Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    32
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    Nou was ik opzoek naar een A4 B8 1.8tfsi en heb ik die ook gevonden. Voorlopig koopcontractje getekend en zaterdag ophalen was het idee.
    Maar nu was er nog een motorlampje waarvoor al een afspraak stond gepland bij de dealer.

    Die heeft hem uitgelezen en de volgende fout kwam er uit:
    Klik voor stukje uit diagnose rapport

    Enige wat de dealer gedaan heeft is de melding gereset.
    De foutmelding was er al sinds december.

    Nou ben ik bang dat het lampje nu misschien wel uit is maar dat als ik de auto zaterdag ophaal ik op de terugweg weer met dat lampje zit.
    Wat moet ik hier mee, verder is de auto precies wat ik zoek.
    Verkoper komt eerlijk over, eerste eigenaar en alle rekeningen aanwezig. Vorig jaar revisie gehad voor het bekende olie probleem. km stand nu is 89000.

    Gewoon de gok nemen of nog iets aan de prijs doen.. ook geen idee wat eventuele kosten kunnen zijn van dit probleem.
    A4 (b6) Avant 1.8T

  2. #2

    Standaard Re: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    @rikkers Met een fout frequentieteller van 100+ is de kans aanzienlijk dat het terugkomt.. Ik zou het meenemen in de prijs of garantie op deze fout vragen. Als je het inlaatspruitstuk moet gaan laten vervangen ben je al snel €500 kwijt.

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    Maak daar maar € 1000 van...... Een vriend van me had laatst dezelfde code bij zijn Q3, inlaatspruitstuk vervangen bij de dealer.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 27-04-18 om 12:33.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    Rikkers, is een bekende foutmelding van inlaatspruitstuk zoals Raz0r al zegt.
    Ik heb zelf deze melding ook en moet inderdaad inlaatspruitstuk gaan vervangen.
    Deze kost inderdaad 500-600 euro en dan moet je m nog inbouwen.
    De melding komt altijd terug, kan een week tot maanden duren, maar klepregelmechanisme is versleten na 100.000 km, dus zal melding terugkomen.

    Revisie olie probleem:
    Hier zijn meerdere mogelijkheden voor van duur tot heel duur, en sommige zijn niet afdoende. Dus als ik jou was zou ik in koopcontract maximaal olie gebruik of zo vastleggen en dat dealer kostenloos (materiaal en werkuren) repareert zodra je eroverheen gaat.
    Is in dit forum wel op te zoeken welk olieverbruik acceptabel is.

    Als je particulier koopt: rekening olie revisie bekijken en helemaal napluizen of dit de beste variant is.

    Succes.
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    32
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    Dankje!
    Uiteindelijk de auto wel gekocht. Prijs was goed en ik ga er van uit dat deze reparatie nog wel gaat komen maar voor als nog is het lampje uit en merk ik tijdens het rijden niets.
    Revisie is wel goed gebeurt, de dure versie met nieuwe zuigers, ketting, bougies en de rest

    audi.png
    A4 (b6) Avant 1.8T


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8TFSI foutcode P2015 / 2970

    Mooi!

    Goed in de gaten houdend en tijdig laten repareren.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •