Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Maten van alle speakers Avant

  1. #1
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Maten van alle speakers Avant

    Heej Audi fans,

    Ik wil mn audio in de A4 B8 Avant verbeteren.
    Stap 1 gaar het vervangen van speakers worden (waarschijnlijk MTX).
    Ik heb al even wat panelen los gehaald, midden op t dashboard zit geen speaker. Rechts en links voor op t dashboard zit een tweeter.
    Achter de spiegel zit niets. En in de deur onderin zit een ruime woofer.

    Heeft er iemand een lijstje met welke maat speaker (diameter en diepte) er op welke plek max in kan?
    Zit er aan te denken om voor een 3-weg te plaatsen (tweeter achter spiegel, mid in dashboard en woofer in de deur.) en achter een 2-weg.
    Subwoofer is waarschijnlijk niet nodig met een goede speaker set.

    Misschien later nog een DSP en losse Amp er bij (heb nog 4 kanaal jbl Amp)

    Ik meen gelezen te hebben dat de speaker midden op t dashboard meer fout doet dan goed, dus die laat ik voor wat t is (leeg dus).
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Persoonlijk zou ik nog eerder een amp instaleren en dan op de originele speakers zetten en daarna misschien nog eens speakers vervangen. Als nu nog steeds met die 15 watt ineens andere speakers aan gaat sturen hoeft het niet persee beter te gaan klinken ?

    Welke radio heb je nu ? Concert ? Dacht dat bij alle types wel een center speaker zou zitten of is dat alleen met MMI
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik nog eerder een amp instaleren en dan op de originele speakers zetten en daarna misschien nog eens speakers vervangen. Als nu nog steeds met die 15 watt ineens andere speakers aan gaat sturen hoeft het niet persee beter te gaan klinken ?

    Welke radio heb je nu ? Concert ? Dacht dat bij alle types wel een center speaker zou zitten of is dat alleen met MMI
    Ik heb de MMI 2G high er in.
    Volume boeit me niet echt, dit gaat hard zat.
    Mis alleen detail en een strak geluid er in.
    En dat is niet vreemd als de middentonen bij je voeten vandaan komen ;-) en die 2 melkpak-kartonnen woofers zullen ook niet veel goed doen voor t strakke geluid.
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  4. #4

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Heb alles vervangen voor audison woofers onderin de deuren klinkt stukken beter nu. Met orginele versterker.

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door PaulusV6; 13-05-18 om 23:16.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Bij mij zit in midden wel een speaker


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Heb gewoon concert erin twee aan zijkant speaker midden. 2 tweeters in de deuren en twee lage onderin. Achter twee moddentoners. Laatst kennis erin gezeten had B&O erin en was verrast door het geluid in mijn auto dus vraag me af wat voor type jij hebt Sline Proline of standaard Heb horen zeggen dat de middenspeaker alleen in een avant zou zitten
    Laatst gewijzigd door markv70; 14-05-18 om 17:29.

  7. #7
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Ik heb ook een Avant. Voor zover ik weet de gewone, Ambiente, uit Duitsland.
    Maar kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar de center-speaker er al uit heeft gehaald.

    Maar is er iemand die alle maten van de speakers weet?

    Voor t geluid stel ik waarschijnlijk wel hogen eisen, maar dat is omdat ik altijd goed geluid gewend ben.
    Koptelefoon is Sony MDR-1000x met LDAC (telefoon uiteraard ook LDAC)
    m'n Home-Cinema thuis is een Onkyo TX-NR818 en ELAC front's B&W Center, Jamo sides en rears en dat op 5 punten gekalibreerd met Audyssey MultEQ XT32
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HellStorm666 Bekijk Berichten
    Ik heb ook een Avant. Voor zover ik weet de gewone, Ambiente, uit Duitsland.
    Maar kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar de center-speaker er al uit heeft gehaald.

    Maar is er iemand die alle maten van de speakers weet?

    Voor t geluid stel ik waarschijnlijk wel hogen eisen, maar dat is omdat ik altijd goed geluid gewend ben.
    Koptelefoon is Sony MDR-1000x met LDAC (telefoon uiteraard ook LDAC)
    m'n Home-Cinema thuis is een Onkyo TX-NR818 en ELAC front's B&W Center, Jamo sides en rears en dat op 5 punten gekalibreerd met Audyssey MultEQ XT32
    Geluid is zo subjectief. Wat jij nu opnoemt klinkt voor iemand misschien veel te wollig of voor de andere te schel :-)

    Als je dan toch zo'n geluid purist bent. Zou ik zoals ik al zei, beginnen met een amp , Die ga je uiteindelijk dan toch nodig hebben. Als je alleen speakers doet begin je al verkeerd vind ik. Meestal hebben speakers met meer vermogen al beter geluid. Zeker als je een DSP amp monteerd.

    Je kan makkelijk MDF ringen maken om de diepte van de speaker op te vangen dus dat is dan ook niet zo'n probleem lijkt me. Dus wat zal het zijn 16cm in de deuren ? En dan max 4 cm diep bijvoorbeeld ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Geluid is zo subjectief. Wat jij nu opnoemt klinkt voor iemand misschien veel te wollig of voor de andere te schel :-)

    Als je dan toch zo'n geluid purist bent. Zou ik zoals ik al zei, beginnen met een amp , Die ga je uiteindelijk dan toch nodig hebben. Als je alleen speakers doet begin je al verkeerd vind ik. Meestal hebben speakers met meer vermogen al beter geluid. Zeker als je een DSP amp monteerd.

    Je kan makkelijk MDF ringen maken om de diepte van de speaker op te vangen dus dat is dan ook niet zo'n probleem lijkt me. Dus wat zal het zijn 16cm in de deuren ? En dan max 4 cm diep bijvoorbeeld ?
    Dat is dus juist de hoofdvraag van dit topic.
    Wat zijn de maten van alle speakers.

    Dat een andere Amp kan, of een dsp en dempingsmateriaal enz weet ik.
    Maar wat de maten zijn van de speakers weet ik niet.
    En natuurlijk kan ik alles los trekken en opmeten, maar als iemand alle maten al heeft, waarom dan de moeite doen.
    Met 2 kleine kinderen in huis kan ik niet altijd zomaar aan de auto sleutelen.
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  11. #10
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HellStorm666 Bekijk Berichten
    Ik heb ook een Avant. Voor zover ik weet de gewone, Ambiente, uit Duitsland.
    Maar kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar de center-speaker er al uit heeft gehaald.

    Maar is er iemand die alle maten van de speakers weet?

    Voor t geluid stel ik waarschijnlijk wel hogen eisen, maar dat is omdat ik altijd goed geluid gewend ben.
    Koptelefoon is Sony MDR-1000x met LDAC (telefoon uiteraard ook LDAC)
    m'n Home-Cinema thuis is een Onkyo TX-NR818 en ELAC front's B&W Center, Jamo sides en rears en dat op 5 punten gekalibreerd met Audyssey MultEQ XT32
    Enigszins grappig. Als je zulke hoge eisen stelt aan geluid, begrijp ik niet dat je thuis wel 3 verschillende luidsprekermerken (met eigen karakteristieken) in je 7.0 setup hebt.

    Ik ben in ieder geval niet onder de indruk.
    Laatst gewijzigd door AlphaMale; 23-05-18 om 10:29.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Geluid is zo subjectief. Wat jij nu opnoemt klinkt voor iemand misschien veel te wollig of voor de andere te schel :-)

    Als je dan toch zo'n geluid purist bent. Zou ik zoals ik al zei, beginnen met een amp , Die ga je uiteindelijk dan toch nodig hebben. Als je alleen speakers doet begin je al verkeerd vind ik. Meestal hebben speakers met meer vermogen al beter geluid. Zeker als je een DSP amp monteerd.
    Geluid is maar deels subjectief: Het deel waar men (ook ik) kan genieten van het geluid van een naald op vinyl is letterlijk genieten van vervorming.
    Kleuring (bijvoorbeeld een "warm" klinkende versterker of speaker) is niet alleen subjectief, maar ook nodig, en daar zijn we ook allemaal gevoelig voor: Ik vond Klipsch-speakers te agressief en op den duur zelfs vermoeiend, een ander wordt er ziels gelukkig van. Zowel mijn koptelefoon (gesloten referentie-headset, voor spelen in een luidruchtige omgeving) als mijn monitoren (Dynaudio BM6) zijn perfect als je muziek wil maken, maar klinken naar mijn mening zo dodelijk saai dat er voor luisteren eigenlijk niet echt plezier aan te beleven valt.

    Voor de rest kan je geluid prima meten: Een perfecte versterker en speaker zijn over het hele hoorbare frequentiebereik (en liefst nog een stuk daarbuiten) ultiem "snel" en volledig vlak (iedere frequentie wordt even hard weergegeven).

    Ik heb geen kennis van wat Audi momenteel daadwerkelijk inbouwt, maar klasse D wordt in car-audio (door het beperkte stroomverbruik en de daarmee samenhangende lage warmteproductie en compact formaat) steeds meer toegepast. Een goede klasse D versterker is van nature relatief "schoon" en gedetailleerd; ze krijgen met name last van (extreme) vervorming en verlies van detail als de stroom wat hoger wordt (m.a.w. hoog volume en lage weerstand); als je nooit hard speelt (laten we zeggen tot 1/3e van max. volume) zou ik die originele versterker nog wel een kans durven geven.

    PS: Over voorkeuren gesproken - ik kan een goed afgestelde subtiele subwoofer nog wel waarderen (geen dreunbak a.u.b.), maar die speakers direct achter me... liever niet
    Laatst gewijzigd door tdt; 23-05-18 om 12:35.

  13. #12
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlphaMale Bekijk Berichten
    Enigszins grappig. Als je zulke hoge eisen stelt aan geluid, begrijp ik niet dat je thuis wel 3 verschillende luidsprekermerken (met eigen karakteristieken) in je 7.0 setup hebt.

    Ik ben in ieder geval niet onder de indruk.
    Dat is juist het mooie van Audyssey MultEQ XT32, die trekt het voor een groot deel gelijk.
    Daarbij zijn de karakteristieken van deze speakers behoorlijk gelijk.
    Voor Muziek worden alleen de fronts (ELAC) gebruikt en heb je dus geen verschillende speakers.
    In Films is de Center behoorlijk belangrijk voor stemmen, want die komen eigenlijk alleen maar over de center.
    Sides en Rears doen vooral effecten.

    Dus de minimale verschillen die over blijven na de Audyssey correctie vallen nooit op.
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  14. #13
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HellStorm666 Bekijk Berichten
    Dat is juist het mooie van Audyssey MultEQ XT32, die trekt het voor een groot deel gelijk.
    Daarbij zijn de karakteristieken van deze speakers behoorlijk gelijk.
    Voor Muziek worden alleen de fronts (ELAC) gebruikt en heb je dus geen verschillende speakers.
    In Films is de Center behoorlijk belangrijk voor stemmen, want die komen eigenlijk alleen maar over de center.
    Sides en Rears doen vooral effecten.

    Dus de minimale verschillen die over blijven na de Audyssey correctie vallen nooit op.
    Ik waardeer je poging, maar het klopt niet.
    Audyssey is voor akoestische (room) correctie, niet voor klankcorrectie. Audyssey laat de luidsprekers dus niet hetzelfde klinken.

    Het ontbreekt mij verder aan exacte info over de luidsprekers (wel merk, geen type), dus daar kan ik verder weinig over zeuren.

    Laten we maar weer on-topic gaan.
    Laatst gewijzigd door AlphaMale; 23-05-18 om 15:03.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

  15. #14
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tdt Bekijk Berichten
    knip
    Heb niet alles gelezen maar dat zeg ik toch ? De ene vind dit mooi en denkt dat ie een dijk van een set heeft staan maar niet eens 4G hanteerd. Sla je toch compleet mis :-) Dus ja wat vind die gene dan mooi. Het heeft weinig nut om op te noemen wat er thuis voor set staat :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Heb niet alles gelezen maar dat zeg ik toch ? De ene vind dit mooi en denkt dat ie een dijk van een set heeft staan maar niet eens 4G hanteerd. Sla je toch compleet mis :-) Dus ja wat vind die gene dan mooi. Het heeft weinig nut om op te noemen wat er thuis voor set staat :-)
    Misschien typte ik weer een te lang boek. Ik denk dus dat als je niet luid wil spelen je juist niet moet beginnen met de versterker - de meeste moderne klasse D's doen tenzij ze hard moeten werken eigenlijk vrij weinig fout.

  17. #16
    HellStorm666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tdt Bekijk Berichten
    Misschien typte ik weer een te lang boek. Ik denk dus dat als je niet luid wil spelen je juist niet moet beginnen met de versterker - de meeste moderne klasse D's doen tenzij ze hard moeten werken eigenlijk vrij weinig fout.
    Mee eens.
    En hard hoeft t niet van mij.

    Daarom wil ik eerst meer en betere speakers.
    En daar heb ik dus die maten voor nodig ;-)
    Audi S6 Avant C7 Pro-Plus
    BMW S1000-XR
    Audi A4 B8 - Suzuki GSX-R 1000 L0 - Leon 1.8 TSI DSG7 - Aygo

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Het gaat toch met meer vermogen niet persé harder, dat heeft niemand ook gezegd toch ? Maar je kan hiermee denk ik zelfs je standaard speakers beter laten klinken. Die 12 watt die uit het standaard systeem komt is natuurlijk poep. En dan kan je wel dikke speakers erin zetten maar ze krijgen nog steeds maar 12 watt. Misschien als je heel gevoelige speakers neemt is het leuk , maar nog imho half werk.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18
    B6 avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik nog eerder een amp instaleren en dan op de originele speakers zetten en daarna misschien nog eens speakers vervangen. Als nu nog steeds met die 15 watt ineens andere speakers aan gaat sturen hoeft het niet persee beter te gaan klinken ?

    Welke radio heb je nu ? Concert ? Dacht dat bij alle types wel een center speaker zou zitten of is dat alleen met MMI
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een verloopkabel om de standaard versterker te vervangen door een universele, maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.
    Toch moet zoiets bestaan, misschien kan iemand mij daar bij helpen?
    Alvast bedankt

  20. #19
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B6 avant Bekijk Berichten
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een verloopkabel om de standaard versterker te vervangen door een universele, maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.
    Toch moet zoiets bestaan, misschien kan iemand mij daar bij helpen?
    Alvast bedankt
    In principe moet dat met een hi/low convertor gewoon gaan, dan kan je signaal van je speakers af tappen. deze maakt er dan RCA van.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #20
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.088
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten van alle speakers Avant

    Deurspeakers A4, wellicht heb je er iets aan.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •