Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

  1. #1

    Standaard 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Mijn A4 avant met 70.000km op de teller ging 7 weken geleden in de noodloop, en omdat de APK keuring er ook aankwam, én het gele motorstoringslampje sinds enige dagen brandde, ben ik gelijk doorgereden naar mijn vaste garage 500m verderop. Deze werkt vooramelijk aan VAG autos, en heeft - naar wat ik kan inschatten - steeds professoneel werk afgeleverd aan mijn auto.

    Diagnose was snel gesteld: het probleem zat in de elektronica van de waterpomp. Deze werd na overleg vervangen, echter het motorstoringslampje bleef branden (ook het start-stop systeem werkte niet) dus auto terug naar de garage. Enige dagen niets vernomen van de garage. Vrijdagavond kom ik thuis en staat de auto op mijn oprit geparkeerd, en ligt de sleutel in de brievenbus. Ik ging ervanuit dat de auto gemaakt was, maar kon in de garage niemand meer bereiken.

    Op zondag (eerste ritje van 20km) slaat de motor onder het rijden opeens af: nadat ik de auto start komt er een geratel onder de mororkap vandaan. De auto direct naar de garage gereden en daar laten staan.

    Diagnose die gesteld werd: de ketting is opgerekt en moet vervangen worden. Zo gezegd, zo gedaan.

    Nieuwe ketting erop (middelste) en het volgende probleem dient zich aan: te weinig olie druk. Auto helemaal doorgemeten maar de oorzaak is onvindbaar. De garage stelt voor om de auto door te laten meten door de audi dealer.

    Wat blijkt: de oliedruk in het onderste deel vd motor is prima, in het bovenste deel is deze te laag. Bovendien fluctueert de oliedruk behoorlijk. Dit kan vlgs de garage duiden op een scheur in de kop, defecte nokkenasversteller of “iets”in de elektronica.

    Ik ben zelf een leek in deze dingen, maar ik begrijp van de dealer en garage houder dat de kans groot is dat dit niet te herstellen valt.
    Een nieuwe motor is (schijnbaar) onbetaalbaar.

    Het kan toch niet zo zijn dat ik deze auto straks naar de sloop moet brengen??
    Laatst gewijzigd door tom; 21-10-18 om 11:17.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    Mogen we weten om wat voor motor het gaat?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    Het gaat om een 1.8 TFSI benzinemotor

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    Heb eens een filmpje van @pedro sr. gezien over precies dit euvel op deze motor waar hij met aangesloten manometer een rit maakt. Duidelijk is de fluctuerende oliedruk te zien. Komt door een defecte oliepomp, moet vervangen worden.
    Kan alleen het filmpje zo gauw niet meer terugvinden....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    Welk bouwjaar? En is de hele distributie vervangen of alleen een ketting?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 21-10-18 om 11:54.

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    Filmpje gevonden..... Dit zou het zomaar eens kunnen zijn!

    https://www.audiforum.nl/forum/techn...16v-motor.html
    Laatst gewijzigd door Kees B; 21-10-18 om 12:22.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 70k Km en motor total loss?

    TS heeft helaas nog wel wat kilometers gereden met problemen, hopelijk is de boel niet inderdaad total loss inmiddels.

  10. #9

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Hartelijk dank voor het meedenken allemaal. Bouwjaar is 2012. Ik heb begrepen dat de hele distributie vervangen is
    Laatst gewijzigd door Pzelf; 21-10-18 om 13:25.

  11. #10

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Wellicht slim om je auto bij een goede garage neer te zetten? Je bent nu meerdere reparaties verder zonder definitieve oplossing. Als je even aangeeft in welke regio je woont kunnen mensen hier je wel een garage aanraden die bij jou in de buurt zit. Ik denk niet dat het slim is door te blijven rijden met dergelijke serieuze problemen.

  12. #11
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Hoeveel heb je betaald om je hele distributie te laten vervangen? Kan het zijn dat ze alleen de ketting hebben vervangen?
    Zoja dan is je probleem niet opgelost.

  13. #12

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Ik heb nog niets betaald, de reparatie is “ongoing” maar er werd me medegedeeld dat de kans groot is dat deze motor niet meer gerepareerd kán worden. Vervangen vd distributie is dan ook overbodig geweest lijkt me.
    De auto staat/wordt onderzocht bij de dealer die nu aangeeft er niet verder mee te kunnen..

    Wat een sitatie zeg

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Bij mij viel de hoge oliedruk weg. Nieuwe oliepomp en sensoren erop maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Als ik het gas loslaat tijdens het rijden komt gelijk de storing van oliedruk te gering zet de moter uit naar boven. onderhand 15 weken verder en niemand weet wat het is

  15. #14
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Oliezeef,Krukas, drijfstanglagers verstopt?
    Slepers,Nokkenassen vervangen en kettingspan onderdelen dus hele distributie.
    Maar als je te lang mee door hebt gereden kan het zijn dat het te laat is, en is je motor kapot, kun je beter een ruilmotor in zetten of een nieuwe auto kopen.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 23-10-18 om 09:04.

  16. #15

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dekolonie4 Bekijk Berichten
    Als ik het gas loslaat tijdens het rijden komt gelijk de storing van oliedruk te gering zet de moter uit naar boven. onderhand 15 weken verder en niemand weet wat het is
    Begrijp ik het goed en kun jij gewoon rond rijden met dit probleem?
    Ik ben mijn auto nu al zon 8 weken kwijt, zonder ook maar enig zicht op een oplossing.

    Heeft iemand een idee wat een andere motor laten inbouwen kost?
    Laatst gewijzigd door Pzelf; 24-10-18 om 14:05.

  17. #16

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    Ik zou beginnen met je auto daar weg laten halen en naar een bedrijf brengen dat van knutselen houdt. Denk daarbij aan Hartog Tuning (regio alkmaar/noord holland), of bijvoorbeeld Coen Donkers (Veghel/Noord Brabant).

    Coen Donkers heeft zat motoren liggen; Hartog kan prima herstellen tegen normale prijzen. Zij kunnen je ook een prijsopgave doen, en hebben sowieso de kennis in huis om het te doen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, 70k km en motor total loss?

    8 weken, je wordt aan het lijntje gehouden!
    Wat Bastet zegt weghalen daar.
    Desnoods naar de dealer brengen voor een diagnose, maar je hoeft het niet daar te laten maken als het te duur is. Maar duur grapje wordt het zeker wel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •