Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Heb gisteren weer geëxperimenteerd.

    Als ik 1 aansluiting gebruik op de High level ingang dan is het signaal een stuk zwakker en kan ik de SUB wel inregelen zodat ik verschil hoor in bassweergave.
    Dit is de oplossing voor de hardheid van het signaal. Het bereik van het inkomende audiosignaal blijft volgens mij ook hetzelfde (hoor zo op het eerste oor geen verschil in bereik en of fase of iets dergelijks).

    Ik ga aankomende week even stoeien met de afstelling. Hopelijk kom ik daar uit. Valt me nu nog op dat Top40 muziek veel te veel bass weergeeft en jaren 80 muziek weer veel minder. Stel ik de SUB in op een lied uit de jaren 80 en daarna op Top40-muziek van nu dan dreun ik de auto uit, dat is voor mij niet de bedoeling. Als ik de juiste afstelling heb gevonden en de bas kan regelen in de MMI vind ik dit voor mij ook een goede oplossing. Op dit moment wordt de SUB nog niet echt goed opgenomen in de B&O set, hoop dat met afstelling de SUB wat lekkerder wordt opgenomen.

    Ik laat nog wel even weten wat de uitkomst is.

  2. #22
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Ja, dus alleen Links gebruikt op de hi level bijvoorbeeld ?

    De sub moet ook nog even los komen, duurde bij mij zeker nog een week voordat ik hem echt lekker vond klinken. Maar ik had dat dus ook met Radio muziek. Bas wordt daar ook versterkt ofzo heb ik het idee, ook met stemmen. Dat vond ik irritant, vandaar een losse bas remote.

    Afstellen is altijd een lastig dingetje. Ik zelf heb nu de crossover niet te hoog gezet. Als je rond die 80 hz komt gaat het vaak bonken vind ik. Dus ik heb hem rond 60Hz

    Maar sowieso muziek stijlen hebben verschillende bassen. Laat hem eens laag op de crossover staan en laag op de gain. En dan effe een weekje de tijd geven.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Nou ben ik weer. Vandaag flink getest, had 2 lange ritjes. Reclames zijn irritant inderdaad, daar zit soms een heftige bas in.
    In mijn geval staat nu alles op minimaal op de sub, gain en crossover kunnen niet lager en nog is de bass te veel aanwezig. Enige oplossing is om de bass weg te filteren in het menu van de mmi maar dan klinkt het totaal uit verhouding, helemaal als de bas dan alsnog doorkomt. Ik sta op het punt om de sub er maar weer uit te halen. Of ik moet het ingangssignaal (sub signaal uit de MMI) nog meer kunnen verzwakken dat ik het vervolgens versterk met de versterker in de sub en inregel met de gain en crossover. Nu kan ik feitelijk niets inregelen........

    Lijkt wel of de actieve sub en subwoofer heel gevoelig zijn. Kwestie van een te gevoelige actieve sub in combinatie met B&O uitgangsignaal.....

    Iemand een oplossing/tip hier voor?
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 15-01-19 om 17:39.

  4. #24
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Er moet iets mis mee zijn. Het mag niet zo zijn dat die zo overstuurd is. Maar was er niet iets met dat signaal van de B&O sub , dat deze heel hoog is oid ? Misschien kijken of je een speaker signaal kan pakken ipv sub ? Als je merkt dat je met het aanpassen van de subwoofer in de MMI de speakers in je deur minder bas geven zit daar ook het signaal.

    Bij mijn ASS gaat volgens mij puur de subwoofer harder of zachter. De speaker midden/lage tonen veranderen alleen als ik het midden gebied aanpas op de MMI.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •