Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 92

Onderwerp: 3.0 TDI stottert bij optrekken

  1. #41
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Ik heb nu ik je laatste verhaal lees, zeggen dat ik dat met uitstilstand wegrijden enz. misschien toch niet helemaal zo uitgevoerd als jij dat hebt beschreven.....
    Heeft dat nut om dit nu alsnog wél volgens deze beschrijving te doen?!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MatthieuB64 Bekijk Berichten
    Hi @razor,

    Ik heb gister een de auto nog even laten uitlezen en er waren geen fouten te vinden gelukkig!
    Verder heb ik het schakelen vanuit stilstand naar D en R meerdere keren gedaan en dat gaat nu heerlijk soepel, nu hopen dat dat zo blijft. Heb nog geen gelegenheid gehad om op 3000 rpm te rijden en de manuele schakelingen uit te voeren maar dat ga ik later deze week nog proberen.

  2. #42

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Normaal gesproken doe je o.a. die instructies in de inleerstand. Of het zin heeft zonder de diagnoseapparatuur geen idee. Het kan in ieder geval geen kwaad. Ik kan niet ruiken wat er nu nog niet in orde is Hij schakelt nu soepel blijkbaar, wat grotendeels door de mechatronic komt. Slijtage van de dubbele koppeling is uit te lezen en krijg je veelal een foutmelding van. Als ik het goed begrijp hoor je nu een 'klak' als je 'm in D zet, terwijl dat daarvoor niet het probleem was? Dat kan zeker met bepaalde adaptaties te maken hebben, maar ik kan je natuurlijk geen garanties geven. De dealer kan dit opnieuw doen, maar of ze de tijd nemen om alle leerwaardes te wissen en vervolgens elke adaptatie goed te doen betwijfel ik. Ik weet niet of @Rainesh wel eens in het oosten van het land is, die zou het bovenstaande wel kunnen doen voor een vriendelijker bedrag dan de dealer vermoed ik.. Mijn inschatting is ook dat je prima op vakantie kan ermee overigens. En ik zou nu niet klakkeloos (no pun intended) je koppeling gaan vervangen zonder dat daar meer aanleiding voor is eerlijk gezegd.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 16-01-19 om 16:04.

  3. #43
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Helaas heel zelden in het oosten.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #44
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Hallo @razor en @Rainesch,

    Dank voor jullie antwoord! De koppeling laten vervangen was toch ook nog niet zomaar van plan, daar was ik al uit! En een nieuwe adaptatie doen is iets waar ik me al over aan het informeren was. Misschien kan @MarkterHorst dat doen die zit hier wel in de buurt en heeft ook een VCDS module en al vaker mij geholpen met diner aanpassingen. Mijn normale garage zei ook dit te kunnen met het Bosch systeem wat hij heeft. Misschien is het dan handig om te weten wát hij er exact mee zou moeten doen?! En daarnaast ben ik best berijd om naar de regio Den Haag te rijden om @Rainesch het uit te laten voeren. Zal goedkoper zijn dan een nieuwe koppeling ;-)

  5. #45

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 ik noemde @Rainesh omdat hij met ODIS 100% zeker alles kan doen wat mogelijk is. Ik betwijfel of je alle leerwaardes kunt wissen, de ventielen kunt inleren, koppelingsadaptie + adaptatierit kunt doen etc. met andere systemen. Nogmaals, ik weet echt niet of het voor jou de oplossing is. Flauw gezegd; je repareert geen koppeling met diagnoseapparatuur.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 16-01-19 om 17:37.


  6. #46
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Daar heb je helemaal gelijk in, als de koppeling daadwerkelijk naar z'n grootje is dan is dat de enige oplossing. Ik kreeg net van de dealer de prijsopgave hiervan op de mail en dat kost €2356,41 incl btw...... daar wil ik graag even wat nader onderzoek voor doen! dus als 2Raineschdaar kans toe ziet dan graag!
    Volgens mij kent @Rainesh @MarkTHorst ook goed en weet hij misschien wel of @MarkTHorst dit eventueel zou kunnen, met de nodige instructies?! En anders maak ik met hem een afspraak in de regio Den Haag, autorijden is toch leuk ;-)

    Ik heb @Rainesh zojuist een mailtje gestuurd dus ik wacht het even af, en wordt vervolgt.....
    Laatst gewijzigd door MatthieuB64; 16-01-19 om 17:28.

  7. #47
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Ik krijg net van de dealer een antwoord op mijn vraag of zij de Adaptatie opnieuw zouden willen uitvoeren én wat daar de toeten van zouden zijn. Welnu dat doen ze gratis, geven natuurlijk ook geen garantie dat dit zal gaan helpen....
    Geen idee of @Rainesh dit misschien beter zou kunnen doen omdat hij er meer aandacht/verstand van heeft maar dat hoor ik graag!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MatthieuB64 Bekijk Berichten
    Daar heb je helemaal gelijk in, als de koppeling daadwerkelijk naar z'n grootje is dan is dat de enige oplossing. Ik kreeg net van de dealer de prijsopgave hiervan op de mail en dat kost €2356,41 incl btw...... daar wil ik graag even wat nader onderzoek voor doen! dus als 2Raineschdaar kans toe ziet dan graag!
    Volgens mij kent @Rainesh @MarkTHorst ook goed en weet hij misschien wel of @MarkTHorst dit eventueel zou kunnen, met de nodige instructies?! En anders maak ik met hem een afspraak in de regio Den Haag, autorijden is toch leuk ;-)

    Ik heb @Rainesh zojuist een mailtje gestuurd dus ik wacht het even af, en wordt vervolgt.....

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Dan gewoon naar de dealer gaan. Hieronder wat info over wat volgens mij bij jouw stronic-type gedaan kan/moet worden.

    • (EVENTUEEL motorregelapparaat softwareversie-checken, motorregelapparaat leerwaardes wissen, gasklephuis inleren. Er zijn schakelklachten waarbij het motorregelapparaat mee moet worden geupdate voor verder te gaan, geen idee of dat bij jou ook zo is daarom 'eventueel')
    • Controleer of de bak inderdaad naar versie 009 is geüpdatet zoals had gemoeten
    • Interactieve functies met het uitleesapparaat:
      Basisafstelling:
      1) Kalibratie rijstandsensor -G676
      2) Kalibratie trajectsensoren -G487 ...-G490
      3) Adaptatie van aangrijpmomenten koppeling
      4) Triggerpunt van bakschakelmechanisme terugzetten
      Adaptatierit


    1 = kalibratie sensorsysteem voor standen keuzehendel. Dit hoor je te doen o.a. na mechatronic-reparatie. Bakolie voor deze kalibratie 20-60°C zijn, motor uit, bak in P, handrem aan. Het kan zijn dat je bakolie net te warm is voor deze test en dan zul je dus even moeten wachten. 2 = kalibratie standherkenning voor bakschakelmechanisme, m.a.w. eindstanden bepalen van bakschakelmechanisme. Hoor je te doen o.a. na mechatronic-reparatie. Bakolie 22-60°C, motor stationair, bak in P. 3 = aangrijpmomenten van de koppelingen worden gewist en opnieuw ingeleerd. Dit hoor je te doen o.a. na mechatronic-reparatie. Bakolie 40-100°C, motor stationair, bak in P. 4 = Inzetpunten van bakschakelmechanisme terugzetten naar affabriek waardes. Gebruikelijk om te doen na reparatie van zuigers van het bakschakelmechanisme. Toch zou ik dit wel even uitvoeren en hiermee beginnen, heel kleine extra moeite. Adaptatierit is zoals de naam al zegt een adaptatie (van de koppelingen) dat al rijdend gebeurt en hoort ook gedaan te worden na o.a. mechatronic-reparatie. Dit omvat o.a. de dingetjes die ik eerder noemde.

    Ik zou wat betreft de interactieve functies betreft deze volgorde aanhouden 4, 1, 2, 3 en vervolgens de adaptatierit. En dat moet allemaal succesvol worden afgerond.. De exacte instructies van de interactieve functies komen gewoon interactief in beeld te staan. Als het dan nog niet in orde is ligt het echt niet aan de afstelling.

    n.b. per stronic-type kunnen dit soort dingen verschillen, bovenstaande info (inclusief baksoftware-versienummer) geldt dus niet zomaar voor iedereen hier op het forum
    Laatst gewijzigd door Nenna; 17-01-19 om 17:05.

  10. #49
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @razor

    Dank voor je zeer uitgebreide antwoord! Ik ga dit uitprinten en meenemen naar de dealer als ik de adaptatie ná mijn vakantie in Oostenrijk ga laten uitvoeren. Ik neem aan dat het geen schade zal aanrichten om er nu mee verder te rijden, iets wat jij eerder ook al aangaf.

    Daarnaast zou ik het liefst zelf aanwezig zijn tijdens deze adaptatie procedure maar ik weet niet of ze daar bij de dealer wel mee akkoord gaan....?! Ze hebben er wel een haklve dag mijn auto voor nodig, dus dat klinkt wel als serieus.

    Voor nu nogmaals dank én wordt vervolgt!

  11. #50

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Tja de ene voelt zich aangevallen als je mee wil kijken, de ander verbergt iets, weer een ander is enthousiast genoeg om het te laten zien etc etc. Het zal alles achter elkaar afhankelijk can hoe snel je 't doet 30min a anderhalf uur duren. Ze kunnen na het gedane werk een diagnose/sessieverslag printen/opslaan/mailen dan zie je precies wat gedaan is.. Fijne vakantie!
    Laatst gewijzigd door Nenna; 17-01-19 om 17:53.

  12. #51
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Weer een goed idee!

    Ga ik zeker om vragen, en of er iemand op zijn tenen getrapt is/voelt of niet merken we dan wel ;-)

  13. #52
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Hallo @razor,

    Vandaag is de nieuwe adaptatie en adaptatierit uitgevoerd bij de dealer, auto vanmorgen om 9uur gebracht en een VW Up meegekregen. Kreeg om 16.30uur een mailtje met het diagnoseverslag (lang) en een kwartier later een telefoontje dat ik de Audi kon ophalen.
    Net gedaan en vooralsnog lijkt het probleem weg!! Geen idee of dat zo blijft natuurlijk maar vooralsnog ben ik tevreden.... ik zal het verslag naar je mailen zodat je het kun inzien of moet ik het hier ergens posten?!
    Laat maar even horen als je wilt.
    Laatst gewijzigd door MatthieuB64; 04-02-19 om 17:35.

  14. #53

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Upload de pdf maar even hier, ik ben wel benieuwd of het overeen komt met wat ik noemde.

  15. #54
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Volgens mij moet je het zo
    Laatst gewijzigd door MatthieuB64; 05-02-19 om 09:17.

  16. #55

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Ok ik kan er niet heel veel info uit halen, maar ze hebben in ieder geval wel de tijd genomen voor de adaptatie. Hopelijk blijft het probleem nu inderdaad weg. Je kan je bijlage eventueel verwijderen als je het chassisnummer en betreffende garage weer weg wilt hebben.

  17. #56
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Jammer dat je er niet veel mee kunt, daar had ik wel op gehoopt.
    Ik zal de bijlage weghalen zo, daar heeft niemand iets aan verder.

    Heb je verder nog tips of moet ik het maar gewoon afwachten? Dan meld ik me wel als er zich iets voordoet.....😬
    Laatst gewijzigd door MatthieuB64; 05-02-19 om 10:08.

  18. #57
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @Rasor
    Ik keek net ff in mijn mail en zag dat ik van de dealer een html bestand heb gekregen en dat is een dan ineens véél uitgebreider dan het pdf bestand dat ik had bijgesloten.
    Zo’n html kan ik hier niet uploaden en zou in je toch graag laten inkijken omdat je dan wél de gevonden fouten kunt zien.
    Volgens mij wel van belang in dit geval.



    Ik kreeg het als een html bestand en dat is een bestand dat ik hier niet kan uploaden, dat is een uitklapbestand met heel veel meer gegevens.... mocht je dat willen hebben laat dan ff een mailaders of zo achter.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door MatthieuB64; 05-02-19 om 14:13.

  19. #58

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Gezien. Ik zie die fout(en) ook. Maar verder voor zover ik kan zien alleen een aangrijpingspunten koppelingadaptatie en adaptatierit (fine tuning vd koppeling) en niet de andere paar genoemde adaptaties. Misschien hebben ze die de vorige keer al uitgevoerd, zoals wel had gemoeten..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 05-02-19 om 13:28.

  20. #59
    MatthieuB64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    Dat snap ik ff niet, is de adaptatie nu niet volledig uitgevoerd dan? En zitten er dan nu toch nóg fouten in die met het ingrijpen van de versnellingsbak te maken hebben?

    Heeft dit dan wel zin wat er nu gedaan is?

  21. #60

    Standaard Re: 3.0 TDI stottert bij optrekken

    @MatthieuB64 Ik zie wel weer een versnellingsbakfout, maar ik weet niet hoe het komt dat die er nu stond. Dat kan mechanische oorzaak hebben, door software of door de genoemde adaptaties. Van wat ik een paar berichten eerder noemde is de update naar versie 9 blijkbaar vorige keer uitgevoerd dus dat is goed. '3' en 'adaptatierit' zijn nu uitgevoerd. 1, 2 en 4 dus niet dat is jammer want dan weet je nog niet of het daaraan ligt of niet. Maar zoals ik al zei weet ik niet 100% zeker of dat bij jouw versnellingsbak kan, wel 80% Daarnaast voor je standkachel: "Aanjager inlaatlucht Storingsoort 1: Mechanisch defect" en je knipperlicht linksachter is schijnbaar defect. Bijlage kun je weer verwijderen evt.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •