Sinds kort heb ik 2 problemen, wellicht gerelateerd aan elkaar....

Probleem 1
- Het auto door lock lampje brand niet meer, dus als ik alle deuren sluit via het knopje binnen of als ik aanrijd (dan sluiten ze vanzelf) dan springen de deuren op slot (dat hoor je ook) en normaal ging er een rood lampje branden op het knopje. Nou dit doet is soms wel en soms niet, het lampje is dus niet defect, ook sluiten de deuren wel.

Probleem 2
- Ook sinds kort krijg ik in de MMI niet meer de parkeer sensoren te zien, als ik stil sta en druk de parkeer sensor knop in dam krijg ik direct de achteruit camera te zien in de MMI, ondanks dat ik bv nog in de P of D sta. De sensoren piepen wel over de speakers. Wordt het systeem automatisch geactiveerd door bv in de achteruit te zetten dan gaat ook de camera aan, zet ik de auto daarna bv in de P of D (of N) dan blijft de camera ook aan totdat ik hem handmatig uitzet of harder dan 15 km rij (dan gaat ie wel uit). Dus ook automatisch krijg ik geen sensoren meer te zien op mijn MMI scherm.

Ik heb de auto al uitgelezen(via vcds), er zijn geen fouten.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

Ohja het is een A4 B8 pre facelift met een MMI 2G high en origineel fabrieksaf voor en achter sensoren met originele achteruit rij camera (ook fabrieksaf).