Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: ABS-pomp inleren, storing handrem

  1. #1

    Standaard ABS-pomp inleren, storing handrem

    Goedendag Forum-Leden,

    2 weken geleden is mijn a4 b8 avant 2.0 tdi uit 2012 bij de garage belandt.

    Hier bleek dat mijn abs pomp defect is. Deze hebben ze vervangen door een 2e handse met dezelfde nummers. Echter zijn ze nu al 3 dagen bezig om de nieuwe in te leren de abs pomp werkt nu maar nu is er een probleem met de handrem.

    Mijn vraag: is dit echt zoveel werk of heeft de garage waar mijn auto terecht is gekomen gewoon helemaal geen verstand met wat ze nu aan het doen zijn?

    Las ook dat ze de oude coderingen van de oude abs pomp hadden kunnen uitlezen en dezelfde codering hadden terug kunnen plaatsen zodat niet alles opnieuw gecodeerd hoefde te worden, klopt dit verhaal?

    Alvast bedankt allemaal voor het meedenken en een fijne avond gewenst!
    Laatst gewijzigd door Mathijssewarte; 03-05-21 om 19:41.

  2. #2

    Standaard Re: ABS-pomp inleren, storing handrem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijssewarte Bekijk Berichten
    Goedendag Forum-Leden,

    2 weken geleden is mijn a4 b8 avant 2.0 tdi uit 2012 bij de garage belandt.

    Hier bleek dat mijn abs pomp defect is. Deze hebben ze vervangen door een 2e handse met dezelfde nummers. Echter zijn ze nu al 3 dagen bezig om de nieuwe in te leren de abs pomp werkt nu maar nu is er een probleem met de handrem.

    Mijn vraag: is dit echt zoveel werk of heeft de garage waar mijn auto terecht is gekomen gewoon helemaal geen verstand met wat ze nu aan het doen zijn?

    Las ook dat ze de oude coderingen van de oude abs pomp hadden kunnen uitlezen en dezelfde codering hadden terug kunnen plaatsen zodat niet alles opnieuw gecodeerd hoefde te worden, klopt dit verhaal?

    Alvast bedankt allemaal voor het meedenken en een fijne avond gewenst!
    Klopt @Mathijssewarte, oude coderingen eerst uitlezen en dan je vervangende op dezelfde manier coderen.

    Ik heb het zelf gedaan, zie mijn topic met veel info erover
    Is een A5/8T, maar op de A4/8K zit dezelfde ABS/ESP pomp

    retrofit ABS/ESP pomp van 1AS naar 1AT -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1629766

    En kalibreren van G419 sensor, voor je handrem fault
    - Dwars acceleratie sensor G200
    - Langs acceleratie sensor G251

    Zie de post eronder in dat topic -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1629776


    Peeet

    PS. mocht je vervangende pomp kapot zijn, ik heb er hier nog 1 liggen, 50€ en hij is van jou
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: ABS-pomp inleren, storing handrem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Klopt @Mathijssewarte, oude coderingen eerst uitlezen en dan je vervangende op dezelfde manier coderen.

    Ik heb het zelf gedaan, zie mijn topic met veel info erover
    Is een A5/8T, maar op de A4/8K zit dezelfde ABS/ESP pomp

    retrofit ABS/ESP pomp van 1AS naar 1AT -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1629766

    En kalibreren van G419 sensor, voor je handrem fault
    - Dwars acceleratie sensor G200
    - Langs acceleratie sensor G251

    Zie de post eronder in dat topic -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1629776


    Peeet

    PS. mocht je vervangende pomp kapot zijn, ik heb er hier nog 1 liggen, 50€ en hij is van jou
    Hartstikke bedankt voor je reactie!

    Ze zeggen dat het coderen nu allemaal gelukt is. Echter krijgen ze er tijdens het rijden mee te maken dat het abs lampje begint te branden. Dit was eerder niet het geval... Ze gaan nu de kabelboom nakijken omdat er iets van een communicatie fout in zit

  4. #4
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: ABS-pomp inleren, storing handrem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijssewarte Bekijk Berichten
    Hartstikke bedankt voor je reactie!

    Ze zeggen dat het coderen nu allemaal gelukt is. Echter krijgen ze er tijdens het rijden mee te maken dat het abs lampje begint te branden. Dit was eerder niet het geval... Ze gaan nu de kabelboom nakijken omdat er iets van een communicatie fout in zit
    Stuur ons maar een mail, inleren en calibreren van de abs sensoren is geen enkel probleem bij ons!
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •