Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    69
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Hallo iedereen, sinds kort weigert het slot van de deur passagierskant te openen met de afstandsbediening.Sluiten doet hij wel. Soms gaat het weer eventjes wel. Kan iemand mij vertellen hoe ik de binnenbekleding van de deur netjes kan verwijderen en terugplaatsen om te kijken of ik het euvel zelf kan verhelpen?

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door slechte contacten van de motortjes die in het slot zitten.
    Zie de volgende link, er zijn trouwens nog wel meer berichten hierover te vinden op het forum.
    Slot eruit halen is niet zo'n gigantische klus. Het is wel aan te raden om ook de verticale stijl van het raam mechanisme los te halen, dat geeft je net effe wat meer ruimte.
    Het slot kun je uit elkaar halen en dan zie je vanzelf twee kleine electro motoren zitten. Deze zitten geklemd, als je ze eruit haalt zie je twee contactpunten per motor zitten, daarvan is er waarschijnlijk minimaal een die zwart is geworden. Schoonmaken met liefst een gum. Motor schoonmaken met conactspray. Ik heb zo al zeker vijf sloten gerepareerd en allemaal doen ze het nog, sommige al vier jaar of zo.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...-en-toe-2.html
    Laatst gewijzigd door madfred; 14-12-18 om 17:00.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik heb met deze handleiding zelf ook al enkele deuren gemaakt, hopelijk kun je er iets mee!

    Audi A4 B8 slot reperatie.pdf

  4. #4

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik heb hetzelfde probleem. Maar er zijn sloten met 7 pins aansluiting , en ook met 9 pins aansluiting. Weet iemand welke nodig is voor een a4 b8 uit 2007 ? Het is een 1.8 tfsi.

  5. #5
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paaltje04 Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem. Maar er zijn sloten met 7 pins aansluiting , en ook met 9 pins aansluiting. Weet iemand welke nodig is voor een a4 b8 uit 2007 ? Het is een 1.8 tfsi.
    los halen en kijken evt op oemnr bestellen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #6

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ga ik zeker doen Johnny boy. Het kan even duren maar als ik erachter ben laat het nog even weten voor eventuele andere geïnteresseerden.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    69
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Bedankt, ik ben net terug uit verlof, ga mij er eens aanzetten en zien of ik de zaak gedemonteerd krijg :-)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik heb dit gehad bij 3 deuren van mijn Audi A4 2009 1.8tsfi. Gek genoeg bij de meest gebruikte deur niet (bestuurders deur). Ik heb ze eerst allemaal zelf gemaakt. Contactjes van de motoren schoongemaakt en geschuurd. Met WD40 de boel goed schoongemaakt en met een beetje vet weer ingesmeerd. Pas daarbij wel op en breng niet te veel vet aan. Naar mijn mening kan het namelijk komen door wat al eerder gezegd is: contactjes van de motoren zijn iets geoxideerd / gecorrodeerd. Maar ook omdat het (overtollige) vet te dik wordt door kou en dat daarom de plastic gekleurde onderdeeltjes in het slot vast komen te zitten. De veertjes trekken dan niet hard genoeg. Ik heb ook altijd problemen met koud weer, nooit als het warm is.

    Afgelopen winter toch weer problemen. De bijrijderskant doet het nog, de achter deuren beide niet meer na herhaaldelijk de sloten gerepareerd te hebben. De garage vroeg 300 euro per deur (incl arbeid en nieuwe slot) 2de hands heb ik sloten gezien van tussen de 50 en 100 euro. Ik heb toen via ali express voor (toen) iets meer dan 20 euro een slot gekocht om eens te proberen. Deze kon ik zo monteren en na 1 jaar werkt dit slot nog steeds. Ik heb toen de andere ook gedaan en deze werkt ook nog prima.
    Laatst gewijzigd door Floyd-Raalte; 12-02-19 om 13:53. Reden: Grammatica

  10. #9

    Standaard Re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik denk dat ik ook maar bij alie ga bestellen. Thnx

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot passagiersdeur opent niet met afstandsbediening

    @Floyd-Raalte

    Je weet dat WD-40 geen schoonmaak middel is ?
    Tis een roest oplosser en laat na gebruik een film/waas achter op het oppervlakte
    Zelf zou ik na de WD-40 de boel eerst schoonmaken met rem reiniger of iets dergelijks
    Om vervolgens de contacten in te spuiten met contact-spray
    en als alles weer in elkaar zit
    flink de siliconen bus erover

    @iedereen
    Wellicht is teflon spray of vet uit de voedingsindustrie beter voor het motortje (inwendig)
    Als de vet in de winter te dik/stug wordt is de samenstelling van het vet niet goed voor waar het voor gebruikt wordt
    Vet uit de voedingsindustrie heeft een andere samenstelling en wordt meestal gebruikt in koude omgevingen
    Dus zal het beter opgewassen zijn tegen de kou
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 17-02-19 om 07:35.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •