Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Hoogteregeling monteren na retrofit van xenon koplampen

  1. #1

    Standaard Hoogteregeling monteren na retrofit van xenon koplampen

    Beste leden,

    Sinds de recente aanschaf van mijn b8 Avant uit 2011 valt mij op dat de lichtopbrengst van de, bij aankoop reeds gemonteerde, aftermarket lampen sub-optimaal en naar mijn idee niet acceptabel is. Ik heb een set originele xenon koplamp assemblages met DRL aangeschaft. Ook heb ik een Kufatec adapter gekocht om het geheel aan te kunnen sluiten zoals wordt beschreven in dit Audizine artikel: https://www.audizine.com/forum/showt...rsion-Complete

    Nu heb ik ten tijde van de aanschaf van deze koplampen niet bedacht dat de hoogteregeling van deze koplampen anders zijn dan die van de Xenon kit. Als ik het goed heb worden de xenon koplampen namelijk geregeld middels externe hoogteregelaars die op hun beurt weer worden aangestuurd middels een auto-leveling systeem met zowel op de 'vooras' als 'achteras' een sensor. Nu valt dit alles uiteraard te retrofitten echter wordt dit een aardig intensief klusje.

    Nu ben ik zoekende naar potentiële alternatieve methoden om de hoogte van mijn beide xenon koplampen elektrisch te regelen (niet auto-leveling) zodat ik bij voorkeur vanuit de bestuurdersstoel de lampen kan stellen middels de het stelwieltje dat wordt gebruikt voor de originele halogeen koplampen.

    Hebben jullie suggesties of zelf eerder een dergelijke retrofit goed opgelost inclusief hoogteregeling?

  2. #2

    Standaard Re: Hoogteregeling monteren na retrofit van xenon koplampen

    Inmiddels zijn we enige tijd verder en heb ik OEM nummer kunnen achterhalen van zowel de halogeen hoogteregelaars (1J0 941 295 A) als de xenon hoogteregelaars (8P0 941 293). De auto's die af-fabriek zijn uitgerust met xenon koplampen zijn in Europa ook voorzien van een auto-leveling systeem die de regelaars in de xenon units aanstuurt.

    Nu heb ik een Zweeds bedrijf gevonden (Pure Wrap) die aangeeft geretrofitte xenon koplampen manueel te stellen vanuit de cabine ( https://www.youtube.com/watch?v=BxuwQSWMnlI ), echter willen ze geen informatie delen/verkopen. Ik heb dus besloten zelf maar aan de slag te gaan en het signaal dat naar de originele halogeen-regelaars wordt gestuurd te meten en hopelijk te gebruiken voor mijn huidige xenon-regelaars. De pinnen v/d koplamp stekker die worden gebruikt voor de halogeen-regelaars heb ik inmiddels achterhaald. Voor de xenon units moet ik dit nog doen.

    Nu valt het mij op dat de halogeen-regelaars van drie draden is voorzien (rood, zwart en blauw) terwijl de xenon-regelaar is voorzien van vier (geel, bruin, wit/groen en blauw).

    Heeft iemand van jullie enig idee waar de drie/vier draden op beide actuators voor dienen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •