Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: LCD op kmteller unit kapot

  1. #1

    Standaard LCD op kmteller unit kapot

    Goedemiddag,

    Sinds een tijdje heb ik een Seat exeo St uit 2012. Omdat ik op het Seat forum niet verder kom, en de auto uit louter Audi A4 onderdelen bestaat, probeer ik het hier.

    Tussen de kmteller en de toerenteller zit een klein LCD schermpje (geen kleur). Deze geeft geen letters meer weer. Zal ff een pixelprobleem zijn. Nou wil ik dit schermpje laten repareren, maar dit moet volgens de garage 466euro gaan kosten.

    Mijn vraag is: zijn er meer met dit probleem, is het herkenbaar. En weet iemand een oplossing met een schappelijkere prijs. Want 466 vind ik aardig veel. Het is bijna net zo veel als een nieuwe unit.

    Alvast dank!

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    Je hebt ac-tronic in Almelo die dit kan doen
    En in Apeldoorn zit ook een bedrijf (naam is mij even ontschoten)

    En anders een andere klok erin
    Zorg wel dat je het zelfde artikel nr hebt
    En het belangrijkste de log-in code

    Anders kun je hem niet inleren

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    Benzine of diesel?
    Ik heb nog een B8 facelift low Fis diesel teller liggen, weet niet of die hetzelfde is?
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    Het is geen antwoord op jouw vraag, maar de Exeo is toch gebaseerd op de B7 en niet op de B8? Het dashboard is volgens mij dan weer uit de A4 cabrio, weet niet of dat voor de tellerunit nog verschil maakt?

  5. #5
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    Beetje zoeken op internet en je vindt genoeg aanbieders van die schermpjes. Voor een paar tientjes heb je dan een schermpje.
    Als je een beetje handig bent kun je het zelf wisselen. Je hoeft er niet voor te solderen, alleen secuur en een beetje voorzichtig zijn.

    zie o.a. hier voor wat foto's en hier voor een filmpje.
    En als je @Leon heel lief aankijkt zou hij het ook nog wel kunnen verwacht ik
    In Duitsland zitten een aantal aanbieders die dat voor je kunnen doen, o.a. deze

    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij moet het hiermee wel lukken.
    succes, en laat even weten hoe het afloopt.
    smile!


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    @Blaas
    Da's nog eens een handige link!.....

    Die gaan we effe opslaan op de pc

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7

    Standaard Re: LCD op kmteller unit kapot

    Dank jullie voor de reacties.
    O, pardon, ik dacht dat ik wel het goede model had. Maar in ieder geval is de vraag begrepen.
    Actronics had ik al gebeld. Maar die doen alles alleen via dealer of garage. En via dealer moest dat dus 466 gaan kosten. Bij actronics hadden ze me al aangeraden het via een gewone garage te laten doen. Dat zou zeker schelen.
    In Apeldoorn zit KMS. Die schijnen dit ook wel te kunnen. Ik zou ze net vandaag gaan bellen. Tot ik vanmorgen de auto aanzette.... Rara!?!? Hij doet het weer! Bizar. Hij heeft het zon 2 maand niet gedaan. Ik sta net op het punt weer een bedrijf er voor te contacten. En voila. Hij doet het. Voor zolang als dat het duurt natuurlijk. Op het moment doet hij het nog steeds. Wat hier van de reden kan zijn is mij een raadsel. Maar het display is dus nooit echt kapot geweest. Mocht hij er weer mee stoppen dan bel ik KMS. Kijken wat die er van zeggen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •