Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: How-to dakrails verwijderen?

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard How-to dakrails verwijderen?

    We willen bij een A4 Avant uit 2014 de "chromen" dakrails verwijderen en zwarte exemplaren monteren.
    Ik denk eigenlijk dat het redelijk rechtoe-rechtaan is, maar voor alle zekerheid zou het mooi zijn als ik een demontage/motage handleiding heb.
    Natuurlijk heb ik al gezocht op het forum maar niet direct iets kunnen vinden. Heeft iemand toevallig zo'n handleiding, wellicht uit ELSAwin?
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    Toevallig net dit weekend gedaan om exact dezelfde reden haha.

    A stijl los
    B stijl los
    Kofferbakbekleding weghalen (daarvoor ook de chromen kap om de bumper, eventuele rails, boordgereedschap en de grote kap achteraan de hemelbekleding). Let op lampje.
    C stijl los (ook zijwang achterbank weghalen en gordelgeleider)
    D stijl los (let op speakertje)
    Dakgrepen los
    Zonnekleppen los

    Dit doe je eerst aan 1 kant, dan kan je de moeren en bouten los halen, pak je de rails eraf, nieuwe erop en weer vastzetten.

    Dan de hele zooi terugzetten met uitzondering van de chromen kap om de bumper, boordgereedschap en grote afdekkap achteraan de hemelbekleding. Die moeten namelijk anders weer weg als je de andere kant gaat doen. Let erop bij de bijrijderskant dat daar nog een speakertje zit van de parkassist.

    Mijn voordeel was dat ik wel Elsawin heb, maar het zijn enorm veel pagina's waar je doorheen moet. De eerste duurde 5 uur, de tweede slechts 2 á 3.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  3. #3
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    @Brake,

    Bedankt voor de info. We gaan deze handeling over een paar weken uitvoeren. We laten de rails eerst opnieuw poedercoaten omdat er een paar (kleine) krasjes op zitten. Het coaten kost maar 40-50 Euro dus dat is goed te doen en dan zijn de rails als nieuw.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  4. #4
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    We zijn toch eerder begonnen met de dakrails. Ik heb toch de hele hemel eruit gehaald, was niet echt heel veel werk. De stijlen zijn blijven zitten behalve de B-stijl omdat een van de bouten van de dakrail daar precies achter zit.
    In totaal ongveer drie uur bezig geweest.
    Toen we de hemel eruit hadden hebben we meteen de afvoeren van het panorama dak schoongeblazen, nu konden we er goed bij.
    De auto ziet er netjes uit. Alleen hebben we nu een set alu dakrails over.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    We zijn toch eerder begonnen met de dakrails. Ik heb toch de hele hemel eruit gehaald, was niet echt heel veel werk. De stijlen zijn blijven zitten behalve de B-stijl omdat een van de bouten van de dakrail daar precies achter zit.
    In totaal ongveer drie uur bezig geweest.
    Toen we de hemel eruit hadden hebben we meteen de afvoeren van het panorama dak schoongeblazen, nu konden we er goed bij.
    De auto ziet er netjes uit. Alleen hebben we nu een set alu dakrails over.
    Respect, 3 uurtjes inclusief complete hemel eruit! Of heb je het met een Stanleymes gedaan?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition


  6. #6
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brake Bekijk Berichten
    Respect, 3 uurtjes inclusief complete hemel eruit! Of heb je het met een Stanleymes gedaan?
    Nee, zonder stanleymes :-)
    Maar het kan echt wel, je moet niet vergeten dat de hemel best wel flexibel is, dus bij bv de A-stijl kun je deze er gewoon tussen vandaan halen en ook weer terugplaatsen. Je hoeft in totaal ook maar zeven schroeven los te halen (in de brillenhouder een, en twee bij de achterklep onder het "opvulstuk" en vier voor de steunen waar je het honden gordijn in klikt}. En dan natuurlijk per rail twee bouten en twee moeren.
    Ik denk echt dat ik een eventuele volgende keer de hemel er in iets meer dan een uur uit heb.
    Dit was een auto met panoramadak, ik weet niet of dit meer of minder werk is dan een zonder.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: How-to dakrails verwijderen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Nee, zonder stanleymes :-)
    Maar het kan echt wel, je moet niet vergeten dat de hemel best wel flexibel is, dus bij bv de A-stijl kun je deze er gewoon tussen vandaan halen en ook weer terugplaatsen. Je hoeft in totaal ook maar zeven schroeven los te halen (in de brillenhouder een, en twee bij de achterklep onder het "opvulstuk" en vier voor de steunen waar je het honden gordijn in klikt}. En dan natuurlijk per rail twee bouten en twee moeren.
    Ik denk echt dat ik een eventuele volgende keer de hemel er in iets meer dan een uur uit heb.
    Dit was een auto met panoramadak, ik weet niet of dit meer of minder werk is dan een zonder.
    In Elsawin werd ik gewaarschuwd voor de knikbaarheid van de hemel. En ook @Carpediem wees me hierop, vandaar dat ik het maar netjes en rustig volgens de handleiding heb gedaan. En maar één kant per keer. Maar nogmaals respect, goed voor de mensen om te weten die in de toekomst dakrails willen vervangen. Of het panaromadak je 'redding' geweest is, weet ik niet.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •