Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    @Bastet

    Klopt, sturen en precies de goede hoek in rijhoogte plus wat druk op de homokineet is niet te doen op een brug.
    Banden nieuw of bijna op scheelt ook maar hoorde onlangs nog het zelfde als bij de b6 dat verspringen.

    Ga binnenkort preventief 2 skf wiellagers en 4 skf homokineten voor monteren bij de S dus ben benieuwd of er verschil is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Gaat iets raar met het topic 🙄

    het is weer goed 😊
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 27-02-22 om 15:49.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    GS1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Ik ervaar dezelfde problemen met mijn A4 Avant 1.4 TFSI 2019 met 39.000 km op de teller. Heb originele 19” velgen met bandenmaat 245/35 19”. Bij langzaam rijden van bochten, inparkeren een bonkend geluid. Of de banden nu warm of koud zijn stenen, asfalt, beton in parkeergarages het maakt niet uit. Ik moet binnenkort hiervoor naar de dealer dus ik ben benieuwd wat het is. De banden zijn redelijk op, iets meer dan 3mm dus deze worden binnenkort ook vervangen. Ik kan mij niet voorstellen dat het de homokineten, aandrijving of de ophanging is met deze lage kilometerstand. Ik houd jullie op de hoogte.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    Jurgen TDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Heb het zelfde, heeft blijkbaar te maken met brede banden, maximaal insturen waardoor de banden op een andere hoek op straat staan. Eigenlijk wil de auto vooruit maar door insturing glijdt die over de banden naar voren. (zoiets is mij uitgelegd).

    De mijne is een quattro die heeft dat dus iets meer dan een FWD.
    Had dit op mijn vorige B5 (Passat syncro) ook.
    Mijn eerste Audi.....

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Volgens mij heeft het te maken met de lage temperatuur van harde rubbers. Zodra je even hebt gereden zijn die door allerlei bewegingen en wringing iets opgewarmd en is het geluid weg.

    Het probleem is, denk ik, dat die rubbers enerzijds bij hoge temperaturen niet te week mogen worden, waardoor ze anderszijds bij lage temperaturen eigenlijk iets te hard zijn.

    Dat is althans mijn theorie... 🙂


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    heb na de winterbanden wissel nieuwe zomerbanden op mijn a6, 21 inch 245/35 . sinds deze wissel bij wegrijden en rijden over minirotondes met lage snelheid het idee dat hij de auto ahw over de voorbanden heen duwt, die geen grip hebben. je hoort en voelt de banden werken lijkt het wel. de temperaturen liggen nu ruim boven de 10 graden dus het is ook niet koud. het rijdt ook niet lekker. met vorige zomerbanden en nieuwe winterbanden in dezelfde maat geen last gehad

  7. #27

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn B6 waar ik 19 inch op gemonteerd heb. Bij met name koud weer hoor je de voorbanden schuiven over het wegdek, bij volledig uitsturen bij heel lage snelheid. Inmiddels heb ik de bandenspanning gecontroleerd en oliepeil van de stuurbekrachtiging gecheckt en bijgevuld en het is nu wel stukken minder. Maar blijf het wel vreemd vinden.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Dat schuiven is normaal, had de mijne ook. Grotere (bredere) wielen, verlagen en harde banden maken dit probleem fors erger.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #29

    Standaard Re: Raar geluid bij wegrijden en helemaal insturen

    Na wat zoeken op internet ook die conclusie getrokken, ik heb best wat "ervaring" met het hebben en rijden van verlaagde auto's i.c.m. andere wielen en hier verder nog nooit last van gehad. Verder rijdt de B6 nog steeds prima ook nu de km-stand hoog is, dus mij hoor je verder niet klagen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •