Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Vervangen PDC sensor achteraan S4 avant B8.5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Vervangen PDC sensor achteraan S4 avant B8.5

    Sinds eergisteren heb ik een parkeersensor die stuk is. Bij het in achteruit zetten van de wagen hoor je eerst een korte pieptoon en daarna volcontinue de pieptoon.
    Nu ben ik even uitgestapt en heb ik gevonden dat 3 vd 4 sensoren wel trillen en 1tje niet, deze is dus stuk als ik het goed begrijp.
    Nu zou ik deze zelf willen vervangen, echter weet ik niet welk type ik moet nemen? Ik vind dat er best veel types staan op internet, en ik heb geen idee of deze set al aftermarket geplaatst is of niet. (2dehands wagen)
    Ik heb enkel sensoren achteraan.
    In bijlage zie je de sensor vanaf buiten op foto, mocht dit al verder helpen.
    Wat me wel opvalt is dat de toon van de piep bij mijn huidige S4 altijd al hoger is geweest dan bij mijn vorige a4. Vandaar dat ik dacht dat het eventueel aftermarket is geweest.
    Ik weet niet of hier verschillen inzitten van fabriek af.
    En voor de kleur;
    In het gelijkvormigheidsattest staat bij kleur Zwart A2A2. Klopt het dat dit overeen komt met Audi Brilliant black van kleur?
    Ik zou namelijk graag gewoon direct een nieuwe in kleur kopen, zonder weer eerst een blanke te moeten kopen en deze te gaan laten spuiten.

    Anyway, bedankt voor het meehelpen en het meezoeken!


  2. #2
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen PDC sensor achteraan S4 avant B8.5

    Als het origineel is, kan je (bij mij wel in ieder geval) de toonhoogte in de MMI wijzigen
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vervangen PDC sensor achteraan S4 avant B8.5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickje85 Bekijk Berichten
    Als het origineel is, kan je (bij mij wel in ieder geval) de toonhoogte in de MMI wijzigen
    Deze optie heb ik nergens in mijn mmi staan, net zoals ze niet zichtbaar worden bij achteruit rijden. Natuurlijk kan dit ook zijn dat dit allemaal niet gecodeerd is in de MMI door diegene die ze achteraf geplaatst heeft.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  4. #4

    Standaard Vervangen PDC sensor achteraan S4 avant B8.5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vizionaryzeus Bekijk Berichten
    Sinds eergisteren heb ik een parkeersensor die stuk is. Bij het in achteruit zetten van de wagen hoor je eerst een korte pieptoon en daarna volcontinue de pieptoon.
    Nu ben ik even uitgestapt en heb ik gevonden dat 3 vd 4 sensoren wel trillen en 1tje niet, deze is dus stuk als ik het goed begrijp.
    Nu zou ik deze zelf willen vervangen, echter weet ik niet welk type ik moet nemen? Ik vind dat er best veel types staan op internet, en ik heb geen idee of deze set al aftermarket geplaatst is of niet. (2dehands wagen)
    Ik heb enkel sensoren achteraan.
    In bijlage zie je de sensor vanaf buiten op foto, mocht dit al verder helpen.
    Wat me wel opvalt is dat de toon van de piep bij mijn huidige S4 altijd al hoger is geweest dan bij mijn vorige a4. Vandaar dat ik dacht dat het eventueel aftermarket is geweest.
    Ik weet niet of hier verschillen inzitten van fabriek af.
    En voor de kleur;
    In het gelijkvormigheidsattest staat bij kleur Zwart A2A2. Klopt het dat dit overeen komt met Audi Brilliant black van kleur?
    Ik zou namelijk graag gewoon direct een nieuwe in kleur kopen, zonder weer eerst een blanke te moeten kopen en deze te gaan laten spuiten.

    Anyway, bedankt voor het meehelpen en het meezoeken!

    Aan je foto zie ik dat het geen OEM pdc is. Is een afther market sensor.
    Bij OEM ligt de sensor gelijk met de bumper en zit er ook niet zo'n lelijke ring omheen. Je zal dat dan ook niet werkend krijgen in je MMI.

    25 - kopie.jpg

    Zie mijn OEM PDC retrofit topic voor de verschillen ->
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1668764

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •