Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 143

Onderwerp: Carplay op MMI 3G

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende product?

    https://upgrademyaudi.net/product/wi...3g-3g-mib-mmi/

    Ik lees wisselende ervaringen over de website op het forum maar vind niets over dit product.

  2. #122

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    @A6 Black Optic,

    Alles wat op de foto te zien is, is CarPlay (verbonden met iPhone). Dus de ingang van auto is de “Aux” waarop CarPlay wordt afgespeeld. Een navigatie van de auto zelf, heeft dus voorrang op de navigatie (of afspeel muziek, dvd) van CarPlay. Speel je muziek en Flitsmeister en navigatie van CarPlay (lees aux ingang=telefoonuitgang) dan wordt dit dus allemaal op prioriteit van de CarPlay gedaan (aux ingang in je auto). Bediening vanuit de auto werkt gewoon in CarPlay.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #123

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Heren,

    Is er iemand die een 3G High (dus met joystick op de draaiknop) heeft en een carplay/android auto heeft geïnstalleerd? En zo ja, werkt die joystick dan in de bediening via carplay/aa?

    Ik heb zelf een 3G High geplaatst ipv de basic, alleen geen joystick op de bediening en als dit wel zou werken ga ik die ook plaatsen. Maar dan zou ik wel eerst graag weten of het werkt. Zo niet dan heeft het voor mij geen meerwaarde..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  4. #124
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mharmsen Bekijk Berichten
    Heren,

    Is er iemand die een 3G High (dus met joystick op de draaiknop) heeft en een carplay/android auto heeft geïnstalleerd? En zo ja, werkt die joystick dan in de bediening via carplay/aa?

    Ik heb zelf een 3G High geplaatst ipv de basic, alleen geen joystick op de bediening en als dit wel zou werken ga ik die ook plaatsen. Maar dan zou ik wel eerst graag weten of het werkt. Zo niet dan heeft het voor mij geen meerwaarde..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    het werkt.

  5. #125

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Zijn er leden met recente ervaringen op mmi 3g basic (draaiknop zonder joystick) ?
    Ik zou graag carplay willen inbouwen maar zie door de bomen het bos niet meer, hoor graag hoe jullie ervaringen zijn en welke module jullie hebben ingebouwd.


  6. #126

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpiceWeazel Bekijk Berichten
    Zijn er leden met recente ervaringen op mmi 3g basic (draaiknop zonder joystick) ?
    Ik zou graag carplay willen inbouwen maar zie door de bomen het bos niet meer, hoor graag hoe jullie ervaringen zijn en welke module jullie hebben ingebouwd.
    Ik heb ervaring met beide. Heb een maand geleden de bediening gewisseld met een met joystick (daarvoor al een 3g basic gewisseld voor een high). Maar werkt met alle combinaties goed. Heb zelf een module van andream gekocht. Installeren is simpel, je moet alleen even de juiste dipswitch instelling hebben. Die vindt je in de handleiding.

    Het enige puntje wat ik heb is dat android auto niet automatisch tussen donker en licht thema schakelt als je in het donker rijdt, dit moet ik handmatig veranderen. Verder werkt het perfect, ook met carplay.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  7. #127

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mharmsen Bekijk Berichten
    Ik heb ervaring met beide. Heb een maand geleden de bediening gewisseld met een met joystick (daarvoor al een 3g basic gewisseld voor een high). Maar werkt met alle combinaties goed. Heb zelf een module van andream gekocht. Installeren is simpel, je moet alleen even de juiste dipswitch instelling hebben. Die vindt je in de handleiding.

    Het enige puntje wat ik heb is dat android auto niet automatisch tussen donker en licht thema schakelt als je in het donker rijdt, dit moet ik handmatig veranderen. Verder werkt het perfect, ook met carplay.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Mooi om te horen dat het goed werkt, waar heb je deze aangeschaft?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #128

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpiceWeazel Bekijk Berichten
    Mooi om te horen dat het goed werkt, waar heb je deze aangeschaft?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De exacte versie die ik heb gekocht is volgens mij niet meer te koop, maar de volgende is de opvolger ( ziet er exact hetzelfde uit)

    https://www.android-car-dvd.com/coll...ucts/ew-audicp

    Wat ik trouwens vergeten was te vermelden is dat ik voor telefoongesprekken wel de mmi zelf gebruik, omdat via de module er een enorme echo te horen is. Maar dit werkt prima via de stuurwiel bediening.

    Als je ergens hulp bij nodig hebt stuur maar een PM.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  10. #129

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Zou iemand mij kunnen vertellen of 1 van de hier beschreven systemen kan werken in mijn a4.
    Er zit een radio in waar concert op staat en wr zit nu geen navigatie in. Wel heb ik een aux poort in mijn armsteun zitten. Ik zou graag android auto achter de originele audi software hebben.... is dat mogelijk??

  11. #130

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PatrickM1978 Bekijk Berichten
    Zou iemand mij kunnen vertellen of 1 van de hier beschreven systemen kan werken in mijn a4.
    Er zit een radio in waar concert op staat en wr zit nu geen navigatie in. Wel heb ik een aux poort in mijn armsteun zitten. Ik zou graag android auto achter de originele audi software hebben.... is dat mogelijk??
    Welk bouwjaar is de A4?
    Eventueel een foto van de radio zou helpen of een type nr van de radio.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #131

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Het betreft een a4 van 2014. 20210426_153516.jpg20210426_153539.jpg

  13. #132

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PatrickM1978 Bekijk Berichten
    Het betreft een a4 van 2014. 20210426_153516.jpg20210426_153539.jpg
    https://www.joyeauto.com/audi-a4-a5-...play-solution/

    Ik denk dat het deze is, je kan altijd navraag doen via site chat of whats app.
    Dan vragen ze je ook een foto te sturen.

    Hier ga ik hem binnenkort ook bestellen, veel positieve reviews gelezen over joyeauto maar zelf (nog) geen ervaring mee.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #133

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Als ik de tekst goed begrijp is het vooral voor Apple. Ik heb android en hoopte op meer android "hey Google" enzovoorts.
    Of lees ik het verkeerd.

    Het ziet er wel goed uit. Weet je de prijs toevallig?

  15. #134

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PatrickM1978 Bekijk Berichten
    Als ik de tekst goed begrijp is het vooral voor Apple. Ik heb android en hoopte op meer android "hey Google" enzovoorts.
    Of lees ik het verkeerd.

    Het ziet er wel goed uit. Weet je de prijs toevallig?
    Is een compleet systeem met CarPlay/Android en mirror link prijs staat er bij als je even door klikt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #135

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ik rij nu bijna 2 jaar met de unit en bevalt prima. Gebruik een wireless autoholder voor het laden van de iPhone en gebruik muziek (FM nederland) en Flitsmeister op de telefoon die dus wireless verbinding maakt naar de Aux ingang van het MMI systeem. Telefoneren doe ik via de Bluetooth verbinding van het MMI systeem welke automatisch overschakelt als ik in CarPlay/aux ingang zit. De audio van telefoon met bellen via CarPlay geeft te veel echo zoals eerder opgemerkt en kan ik ook be-amen, maar gaat perfect met de MMI. Eigenlijk kan je zeggen van het systeem dat alle “visuele” verbindingen “achter” de navigatie instelling zit (door (vaak rijdend) 3 seconden de “navi” drukknop te drukken) en alle “audio” verbindingen (draadloos van iPhone) verbonden worden met de “aux” ingang (in media knop) van de MMI. Prioriteit (geluid) gaat dus van hoogste (Navi/Carplay “beeld” staat aan) naar laagste. Als NAVI-MMI “geluid” geeft, zal “CarPlay/Aux” geluid dezelfde geven als dat je geluid zou afspelen van een andere onder de knop “media”. Als je dus de standaard MMI (onder de knop) “Radio” gebruikt hoor je geen geluid van CarPlay want die valt onder de knop “media” aux geluid. Hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #136

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    @RodyAudi, is dat die van Ali waar je een paar pagina's terug over sprak? Welke is dat, heb je een linkje.
    Ik probeer een goede te vinden, maar kom er niet helemaal uit.

    Zelf vind ik deze wel netjes, maar ik vraag me af of die geschikt is voor mijn a4 met concert radio ZONDER navi....
    https://www.android-car-dvd.com/prod...36022154592419

    Spiceweazel kwam met deze optie, maar ik twijfel een beetje over de toutchscreen.
    https://www.joyeauto.com/audi-a4-a5-...play-solution/

    En dan blijft de vraag, "kan ik dit zelf" de filmpjes zien er vrij simpel uit, maar klopt dit in praktijk ook?

  18. #137

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Carplay op MMI 3G

    @ , Het is die van Andream inderdaad. Bij mij hadden ze een verkeerde kabel geleverd maar na wat e-mail verkeer verholpen. Vraag gerust of de “pakketprijs” ivm inklaring zo laag mogelijk te doen. Ik ben zelf fabrikant geweest en productie prijs naar bruto verkoop gaat vaak “over de kop”. Inbouw is echt plug and play in mijn geval (A6,C7) maar het type ervoor (waar mijn kabel in eerste instantie voor was (A6,C6)) moest er wel gesoldeerd worden. Dus weet niet hoe technisch jij of een vriend van je is maar je hoeft zeker geen doorgewinterde Nerd te zijn om dit te kunnen. De kabel was in mijn C7 ook langer dan de C6 waardoor inbouw makkelijker was. Als je al zoveel twijfels hebt denk ik dat elke tegenslag bij jou zal tegen werken dus waarschijnlijk dan niets voor jou. Met de instelling “dit kan ik” lukt het zeker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 28-04-21 om 19:59.

  19. #138

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ik ben best handig hahaha alleen nog niet zoveel in de moderne auto gedaan. Voorheen wel veel zitten rommelen met autoradio's enzo. Komt wel goed dus.
    Ik krijg nog geen gehoor op app of messenger berichten met de vraag of dit de juiste set is voor mijn auto, maar zodra ik dat zeker heb ga ik hem bestellen.
    Thanks.

  20. #139

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Carplay op MMI 3G

    @ App en Messenger berichten werken gewoon via CarPlay. Dus ook berichten inspreken en verzenden handsfree. CarPlay doet het alsof het bijna origineel is en is aan buitenzijde geen verschil (Ja dat die draadloos verbonden is ipv kabel).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 29-04-21 om 09:21.

  21. #140

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Carplay op MMI 3G

    Ik moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer helemaal zie. Ik heb een Q5 uit 2008 met volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) een HNAV navigatiesysteem: een pookje op de controller, een 6cd-wisselaar in het dashboard-kastje en wel een aux-ingang maar geen AMI poort.

    Is er een oplossing die voor dit model werkt? De meeste producten geven aan een Q5 vanaf 2010 te ondersteunen maar ik weet niet wat het verschil was tussen 2008 en 2010. Iemand een idee? Dankjewel!

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •