Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: AUX werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard AUX werkt niet

    Gister een A4 Avant gekocht bj 2008

    Onder de armsteun zit een AUX ingang die ik meerdere malen heb getest. Verschillen de telefoontoestellen en 2 verschillende AUX kabels. Als er muziek wordt afgespeeld dan hoor ik via het geluidsysteem niets terwijl ie gewoon loopt op het afspeeltoestel. In het multimedia systeem zie ik niets dat aangeeft dat er een externe bron of AUX aansluiting geselecteerd kan worden (wat wil in de gebruiksaanwijzing staat).

    IMG_1194.jpg
    IMG_1195.jpg
    Verder ben ik nog langs mijn monteur geweest die het systeem heeft uitgelezen via zijn laptop. Niks wijzer van geworden.
    Vervolgens heeft hij die aux input eruit kunnen halen en heeft mij aanbevolen om een andere te proberen. het onderdeel heeft serienummer 8K0035474

    Ook nog langs een auto onderdelen zaak gegaan. Daar vertelde de verkoper mij dat er een optie was om er een nieuw systeem in te bouwen dat meer dan 400 euro gaat kosten.

    Voordat ik naar de dealer ga, zou ik graag meerdere meningen willen horen.

    Dank!
    Laatst gewijzigd door ogwang; 20-02-19 om 19:21.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AUX werkt niet

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

    Werkt de aux ook niet via de chager of cd control? Dat er een extern component op je cd wisselaar is aangesloten?


    En anders zou ik eens kijken waar de aux daadwerkelijk op zit aangesloten.

    Nelis

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  3. #3

    Standaard AUX werkt niet

    Je hebt een B8, zit je in het verkeerde subforum van de B7.
    Zit er toevallig een AMI in je dashboard kastje ? , want dan werkt je AUX in, niet meer.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: AUX werkt niet

    Verplaatst naar het B8-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelis A4 Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!


    Werkt de aux ook niet via de chager of cd control? Dat er een extern component op je cd wisselaar is aangesloten?




    En anders zou ik eens kijken waar de aux daadwerkelijk op zit aangesloten.


    Nelis


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


    Dank! de opties binnen changer en cd control allemaal nagekeken. Maar nergens AUX opties te bekennen. Misschien inderdaad maar laten nakijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Je hebt een B8, zit je in het verkeerde subforum van de B7.
    Zit er toevallig een AMI in je dashboard kastje ? , want dan werkt je AUX in, niet meer.

    Peeet
    Neen geen AMI denk ik. Zit wel een kastje in waar CD navigation op staat. Voor de navigatie neem ik aan dus.
    Laatst gewijzigd door tom; 21-02-19 om 10:36.


  6. #6
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: AUX werkt niet

    Dat is raar want Aux zou je gewoon moeten selecteren, ik heb het namelijk ook in mijn armleuning.
    Maar wel vreemd dat je de Aux optie niet ziet, misschien toch je Aux ingang kapot zodat je MMI het niet ziet.

    Maar weet je zeker dat je geen Aux kan selecteren als je op source klikt?
    Want je foto laat geen source menu zien.

    Bedenk me net zeer waarschijnlijk is je Aux optie gewoon uitgeschakeld in de Hidden Menu, heb je dat al geprobeerd?
    Car en Setup knoppen ingedrukt houden tot je een andere menu ziet. Hier heb je meer opties . En het kan ook nog zo zijn dat je het moet inschakelen via VCDS.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 21-02-19 om 18:57.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AUX werkt niet

    @ogwang: werkt nu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ogwang Bekijk Berichten
    Gister een A4 Avant gekocht bj 2008

    Onder de armsteun zit een AUX ingang die ik meerdere malen heb getest. Verschillen de telefoontoestellen en 2 verschillende AUX kabels. Als er muziek wordt afgespeeld dan hoor ik via het geluidsysteem niets terwijl ie gewoon loopt op het afspeeltoestel. In het multimedia systeem zie ik niets dat aangeeft dat er een externe bron of AUX aansluiting geselecteerd kan worden (wat wil in de gebruiksaanwijzing staat).

    IMG_1194.jpg
    IMG_1195.jpg
    Verder ben ik nog langs mijn monteur geweest die het systeem heeft uitgelezen via zijn laptop. Niks wijzer van geworden.
    Vervolgens heeft hij die aux input eruit kunnen halen en heeft mij aanbevolen om een andere te proberen. het onderdeel heeft serienummer 8K0035474

    Ook nog langs een auto onderdelen zaak gegaan. Daar vertelde de verkoper mij dat er een optie was om er een nieuw systeem in te bouwen dat meer dan 400 euro gaat kosten.

    Voordat ik naar de dealer ga, zou ik graag meerdere meningen willen horen.

    Dank!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AUX werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oUo Bekijk Berichten
    @ogwang: werkt nu?
    Neen, heb het links laten liggen. Gebruik nu een willekeurige bluetooth transmitter, sorry.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AUX werkt niet

    mag ik vragen, hoe ziet dit bluetooth transmitter uit en kost aub?

    Als dit AUX port is vanuit fabriek al geïnstalleerd, moet minstens een AUX keuze op MMI display geven. Dus moet je eigenlijk bij de verkoper (dealer, handel of privaat?)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: AUX werkt niet

    Ik heb een b8 uit 2012 facelift, ik heb ook heel wat uren gespendeerd aan de aux onder mijn armleuning, maar helaas geen geluid door mijn speakers.
    In de mmi kan je het trouwens wel selecteren, maar gewoon geen geluid.
    Ik heb in het dashboard kastje wel een kastje zitten waar een USB op aangesloten kan worden en heb daar een bluetooth dongel op aan gesloten, helaas met 5 seconden vertraging, maar beter dan niets

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •