Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Hallo allen,

    Inmiddels bijna 100.000 kilometers en geniet nog steeds van m`n A4 1.8TFSI Multitronic.
    Nu wil ik alles wat betreft Distributieketting, geleiders en geleiders etc vervangen samen met de kleppendeksel pakking vervangen.

    Ik ben dus op zoek naar zo`n set en vroeg mij af of dit een goeie set/merk is?

    https://www.auto-onderdelen24.nl/vaico/12246272

    Bedankt voor jullie hulp!!!

    Andres
    A4 Avant 1.8 TFSi Multitronic 2008 Gletsjer Wit metallic Adios Amigos:Audi 80 1988 / Audi A4 B5 1998/ Audi A4 B6 2004

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Ga je het zelf doen of laten doen? Weet niet of het een goede merk is.
    Heb van mij bij de dealer laten doen was 1765 euro kwijt.
    Het kon goedkoper maar er waren geen andere garages bij mij in de buurt die het wilden of konden.
    En ik wilde niet te ver rijden, want kettingspanner was al verschoven. Het was een kwestie van tijd tot het zou breken.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    We hebben hier een zoekfunctie. Als je Vaico invoert krijg je dit: https://www.audiforum.nl/forum/model...-vs-vaico.html

    Je zou even aan Pedro kunnen vragen of dit ook opgaat voor de kettingen maar ik denk dat ik het antwoord al ken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Ga je het zelf doen of laten doen? Weet niet of het een goede merk is.
    Heb van mij bij de dealer laten doen was 1765 euro kwijt.
    Het kon goedkoper maar er waren geen andere garages bij mij in de buurt die het wilden of konden.
    En ik wilde niet te ver rijden, want kettingspanner was al verschoven. Het was een kwestie van tijd tot het zou breken.
    Ik ga het zelf doen, ook al bij mn B6 en andere auto`s vervangen.. scheelt inderdaad klauwen met geld en is leuk om te doen ook.

    Ga denk ik alles gewoon bij de dealer halen (495 euro voor alles) maar kwam dit tegen en vroeg me af of dit wat was.

    Bij mij is de ketting licht aan het tikken en wilde het toch al vervangen, beter voorkomen dan genezen.
    A4 Avant 1.8 TFSi Multitronic 2008 Gletsjer Wit metallic Adios Amigos:Audi 80 1988 / Audi A4 B5 1998/ Audi A4 B6 2004

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Denk je Tom, duidelijk verhaal dus dan zal de rest ook wel geen goeie kwaliteit zijn.
    A4 Avant 1.8 TFSi Multitronic 2008 Gletsjer Wit metallic Adios Amigos:Audi 80 1988 / Audi A4 B5 1998/ Audi A4 B6 2004


  6. #6
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Heb er ook aan gedacht om het zelf te doen, veel doe ik zelf maar aan de distributie wilde ik niet kloten.
    Plus had geen timing gereedschap, zou weer tijd kosten.
    Maarja achteraf gezien heeft mijn auto een week bij de dealer gestaan.
    Motorolie hebben ze ook vervangen, maar die amateurs hadden te weinig olie ingegooid.
    Als dealer mag je zulke domme fouten niet maken.

  7. #7

    Standaard Re: 1.8 TFSI '08 Multitronic; distributieketting en geleiders vervangen

    Heb je timinggereedschap nodig? Staan er geen merktekens op de polie's dan?

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •