Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    All,

    Ik heb onlangs mijn oude Audi A4 Avant (2005) vervangen door een nieuwere Audi Avant (2015, B8) S-line met Bang & Olufsen installatie.

    Ik moet erg wennen aan het geluidsbeeld van de B&O installatie. In mijn vorige Audi had ik eerst een concert Radio, daar was ik totaal niet tevreden over. Zowel geluidskwaliteit als het ontbreken van een navigatiesysteem vond ik niet prettig. Later kwamen de smartphones meer in dus zonder navigatiesysteem had ik het ook wel gered maar de geluidskwaliteit na de upgrade van de Concert radio naar het RNS-E systeem was geweldig. Beste koop/upgrade in tijden al zeg ik het zelf. Ook het werken met de SD-kaartjes was voor mij een uitkomst.

    Nu heb ik dus de B&O installatie genomen omdat de standaard audio installatie (en de ASS-uitvoering en zelfs de BOSE-uitvoering) niet al te best bekend staat. Ik rijd best wel wat kilometers per jaar en geluidskwaliteit vind ik belangrijk. Het valt mij op dat B&O vlak en zo nu en dan schel klinkt met name uit het middengedeelte. Hoge tonen zijn sprankelend aanwezig en je hoort ook meer detail maar de harmonie in het geluidsbeeld ontbreekt. Het gaat mij met name om de harmonie die ik mis.

    Ik heb nu al enige tijd in de auto gezeten en gespeeld met de instellingen:
    Ze staan nu op treble +1, bass +2, surround op midden (neutraal), gala uit, modus op "alle" .

    Wat mij ook opvalt is dat de DAB-radio "losser" klinkt als het geluid via de SD-kaarten (MP3 320kbps).

    Hebben jullie tips qua instellingen en of zaken waar rekening mee te houden of is het gewoon een feit dat de B8 (A4 Avant) een slechter akoestiek heeft als de B7 (A4, Avant)?

    Of is het zelfs zo dat de RNS-E kwalitatief top was en de B&O installatie simpelweg minder......

    Alvast bedankt voor de response en ik ben bekend naar jullie ervaringen.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Dat kan verbeterd worden. Stuur maar een mail. Waarschijnlijk heeft je B&O versterker een update gehad.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Wil je die info op het forum delen?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  4. #4
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Heb je hier ook last van als je de boel bij de dealer laat updaten?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition


  6. #6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brake Bekijk Berichten
    Heb je hier ook last van als je de boel bij de dealer laat updaten?
    Waarschijnlijk niet omdat die middels SVM wel de juiste parameters inlaadt. Of updaten en B&O overslaan of updaten en parameters (bijvoorbeeld met VagCanPro of zoals de dealer met SVM doet) inladen of updaten en achteraf downgraden...

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Vandaag bij Rainesh geweest. Voordat ik begin: Rainesh is iemand die weet waar die over praat, een liefhebber is en buiten dat een echte expert is.

    Dit gezegd hebbende.

    Helaas hebben we moeten constateren dat alles met betrekking tot de B&O installatie goed stond. Niets verkeerd ingesteld, niets defect. Als ik de RNS-e als referentie neem dan valt de B&O configuratie gewoon tegen. Simple as that.

    RNS-E:
    Voller qua klank, beter geluidsbeeld door de hele auto. Alle muziek klinkt gewoon goed, harmonieus en vol.
    Enige nadeel is dat de speakers (midrange) in de achterdeuren matiger zijn als de speakers in de voordeuren. Dat verschil hoor je als passagier achterin (als je het weet).
    Ten op zichte van de B&O installatie hoor je iets minder detail in het hoge. Dit mis je overigens totaal niet.

    B&O:
    Geluidsbeeld is niet goed, welke instelling je ook neemt. Bestuurder, voor, achter of alle. Het geluid blijft simpelweg het meest van voren komen, ook omdat daar 2 tweeters zitten bij het voorruit per kant (best logisch dus). Geluid is scheller dan de RNS-e (zo nu en dan scherp), een goede bas (voor de harmonie cq warme klank) ontbreekt. Heb de bas nu wat opgeschroefd (+3) dit geeft het geluid wat meer "Body" maar de harmonie (warme volle klank) in het geluidsbeeld blijft achterwege. Pluspunt zijn wel de tweeters. Die geven een mooi sprankelend hoog weer (je hoort soms zaken welke je voorheen niet hoorde), afhankelijk van het liedje kan het ook als schel worden ervaren.

    Ik heb bij Rainesh ook even in de auto gezeten, die heeft een Audi Advanced Soundsystem, een vriend van mij toevallig ook. Even een test gedaan met hetzelfde SD-kaartje.
    Systemen doen niet voor elkaar onder (ASS tov B&O). Reden voor mij om voor de B&O te gaan was omdat de ASS in eerste instantie al een beetje tegenviel tegenover mijn RNS-E in mijn vorige auto. Bij B&O hoor je misschien iets meer detail in het hoge maar dat zijn de extra euro's als je het mij vraagt niet waard. Sterker nog je mist een hoop harmonie en bas t.o.v de RNS-e!

    Met Rainesh de gain iets hoger gezet van de B&O installatie. Dit geeft het geluidsbeeld wel iets meer harmonie, maar helaas redt de B&O het bij lange na niet bij mijn vorige audi installatie (RNS-e) in mijn oude A4 Avant .

    De B&O configuratie valt dus tegen, helemaal omdat deze ook bekend staat als Premium installatie had ik er (veel) meer van verwacht. Laten we het er maar op houden dat ik verwend was met de RNS-E, dat is voor mij ook makkelijker te accepteren. Ik hoop nog lang te mogen genieten van de auto want hij rijdt wel als een zonnetje. De automaat is werkelijk een genot om mee te rijden (mijn vorige was een handschakelbak).

    Ik had meer verwacht van Audi op het gebied van Car Hifi. Helemaal van de Premium audio Line van Audi! Het lijkt wel of de ontwikkeling van de fabrieksaf installatie slechter wordt..... ook als je er meer voor wilt betalen (lees: voor de B&O gaat)....

    @Rainesh: Nogmaals bedankt voor je dienstverlening en mening in deze!
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 18-05-18 om 21:59.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Ik heb besloten om toch de b&o sub te vervangen door een actieve sub. De Hertz DB200.3.

    Nu vroeg ik mij af wat de beste aansluitmethode is. Is dit bijvoorbeeld een (goede) manier? De Hertz sub heeft 2 high-level ingangen.
    Ik pak de bestaande kabel van de b&o sub en gebruik deze als high-level input. Volstaat dan het aansluiten van 1 High-level ingang van de Hertz of zal ik de 2de High-level ingang van de Hertz ook moeten aansluiten, dus parallel aansluiten op de Hertz? High-level ingang 1 en 2 krijgen dan hetzelfde signaal (die van de originele b&o sub).

    Ik snap dat proberen een optie is maar het moet toch ook te beredeneren zijn? En ik verwacht dat ik niet de enige ben die zijn B&O sub vervangt door een actieve sub 😉
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 05-01-19 om 21:48.

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Doorlussen. Er is een Links en Rechts signaal input mogelijk op de versterker. Als je eentje gebruikt mist de versterker signaal. Ik denk gewoon dat ze 1 soort signaal input board gebruiken voor meerdere versterkers en dat dit voor een Luidspreker setup gebruikt wordt ipv subwoofer. Dat ze daarom die links en rechts gebruiken. Op mijn Gladen RC 600.1 moet ik ook doorlussen. Mede ook omdat low level input sowieso bestaat uit rood en wit , dit zijn dan ook 4 draden. 2x signaal en 2x shield. Dus ik moest een RCA kabel knippen en aansluiten.

    Maar ik vond persoonlijk het B&O geluid wel netjes van de B8. Weet niet precies meer wat voor instellingen ik gebuikte. Maar dat luisterde wel zeer nauw. Ik had hem zelfs qua fader wel 1 of 2 tandjes naar achter gezet. En de surround uit volgens mij. En DSP op voor. bass voluit of net niet. Het standaard systeem was sowieso ruk van de A4.

    Maar nu met de A6 vind ik het standaard systeem wel weer beter als de B&O van de A4. Erg apart vond ik dat ook.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 06-01-19 om 07:01.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Thanks voor je response. Jij gebruikt bij jou dus niet de High-level ingang van je versterker?

    RCA kabel geknipt, die als het ware parallel aangesloten op je originele subwoofer draden en gebruikt op je low level ingang van je versterker?

    Waarom heb je de high level ingang niet gebruikt op je versterker en die als het ware parallel aangesloten op je high level ingangen? Ik heb autosense (auto on) op de high level ingang, dat geniet om die reden bij mij de voorkeur.

  12. #11
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Ja wel, alleen heeft gladen dus de low en high level als 1 aansluiting, via de RCA. Dus ik moest die RCA kabel knippen om zo het signaal van de speaker draad op de RCA ingang te krijgen van de versterker. Deze signaleert high input signaal automatisch.

    Ik vond het ook een beetje omslachtig , staat ook weinig over in de omschrijving. Kabeltje kan ook kant en klaar gekocht worden voor 25 euro maar had nog wat liggen. Meeste fabrikanten hebben gewoon een aansluit blokje voor dit, en apart nog RCA. Gladen dus niet :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Vandaag bezig geweest, krijg het niet voor elkaar om high level auto sense aan de praat te krijgen. Wel met tijdelijk hobbybobwerk een 12v op de remote en autosense uit (aan ground bij de subwoofer Hertz 200.3 ) gerealiseerd. Dan gaat de subwoofer wel aan. Ik heb op deze manier even geluisterd (via de high level ingang) en was toch aangenaam verrast door de toevoeging van de sub. Heb niet echt lang kunnen testen (ivm tijdgebrek) en het tijdelijke weer afgebroken en de sub weer afgekoppeld. Het enige wat het zou kunnen zijn dat de auto sense niet werkt is dat ik de + en de - van de High level speaker ingang verkeerd om om heb aangesloten. Dus de plus op de minpool van de high level sub ingang (en de min op pluspool). Ik dacht altijd dat dat niet uitmaakte voor een speakersignaal omdat het een wisselspanningsignaal is. Zou dit de oplossing kunnen zijn, dat ik de draadjes switch? Of maakt dat niet uit? Aan het losgehaalde kabeltje uit de b&o sub zie je niet wat de - en de + is. Is dit de oplossing niet niet dan wordt het lastiger zoeken: Of het zit dan in het subsignaal of in de actieve subwoofer zelf...… Ik zit te popelen om het te testen (+ en - om te wisselen op de High level ingang) maar het is inmiddels donker en niet zulk lekker weer ;-(
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 08-01-19 om 20:30.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Tuurlijk maakt dat uit. Je speaker moet bijvoorbeeld met een bepaalde toon uit gestuurd worden en niet in gestuurd, dus er moet polariteit zijn. Het kan dat het daarom niet gewerkt heeft.

    Heb je ook allebei de high level signalen aangesloten ? 4x dus?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Beide geprobeerd. 1 ingang en beide tegelijk. Ik ga van het weekend even proberen de polariteit om te draaien. Ik hoop dat de oplossing is. Ik laat de uitkomst nog wel even weten.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Helaas. Mocht niet baten. Ook meteen een radio er bij gepakt, ook die speakeruitgang geprobeerd. Ook dan gaat de sub niet aan. Lijkt dus niet aan het signaal te liggen maar echt aan de subwoofer zelf. Sluit alles goed aan, gebruik ik remote dan doet ie het wel. Speaker uitgang aangesloten op High level en spelen maar. Gebruik ik auto-on dan doet ie niets. Auto-on actief dan dient deze aansluiting niet niet te worden aangesloten op de sub, niet actief dan moet deze aansluiting aan ground bij Hertz. Dat ook maar geprobeerd maar dat biedt ook geen uitkomst. Uiteraard nu ook de plus en min omgedraaid (bij zowel gewone radio als sub uitgang uit de B&O).

    Lijkt toch echt te zitten in de auto-sense in de sub. Iemand enig idee waar ik moet zoeken als ik de sub open schroef? Garantie heb ik niet meer.
    Of weet iemand de geschakelde plus makkelijk te vinden? Dan gebruik ik de auto turn-on maar niet.

    Kan ook niet zijn dat de sub een doorlooptijd heeft? Dat het signaal er enige tijd op moet staan? Of dat het signaal te sterk of te zwak is? Zal dan bij zowel de radio als de MMi het geval moeten zijn maar dat lijkt me sterk.
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 11-01-19 om 13:24.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Nu ik er nog eens over nadenk ga ik morgen nog iets anders uitproberen.

    Wat ik nu eigenlijk doe is 1 audiosignaal splitsen op 2 ingangen. Wat ik feitelijk dan doe ik sluit die 2 ingangen kort. Feitelijk 1 draadje op 2 pennen is kortsluiten. Ik weet niet of de sub dat zo lekker vindt. Wat ik heb getest is audiosignaal op 1 high level kanaal, dat werkt niet. Doorlussen/bruggen (dus feitelijk kortsluiten) van 1 plus - 2 plussen maken en van 2 minnen - 1 min maken zodat beide ingangen zijn aangesloten werkt ook niet. Nu denk ik, misschien MOET de sub wel 2 audiosignalen meten op elke ingang maar zonder dus door te lussen (omdat je met doorlussen/bruggen eigenlijk de pennen van de plus en miningangen kortsluit). Ik ga dit nog even proberen met de radio in de schuur. 2 aparte audiosignalen aanbieden op de high level ingangen. Dat zou ook nog kunnen......Dit is eigenlijk ook hoe het hoort te worden aangesloten. Ik hou jullie wel even op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 11-01-19 om 16:47.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Helemaal klaar met auto turn on op high level. Ik las dat bij Alpine het ook niet altijd goed werkt en afhankelijk is van het ingangssignaal. Workaround is dan om remote ook aan te sluiten. Dit heb ik dan ook maar gedaan, was eigenlijk zo gedaan. In ieder geval doet de sub het nu, moet wel het contact inschakelen maar dat maakt me eigenlijk niet uit. Nu hoor je eigenlijk ook pas goed het verschil tussen "zonder sub" en "met sub" ;-).

    B&O sub output is dus nu aangesloten op high level ingang van hertz sub.

    Nu het volgende issue. Het inregelen van de sub. Zet ik de bas in midden (neutraal zeg maar) in de MMI dan is de bas uit de sub veel (maar dan ook veel) te hard ondanks dat de sub helemaal op min staat voor zowel gain als cross over. Zet ik de bass op minimaal in de MMI en de gain op de sub iets open (ik denk op 5% dan is alsnog de bass veels te heftig aanwezig). Met andere woorden er valt niets in te regelen.....

    Lijkt er op dat ik het b&o sub-signaal (input voor actieve sub) moet gaan verzwakken??

    @witalik: Herken jij dit? Hoe heb jij de bass staan in de MMI??
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 12-01-19 om 21:15.

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Jammer dat die auto sense niet werkt. Bij mij gaat de versterker al aan als ik de deuren open. Je kan een geschakelde plus pakken van de 12v aansluiting denk ik achterin.

    Wat betreft de instelling, ik heb de subwoofer op 12 uur staan. Nu ik een losse bas remote op de versterker heb werkt dit veel beter. Het instellen is wel gewoon effe werk. De subwoofer moet ook nog even los spelen.

    Hoe heb je de gain, fase en filter staan ? De gain bij mij staat ongeveer op net 15 a 20% , maar de versterker is eigenlijk overkill voor de sub. Fase staat gewoon normaal. En low pass filter staat rond de 60 hz volgens mij.

    Mijn advies, laat de instelling op MMI neutraal. En schroef aan de amp , als je dan soms wat meer bass of minder wilt kan je die via mmi regelen. Zit er een bas remote bij ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    "Jammer dat die auto sense niet werkt. Bij mij gaat de versterker al aan als ik de deuren open. Je kan een geschakelde plus pakken van de 12v aansluiting denk ik achterin".

    Check die heb ik ook gepakt! 12V stekker er aan de achterkant uitgetrokken, en die gebruikt. Ik wil alles origineel houden, niet aftakken of zo. Dit bleek een prima oplossing.
    De 12V aansluiting achter in gebruik(te) ik toch nooit.

    "Wat betreft de instelling, ik heb de subwoofer op 12 uur staan. Nu ik een losse bas remote op de versterker heb werkt dit veel beter. Het instellen is wel gewoon effe werk. De subwoofer moet ook nog even los spelen".

    Dat wil ik dus ook, in MMI de bas op 12 uur hebben staan. Ook voor de aansturing van de overige speakers (die krijgen dan ook nog een beetje bas). Maar dat red ik dus niet.
    Als ik dat doe en ik zet de op de Hertz alles op 0 dan bonk ik mijn audi uit. Dat bass-signaal is dan veel te hard.

    "Hoe heb je de gain, fase en filter staan ?" Fase bij mij ook normaal, de gain op 0% dus. Inderdaad de versterker lijkt overkill. Maar ik wil de bass wel separaat kunnen regelen.

    Er valt nu niets in te stellen omdat de bass veel te veel aanwezig is. De kids luisteren nog weleens TOP40 dan wordt zelfs de sub overstuurt....(met alles op min).
    Als ik de bass in de MMI op zijn laagst zet dan klinkt het ook weer niet lekker omdat er dan alleen maar bas uit de kofferbak komt en de rest van de speakers heel iel en niet ruimtelijk klinken. Dan kan je nog beter de sub afschakelen en het met minder bass doen.

    Zou het nog een oplossing zijn om de low-level ingang eens uit te proberen? Of maakt dat geen fluit uit?

    Er zit geen remote bij voor de instellingen, kan ik ook niet aansluiten op de SUB. Als ik met de bass in de MMI speel merk ik al wel enorm verschil. Dat zou voor mij afdoende moeten zijn, tenminste dat is wat ik wil. Low-pass filter doet bij mij weinig (of ik die nu open of dicht zet), misschien ook omdat het signaal te hard is?
    Laatst gewijzigd door Nootorius; 13-01-19 om 10:26.

  21. #20
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B8 Avant: Bang & Olufsen klinkt vlak en schel

    Ik snap jouw 'er valt niets in te stellen omdat de bass veel te veel aanwezig is' niet helemaal.

    Op de subwoofer heb je 2 tal draai knoppen en een phase shift schakelaar. Die moet je wel zeker instellen. Met om te beginnen die waardes die ik je geef. Daar begint het juist mee. :-)

    Heb je wel de juiste bedrading aangesloten op de stekker ? Niet de high level nu aangesloten op RCA ingang ? Misschien proberen maar 1x signaal aan te bieden op de subwoofer. Dus of alleen links of alleen Rechts ?

    Vraag me trouwens af of er een fout in die manual staat van die auto sense. Er staat dat als je deze wilt gebruiken dat je dan die aansluiting niet moet gebruiken op de stekker rechts bovenin. En als je hem niet wilt gebruiken je deze aan je chassis moet vast maken. Misschien werkt dit juist andersom , heb je dat al geprobeerd ?

    Edit: jou verhaal boven nog eens gelezen en je heb dit al geprobeerd volgens mij? Was er niet iets met de B&O subwoofer signaal en high level input dat niet goed zou werken ? Hij zou echt niet zo overstuurd moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 13-01-19 om 16:10.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •