Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Schrapend geluid bij in- en uitveren door drempels

  1. #1
    Anacinc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    51
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Schrapend geluid bij in- en uitveren door drempels

    Beste forummers,

    Na een flinke Google tocht te hebben uitgevoerd heb ik toch besloten om hier maar een post te wagen ten aanzien van een probleem met mijn A4 B8.
    Ik heb de A4 geïmporteerd in 2017 en sindsdien zeer tevreden over de souplesse en tuningsmogelijkheden die beschikbaar zijn. De B8 3.0 V6 TDI draait inmiddels op 330PK met 660NM wat leuk rijden is I can tell you..

    Maarrr.. in het begin merkte ik zo nu en dan een kraak en knars geluid komend vanuit het voorste onderstel wat inmiddels is uitgegroeid tot schurende geluiden als ik over drempels rijd. Vooral in de ochtend als ik naar het werk ga dien ik een aantal drempels te nemen voordat ik de wijk uit ben. Niets anders dan schurende en schrapende geluiden als drempels op en af rijd. Mijn idee is dat dit van de schokdempers komt. Ik heb bij stilstand de motorkap geopend en geprobeerd dit effect, door op de motor te duwen, op te wekken maar ik hoor dan niets. Je moet echt over drempels rijden om dat schurende geluid te horen.
    Als er een tijd gereden is verdwijnt het uiteindelijk..

    Mijn theorie is dat er troep, bocht, uffel, garf.. noem het maar iets, in de veerschotels of dempers zit wat door invering in een hoek wordt gedrukt waarbij dat geschraap minder wordt. Als de A4 een nacht heeft stilgestaan hervindt het zich weer de oude plek om weer dat schurende geluid weer te laten horen.

    Dat alles is een aanname maar flink annoying!!

    Iemand hier ervaring mee? Ik heb zelfs overwogen de dempers te vervangen maar dan moet ik echt zeker weten dat dat het probleem is.

    Groet,

    Etienne


    Ik zal proberen een audio file eraan toe te voegen
    Laatst gewijzigd door Anacinc; 03-02-19 om 14:32. Reden: extra info

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schrapend geluid bij in- en uitveren door drempels

    Verplaatst naar het B8-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schrapend geluid bij in- en uitveren door drempels

    Zou als eerste denken aan versleten draagarm(en) - piepende / krakende rubberbussen. Vooral bij lage temperaturen kun je die extra goed horen.

    Puur ter illustratie, zie: http://link.marktplaats.nl/m13713310...=socialbuttons
    Laatst gewijzigd door Kees B; 03-02-19 om 20:35.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •