisselen?

  4. #44
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tb1975 Bekijk Berichten
    Hoi RappeFiets,

    Dank voor je antwoord, ik zou zelf geen probleem vinden om de telefoon weg gewerkt te hebben, ik wil juist een 'clean' dashboard hebben.

    Hoe kan ik je bereiken, ik zie geen dm mogelijkheid hier op het forum om contact gegevens uit te wisselen?
    Stuur maar een mail op rappefiets(at)gmail . com
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 21-04-19 om 16:07.

  5. #45
    gijsvnb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    https://rsnav.com/products/3g-mmi-3g...19520330268775

    Deze is nu in de aanbieding! Met $300,- (267 euro) ongeveer gelijk aan AliExpress en deze lijkt op het eerste oog beter/betrouwbaarder. Ervaring met deze set??


  6. #46
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsvnb Bekijk Berichten
    https://rsnav.com/products/3g-mmi-3g...19520330268775

    Deze is nu in de aanbieding! Met $300,- (267 euro) ongeveer gelijk aan AliExpress en deze lijkt op het eerste oog beter/betrouwbaarder. Ervaring met deze set??
    Van de verschillende fora begrijp ik dat rsnav wel goed aangeschreven staat.
    Ik heb er geen ervaring mee, heb ze inmiddels wel een mail gestuurd met naar mijn ogen de tekortkomingen van mijn kit. Wellicht dat ik deze dan wel eens wil proberen. Ff afwachten wat ze antwoorden.
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 15-05-19 om 19:06.

  7. #47
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Hi iscorpio,

    Sorry voor mijn late reactie, twee kleine kinderen en hoogseizoen van bacillen, maar als je in de buurt bent kom maar langs.
    Het staat nog steeds in de planning nog even een iets uitgebreidere review te doen maar nog niet aan toegekomen.

    Setje bevalt nog steeds. Je kan er goed mee uit de voeten al is het wel zo dat je her en der toch wat mindere puntjes ervaart.
    - als je overschakelt naar carplay moet je altijd even siri inschakelen om niet de mmi navigatie te blijven besturen ipv carplay
    - de mic van de kit is prima zolang je stilstaat. Zodra je gaat rijden is het redelijk waardeloos
    - bij telefoneren doe ik dat via de mmi carkit ipv carplay. Dit werkt overigens prima en is ook niet echt een minpunt aangezien je het vanuit carplay kunt doen. De iphone schakelt namelijk automatisch de audio over naar je carkit.
    - de draadloze functie gebruik ik niet omdat het de eerste keer na een 30 min begon te haperen. Daarnaast bepaal ik liever wanneer hij op carplay gaat dan dat dit automatisch gaat. Tevens gebruikt carplay bij gebruik van navigatie behoorlijk meer stroom en is het fijn om je iphone aan de kabel te hebben. Ook is het wel makkelijk om toch af en toe het scherm van je iphone ff te gebruiken.

    Al met al ben ik er tevreden over.

    Groet Cor


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Persoonlijk probeer ik Siri en dergelijke dingen uit te schakelen/houden. Hou niet zo van dat ze meeluisteren. Maar is dat de enige manier om die dubbele bediening uit te zetten ? En moet je iets instellen elke keer als je wilt dat telefoneren via de Carkit van MMI gaat ipv de Carplay ? Want waarom gebruikte je eerst wel die van de Carplay ?

    En kan je nu toevallig ook Nederland.fm app gebruiken voor radio toevallig ? Dat zou de upgrade naar DAB+ voor mij wel elimineren , die toch al rond de 950 euro gaat kosten. En ben ook vooral benieuwd hoeveel je tegelijk kan gebruiken. Voor een ritje ver gebruik ik bijvoorbeeld dan Navigatie, Flitsmeister en Nederland.fm app voor muziek. Zou dat allemaal tegelijk gaan ?

    Op die manier zou ik nog amper gebruik hoeven maken van de MMI behalve met wagen instellingen en Telefoneren. Maar je gaf trouwens aan dat het geluid te vergelijken was met een AUX aansluiting ? Dat is wel een redelijke downgrade toch ? Ik heb nu ook een aparte subwoofer met versteker bij gebouwd dus persoonlijk zou ik niet echt in geluids kwaliteit willin inleveren. En kan je nog gebruik maken van je SD kaartjes als je die heb voor muziek ?

    Kwamen ineens weer een paar vragen in me of vandaar dat ik je nog even wilde aanschieten :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #48
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Persoonlijk probeer ik Siri en dergelijke dingen uit te schakelen/houden. Hou niet zo van dat ze meeluisteren. Maar is dat de enige manier om die dubbele bediening uit te zetten ? En moet je iets instellen elke keer als je wilt dat telefoneren via de Carkit van MMI gaat ipv de Carplay ? Want waarom gebruikte je eerst wel die van de Carplay ?

    En kan je nu toevallig ook Nederland.fm app gebruiken voor radio toevallig ? Dat zou de upgrade naar DAB+ voor mij wel elimineren , die toch al rond de 950 euro gaat kosten. En ben ook vooral benieuwd hoeveel je tegelijk kan gebruiken. Voor een ritje ver gebruik ik bijvoorbeeld dan Navigatie, Flitsmeister en Nederland.fm app voor muziek. Zou dat allemaal tegelijk gaan ?

    Op die manier zou ik nog amper gebruik hoeven maken van de MMI behalve met wagen instellingen en Telefoneren. Maar je gaf trouwens aan dat het geluid te vergelijken was met een AUX aansluiting ? Dat is wel een redelijke downgrade toch ? Ik heb nu ook een aparte subwoofer met versteker bij gebouwd dus persoonlijk zou ik niet echt in geluids kwaliteit willin inleveren. En kan je nog gebruik maken van je SD kaartjes als je die heb voor muziek ?

    Kwamen ineens weer een paar vragen in me of vandaar dat ik je nog even wilde aanschieten :-)
    Stuur mij anders ff een mail. Rappefiets(at)gmail.com

  10. #49
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Inmiddels heb ik nog een carplayunit besteld bij rsnav en die verwacht ik morgen binnen te krijgen. Als ik het goed heb begrepen zou deze weer iets beter moeten functioneren dan de versie waarover ik eerder schreef. Zodra deze binnen is zal ik weer even wat schrijven.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #50
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Inmiddels heb ik nog een carplayunit besteld bij rsnav en die verwacht ik morgen binnen te krijgen. Als ik het goed heb begrepen zou deze weer iets beter moeten functioneren dan de versie waarover ik eerder schreef. Zodra deze binnen is zal ik weer even wat schrijven.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dus deze is uiteindelijk niet goed?
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  12. #51
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Carplay op MMI 3G

    Dubbele post ivm error in tapatalk

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 15-07-19 om 06:56.

  13. #52
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Dus deze is uiteindelijk niet goed?
    Op zich was hij prima maar er waren een aantal puntjes die nog beter konden. Daarnaast hebben er een aantal mensen gereageerd waarbij ik nu een unit moet inbouwen maar een mmi 3G plus hebben. Hiervoor was deze versie niet geschikt, de nieuwe daarentegen wel.

    Als het goed is moet de nieuwe unit vandaag binnen komen. Op zich netjes aangezien ik deze exact een week geleden besteld heb. Ben overigens wel benieuwd naar de hoogte van de import heffing.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #53
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Gisteren de nieuwe unit ontvangen, een week nadat ik deze had besteld.

    Zojuist heb ik de unit even snel aangesloten en lijkt prima te werken.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 09-09-19 om 21:35.

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ziet er top uit.

    Heb je bewust voor deze gekozen en niet voor een 10" voorzetscherm (android versie).
    En wat kost de set die je nu hebt ingebouwd?
    (En kan ik deze ook ergens laten inbouwen. Zou dat zelf niet aan durven. )


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #55
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinus1971 Bekijk Berichten
    Ziet er top uit.

    Heb je bewust voor deze gekozen en niet voor een 10" voorzetscherm (android versie).
    En wat kost de set die je nu hebt ingebouwd?
    (En kan ik deze ook ergens laten inbouwen. Zou dat zelf niet aan durven. )


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja ik wilde alles zo oem mogelijk laten want dat vind ik persoonlijk het mooiste. Daarnaast is een voorzetscherm ook weer duurder dan deze optie terwijl het mij eigenlijk alleen maar gaat om carplay.

    Als je mij een mail stuurt(rappefiets(at)gmail.com) kan ik je verder helpen. Heb inmiddels al voor een paar mensen deze unit ingebouwd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #56
    Wally0's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ziet er inderdaad goed uit. Ik wilde het nooit doen door de kleine bugs in het systeem, maar ik word nu toch wel erg enthousiast. Hoe zorg je voor internet? Maak je met je telefoon een hotspot aan?

  18. #57
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Toch weer een verbetering, mooi hoor. Persoonlijk zou ik dat voorzet scherm ook niet echt handig vinden , want dat brengt ook touch functionaliteit mee toch ? Knop vind ik persoonlijk veel handiger en veiliger !

    Zou dit systeem ook zo ingesteld kunnen worden dat die opstart , ipv de MMI ? Als het gewoon goed werkt zou je de MMI eigenlijk amper nodig hebben. Alleen met wagen specifieke instellingen misschien, Maar zou zelf fijn vinden als die in de carplay status op zou starten. Als je media luisterd start ie daar wel weer gewoon mee ?

    En werkt deze ook met het Basis systeem van de A6 2013 dat je weet ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #58
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wally0 Bekijk Berichten
    Ziet er inderdaad goed uit. Ik wilde het nooit doen door de kleine bugs in het systeem, maar ik word nu toch wel erg enthousiast. Hoe zorg je voor internet? Maak je met je telefoon een hotspot aan?
    Hi Wally0, ja het werkt prima.

    Wireless heb ik ook even kort geprobeerd en dat vergt wat geklooi.... maar heb mijn iphone altijd aan de kabel ivm stroomverbruik door de gps.
    Hoewel het heel persoonlijk is vind ik het geluid beter dan wat er standaard uit de speakers komt. Ik mis namelijk een beetje het warme midden en de wat lagere tonen. Door de eq kan je dat zo instellen dat het verbeterd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 09-09-19 om 21:32.

  20. #59
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Toch weer een verbetering, mooi hoor. Persoonlijk zou ik dat voorzet scherm ook niet echt handig vinden , want dat brengt ook touch functionaliteit mee toch ? Knop vind ik persoonlijk veel handiger en veiliger !

    Zou dit systeem ook zo ingesteld kunnen worden dat die opstart , ipv de MMI ? Als het gewoon goed werkt zou je de MMI eigenlijk amper nodig hebben. Alleen met wagen specifieke instellingen misschien, Maar zou zelf fijn vinden als die in de carplay status op zou starten. Als je media luisterd start ie daar wel weer gewoon mee ?

    En werkt deze ook met het Basis systeem van de A6 2013 dat je weet ?
    Hi Black optic,
    Carplay start op zodra je je telefoon aansluit. Of deze in de buurt bij wireless. De carplay unit heeft zelf ook een mooi startup scherm wat aan te passen is als de nog moet opstarten. In de praktijk zie je die echter bijna niet omdat je mmi langer nodig heeft om op te starten.

    Heb jij bij de software versie BNAV_XXXX_XXXXXX staan? Als dat het geval is dan moet ik je teleurstellen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    je had me echt enthousiast. Maar idd bnav


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •