Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Lekkage panoramadak linksvoor

  1. #21
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serserii28 Bekijk Berichten
    goeieavond heb ook dezelfde probleem dat het water als druppels lukt vanuit het rubber van de windbreker en dat het aan de onderkant in die kleine gaatjes druppelt

    hoe heb jij het probleem opgelost kan je daar meer info geven.

    wat waren de kosten voor dit? en is het een bekend bedrijf die weet wat die doet
    Ik heb uiteindelijk met bitumenkit het rubber van de windbreker vanuit de afwateringsgoot wat vastgekit.
    Panoramdak open en dan het rubber iets optillen en kit eronder. ik heb denk ik te fanatiek schoongemaakt en het rubber was wat opengaan staan langs de plastic goot. Hierlangs trok water omhoog tussen het plastic van de afwateringsgoot (panoramadak zelf) en het rubber en druppelde dan via de gaatjes op mijn hemelbekleding

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serserii28 Bekijk Berichten
    goeieavond heb ook dezelfde probleem dat het water als druppels lukt vanuit het rubber van de windbreker en dat het aan de onderkant in die kleine gaatjes druppelt

    hoe heb jij het probleem opgelost kan je daar meer info geven.

    wat waren de kosten voor dit? en is het een bekend bedrijf die weet wat die doet

    Kan je exact laten zien waar het lekt?
    Laatst gewijzigd door cmylmz; 16-09-19 om 12:14.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tim captein Bekijk Berichten
    Ik heb uiteindelijk met bitumenkit het rubber van de windbreker vanuit de afwateringsgoot wat vastgekit.
    Panoramdak open en dan het rubber iets optillen en kit eronder. ik heb denk ik te fanatiek schoongemaakt en het rubber was wat opengaan staan langs de plastic goot. Hierlangs trok water omhoog tussen het plastic van de afwateringsgoot (panoramadak zelf) en het rubber en druppelde dan via de gaatjes op mijn hemelbekleding
    Heb je gehele rubber van windbreker gekit? Kan je mij misschien appen of smsen is makkelijker praten 0686285140
    Laatst gewijzigd door Serserii28; 16-09-19 om 13:15.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmylmz Bekijk Berichten
    Kan je exact laten zien waar het lekt?
    Hij lekt precies in de hoek van de windbreker via het rubber. Water stijgt vanuit daar naar de hemel als druppels
    Sms of app me is makkelijk praten 0686285140
    Laatst gewijzigd door Serserii28; 16-09-19 om 13:15.

  5. #25
    wim735's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Hey Tim, heb momenteel ook problemen met water dat via het dak op de hemel terecht komt, kun je even laten weten hoe je in elsawin de dakbekleding moet los maken of waar je dit kan terug vinden?
    VCDS regio Noord Antwerpen (Stabroek) E-mail: wim735@hotmail.com
    Linkje naar mijn showroom topic --> Audi A4 B8 3.0TDI quattro


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tim captein Bekijk Berichten
    Ik heb uiteindelijk met bitumenkit het rubber van de windbreker vanuit de afwateringsgoot wat vastgekit.
    Panoramdak open en dan het rubber iets optillen en kit eronder. ik heb denk ik te fanatiek schoongemaakt en het rubber was wat opengaan staan langs de plastic goot. Hierlangs trok water omhoog tussen het plastic van de afwateringsgoot (panoramadak zelf) en het rubber en druppelde dan via de gaatjes op mijn hemelbekleding
    Is de lekkage volledig verholpen nadat je de kit hebt aangebracht?
    Ik denk dat ik precies hetzelfde probleem heb (zie foto).
    heb je het rubber helemaal verwijderd of gewoon gekanteld om ruimte te maken om de kit daar te plaatsen?
    Heb je misschien wat foto's die aangeven op welk gebied je de kit hebt aangebracht? Was het alleen aan de zijkant of helemaal langs de rubberen afdichting?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmylmz Bekijk Berichten
    Echt duidelijk is t niet maar maakt niet uit.
    mijn mening is dat de windbreker niet de boosdoener is. Die klapt toch naar binnen als die dicnt gaat.
    De rubber aan de zijkant zou best kunnen, dat als er ergens een klein beschadiging zit dat die vandaar naar binnen gaat.
    Weet u of het mogelijk is om het afdichtrubber te verwijderen? Of is het voldoende om te proberen alles rond te kiten om te zorgen dat het water niet meer naar beneden gaat?

  8. Ad
  9. #28
    wim735's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Ondertussen heb ik alle profiel stijlen kunnen verwijderen en nu is het enkel het hemeldak zelf nog, iemand nog enige tips voor hoe te werk te gaan rond het pano dak zelf?
    VCDS regio Noord Antwerpen (Stabroek) E-mail: wim735@hotmail.com
    Linkje naar mijn showroom topic --> Audi A4 B8 3.0TDI quattro

  10. #29

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmylmz Bekijk Berichten
    Ga ik regelen vanavond
    Hou site in de gaten

    Weet je nog met welke kit er is gewerkt op de hoeken van de pano?
    Laatst gewijzigd door captain; 13-03-21 om 17:51.
    Eens een Audi, altijd een Audi.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Ik heb hetzelfde gedaan als Tim, plus het kleine vierkante gaatje voor de windvanger begint (je kan hier doorheen op de hemel kijken) en het lekt niet meer! Bedankt voor je oplossing Tim!
    Laatst gewijzigd door jeroen82; 09-10-22 om 22:47.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak linksvoor

    Beste Alex, ik heb de auto lange tijd niet meer maar als je fotos kan sturen kan k je misschien een beetje de weg wijzen. İk was er namelijk bij toen ze het hadden opgelost.
    Wat ik me kan herinneren is dat de slangen die aan de panoramadak is vastgezet los komen. Ook zaten er bij mij scheuren in het plastic kunststof van de dak. Die hebben we met een hele goede kit dicht gemaakt.
    Je moet wel alles binnenkkleding en je dak losmaken.
    Weet wel dat mocht je dak niet meer goed open of dicht gaan na demontage dat je het moet resetten
    door: draainknop 10 seconde op openstand vasthouden.
    niet door dealer laten doen , die vroeg mij 1700€😅

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Hoi Cmylzm, dank voor de foto's die je (alweer een paar jaar geleden) hebt geupload. Weet jij nog welke Kit je hebt gebruikt om de hoeken van het panoramadak dicht te kitten? En hoe het je de hoeken voorbehandeld / schoongemaakt zodat de kit goed zou hechten?

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrypieters Bekijk Berichten
    Hoi Cmylzm, dank voor de foto's die je (alweer een paar jaar geleden) hebt geupload. Weet jij nog welke Kit je hebt gebruikt om de hoeken van het panoramadak dicht te kitten? En hoe het je de hoeken voorbehandeld / schoongemaakt zodat de kit goed zou hechten?

    hoi Barry,
    Voor zo ver ik me kan herinneren zat er voorheen geen kit die wij moesten schoonmaken. Wij hebben het voor zekerheid extra gekit. Ook weet ik tot mijn spijt niet meer welke kit. Maar als je naar een autospeciaalzaak gaat zullen ze wel een kit hebben wat waterbestendig is.
    kleur was zwart dat is enige wat ik nog weet😄

    succes
    Laatst gewijzigd door cmylmz; 28-10-22 om 02:47.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmylmz Bekijk Berichten
    hoi Barry,
    Voor zo ver ik me kan herinneren zat er voorheen geen kit die wij moesten schoonmaken. Wij hebben het voor zekerheid extra gekit. Ook weet ik tot mijn spijt niet meer welke kit. Maar als je naar een autospeciaalzaak gaat zullen ze wel een kit hebben wat waterbestendig is.
    kleur was zwart dat is enige wat ik nog weet😄

    succes
    Dank.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrypieters Bekijk Berichten
    Dank.
    Ik heb inmiddels de lekkage verholpen. Zit in Spanje, dus moest het doen met een Spaans merk kit. De vakman die het me aanraadde, legde me uit: het moet in jouw geval afdichten (hermetisch, elastisch blijven, en tegen hoge temperaturen (onder zwart dak, dus in de zon +40) en lage temperaturen (want winters in NL en binnenland Spanje) kunnen koud zijn. We kwamen uit op een kit die bijvoorbeeld ook voor aquariums gebruikt worden. De basis van de kit ken ik niet en kom ik ook niet achter, maar bij ieder bouwmarkt hebben ze dit soort kits.

    Ik heb zowel de afwaterpunten achter als de uiteinden van de slangen (binnenkant en buitenkant) met een laagje bedekt. Daarna slangen terug aangebracht en een dikkere laag aangebracht op de rand waar de slangmond en het afwaterpunt elkaar raken. Dat 24 uur laten drogen en een watertest gedaan. Het water loop nu netjes via de afwaterslangen naar beneden. Nog een foto voor het eindresultaat. Tis transparante coating dus je ziet niet eens zo goed dat ie erop zit. maar hij doet zijn werk heel goed.
    IMG_2930.jpg
    Laatst gewijzigd door barrypieters; 10-11-22 om 18:37.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Links voor.

    Fijn dat je t het hebt kunnen oplossen, ik heb het zelfs 2 keer gehad. Lekkage is alfijd vervelend waar het ook is.
    Een ander probleem met je dak is dat hij wel eens storing geeft gaat niet dicht of knop werkt niet. Ik kreeg dat na vervangen van de panorama.
    Dealer vroeg mij 1700€ voor iets wat ik zelf hebt opgelost. “Resetten”

    veel succes nog in Spanje
    Laatst gewijzigd door cmylmz; 11-11-22 om 09:54.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •